„General Motors“ ir „LG Chem“ pranešė investuojantys 2,3 mlrd. dolerių į elektra varomų automobilių baterijų gamyklą Ohajuje. Ją pastačius, tai bus viena didžiausių tokių gamyklų pasaulyje. Žadama, kad baterijų kaina bus pati žemiausia per visą istoriją.
Pranešime spaudai teigiama, kad „GM“ su „LG Chem“ per bendrai valdomą įmonę „iš viso investuos 2,3 mlrd. dolerių“ ir Ohajuje, Lordstauno mieste, pastatys baterijų gamyklą.
Elektrinis „Cadillac“ © „General Motors“
Taip pat pranešama, jog baterijų gamyklos apimtys iš pradžių sieks 30 GWh per metus ir sukurs bent 1100 darbo vietų.
Šiame „GM“ ir „LG Chem“ susitarime galima įžvelgti tam tikrų panašumų į „Tesla“ ir „Panasonic“ bendradarbiavimą, bet yra keletas esminių skirtumų.
„Tesla“ kompanijai priklauso visa „Gigafactory“ baterijų gamykla ir ji tiesiog nuomoja vietą „Panasonic“ kompanijai. Pastaroji vietoje gali gaminti baterijų elementus, kuriuos „Tesla“ perka, iš jų gamina baterijų paketus ir pastaruosius montuoja į savo elektromobilius.
Tuo tarpu „GM“ ir „LG Chem“ kuria bendrą įmonę, kurioje už baterijų gamybą bus atsakinga „LG Chem“, o baterijų paketus gamins „GM“.
„GM“ tikisi, kad naujoji baterijų gamykla nubrėš naujas baterijų kainų žemumas:
„Bendradarbiavimas taip pat apima ir susitarimą dėl bendros plėtros. Draugėn susiburia du baterijų lyderiai, kad būtų kuriamos ir gaminamos pažangiausios baterijų technologijos, taip siekiant sumažinti baterijų sąnaudas iki pirmaujančio lygio visoje pramonėje.“
Kokios gi tos kainų žemumos?
Kompanijų atstovai žurnalistams patvirtino, kad jų gaminamų baterijų paketų kaina nesieks ir 100 JAV dolerių už kWh. Tokia baterijų paketų kaina yra laikoma kritiniu tašku, kai elektromobilių gamybos kaštai tampa mažesniais, nei gaminant atitinkamus automobilius su vidaus degimo varikliais.
Šiuo metu planuojama, kad naujoje gamykloje metiniai pajėgumai sieks 30 GWh, tačiau tai tėra vos trečdalis numatomų galutinių pajėgumų.
„LG Chem“ tikisi, kad iki 2020-ųjų metų pabaigos baterijų gamybos pajėgumai pasieks 100 GWh. Tai reiškia, kad bus galima pagaminti 2 mln. vienetų 50 kWh elektromobilių baterijų paketų.
Tikimasi, kad ši gamykla baterijomis aprūpins būsimas „GM“ elektrines transporto priemones, kurios yra kuriamos ant naujosios „BEV3“ platformos, įskaitant ir naująjį elektrinį „Cadillac“.
„GM“ dar priduria, kad šioje gamykloje gaminamos baterijos bus naudojamos „ir visiškai naujam elektriniam sunkvežimiui, kuris rinkoje pasirodys 2021-ųjų rudenį“.
Šios baterijų gamyklos „statybos prasidės 2020-ųjų metų viduryje“, o kai bus užbaigtos – bendri metiniai „LG Chem“ baterijų gamybos pajėgumai turėtų viršyti 100 GWh.
Pateikti skaičiai yra labai dideli. Palyginimui, „Tesla“ skelbė, kad „Gigafactory 1“ gamykloje pasieks 105 GWh baterijų elementų ir 150 GWh baterijų paketų metinius gamybos pajėgumus, bet per pastaruosius 6-erius metus drauge su „Panasonic“ sugeba pasiekti tik 35 GWh, o „General Motors“ ir „LG Chem“ ruošiasi pasiekti 100 GWh.
Bet dar labiau atima žadą šių metų metų birželį skelbti Kinijos kompanijos tikslai: 1 mln. elektromobilių per metus ir 500 GWh baterijų gamybos apimtys.
Tokios naujienos akivaizdžiai įrodo, kad automobilių pramonėje stebime istorinę transformaciją ir kuo daugiau baterijų gamintojų, tuo didesnė konkurencija ir pigesni elektromobiliai.