Elektronika.lt
 2024 m. lapkričio 30 d. Projektas | Reklama | Žinokite | Klausimai | Prisidėkite | Atsiliepimai | Kontaktai
Paieška portale
EN Facebook RSS

 Kas naujo  Katalogas  Parduotuvės  Forumas  Tinklaraščiai
 Pirmas puslapisSąrašas
 NaujienosSąrašas
 StraipsniaiSąrašas
 - Elektronika, technika
 - Kompiuterija
 - Telekomunikacijos
 - Įvykiai, visuomenė
 - Pažintiniai, įdomybės
 Vaizdo siužetaiSąrašas
 Nuolaidos, akcijosSąrašas
 Produktų apžvalgosSąrašas
 Naudingi patarimaiSąrašas
 Vykdomi projektaiSąrašas
 Schemų archyvasSąrašas
 Teorija, žinynaiSąrašas
 Nuorodų katalogai
 Įvairūs siuntiniai
 Bendravimas
 Skelbimai ir pasiūlymai
 Elektronikos remontas
 Robotų kūrėjų klubas
 RTN žurnalo archyvas






 Verta paskaityti
Lapkričio 30 d. 15:24
Atliekose baterijų daugėja, o aiškumo, kaip ir kas jas turi tvarkyti – ne
Lapkričio 30 d. 11:38
Trys patarimai, kaip per išpardavimus, didžiąsias šventes apsisaugoti nuo finansinių sukčių
Lapkričio 29 d. 17:47
KTU mokslininkai sukūrė dirbtinio intelekto įrankį depresijos diagnostikai
Lapkričio 29 d. 14:22
Išmanieji telefonai: kaip išsirinkti telefoną, turintį kokybišką ekraną?
Lapkričio 29 d. 11:19
Pajėgiausio prabangaus elektrinio visureigio belaukiant: „Range Rover Electric“ prototipai testuojami ypač karštame ore
Lapkričio 29 d. 08:27
Dirbtinis intelektas kūryboje: partneris ar konkurentas?
Lapkričio 28 d. 20:29
Finansiniai sukčiai metų pabaigoje itin aktyvūs: pateikė patarimus, kaip atpažinti apgaules ir neprarasti pinigų
Lapkričio 28 d. 17:23
Autorių teisių pokyčiai: kas turėtų gauti atlygį už dirbtinio intelekto sugeneruotą paveikslėlį? (1)
Lapkričio 28 d. 14:39
Nuo triukšmo gelbėjatės ausinukais? Vaistininkė – apie tinkamą jų naudojimą
Lapkričio 28 d. 11:23
Nuo idėjos iki grąžos: ko reikia, kad DI sprendimai atsipirktų?
FS25 Tractors
Farming Simulator 25 Mods, FS25 Maps, FS25 Trucks
ETS2 Mods
ETS2 Trucks, ETS2 Bus, Euro Truck Simulator 2 Mods
FS22 Tractors
Farming Simulator 22 Mods, FS22 Maps, FS25 Mods
VAT calculator
VAT number check, What is VAT, How much is VAT
LEGO
Mänguköök, mudelautod, nukuvanker
Thermal monocular
Thermal vision camera,
Night vision ar scope,
Night vision spotting scope
FS25 Mods
FS25 Harvesters, FS25 Tractors Mods, FS25 Maps Mods
Dantų protezavimas
All on 4 implantai,
Endodontija mikroskopu,
Dantų implantacija
FS25 Mods
FS25 Maps, FS25 Cheats, FS25 Install Mods
GTA 6 Weapons
GTA 6 Characters, GTA 6 Map, GTA 6 Vehicles
FS25 Mods
Farming Simulator 25 Mods,
FS25 Maps
Reklama
 Straipsniai » Įvykiai, visuomenė Dalintis | Spausdinti

Europos Sąjungoje sugriežtinus asmens duomenų apsaugos reguliavimą Lietuvos vairuotojų įpročių nepasikeitė

Publikuota: 2019-08-28 07:26
Tematika: Įvykiai, visuomenė
Skirta: Pradedantiems
Inf. šaltinis: Pranešimas žiniasklaidai

BDAR paskatino asmeninius duomenis ES vertinti jautriau, tačiau vaizdo registratorius naudojančių Lietuvos vairuotojų įpročiai dėl to iš esmės nepakito. Draudikai teigia nepastebintys, kad jiems pateikiamų eismo įvykių įrašų kiekis būtų padidėjęs ar pastebimai sumažėjęs.

 Rodyti komentarus (0)
Įvertinimas:  1 2 3 4 5 

Bendrasis duomenų apsaugos reglamentas (BDAR) paskatino asmeninius duomenis Europos Sąjungoje (ES) vertinti jautriau, tačiau vaizdo registratorius naudojančių Lietuvos vairuotojų įpročiai dėl to iš esmės nepakito. Draudikai teigia nepastebintys, kad jiems pateikiamų eismo įvykių įrašų kiekis būtų padidėjęs ar pastebimai sumažėjęs.

Europos Sąjungoje sugriežtinus asmens duomenų apsaugos reguliavimą Lietuvos vairuotojų įpročių nepasikeitė
Asociatyvi nuotr.

Kelių džentelmenai

Draudimo bendrovės BTA vyriausiojo teisininko Roko Tverijono teigimu, vaizdo registratorių įrašais nebuvo piktnaudžiaujama ir iki BDAR įsigaliojimo: vairuotojai juos naudoja pagal paskirtį, būtent tuomet, kai iškyla ginčytinos situacijos.

„Nuo reglamento taikymo Lietuvoje praėjo daugiau kaip metai ir apžvelgiant šį laikotarpį galime pasakyti, kad registratoriais užfiksuotų vaizdo įrašų nepadaugėjo, tačiau ir ryškaus sumažėjimo nejaučiame. Vaizdo registratoriai naudojami ne dėl smagumo ar pramogos. Lietuvos vairuotojai juos į pagalbą pasitelkia tuomet, kai dėl įvykio aplinkybių kyla ginčas, nuo kurio rezultatų priklauso vienos ar kitos pusės atsakomybė“, – teigia BTA vyriausiasis teisininkas.

Pasak jo, vairuotojai draudikams tokios vaizdo medžiagos dažniausiai savo iniciatyva siųsti neskuba.

„Skirtingai, nei gali pasirodyti iš žiniasklaidoje eskaluojamų atvejų, draudikai vaizdo registratorių medžiagą gauna jos paprašę ir ji naudojama kaip papildomas įrodymas ginčo atveju. Šalies vairuotojų naudai galime pasakyti, kad tokiais įrašais nėra piktnaudžiaujama. Tačiau ir pats įrašymo procesas, jo trukmė bei saugojimas turėtų būti maksimaliai korektiškas, siekiant nesusidurti su problemomis dėl asmens duomenų bei privatumo pažeidimų“, – atkreipia dėmesį R. Tverijonas.

Kaip neperžengti ribų?

Atsižvelgiant į teisinį reguliavimą, vaizdo registratorius naudojantiems vairuotojams svarbu nepersistengti ir įrašymu nepiktnaudžiauti: nerinkti perteklinių duomenų, periodiškai trinti vaizdo registratoriaus įrašus ir be reikalo jų apskritai nesaugoti.

„Šalies keliuose ant lengvųjų automobilių neteko pastebėti lipdukų, kuriais būtų pranešama apie automobilio viduje veikiančią įrašymo įrangą. Tačiau be vizualinių ženklų lygiai taip pat priimtinas ir verbalinis perspėjimo būdas. Žinoma, skriejant gatvėmis ir keliais tai padaryti nerealu, tačiau apie įrašą kitą vairuotoją būtų korektiška perspėti iškart po eismo įvykio ir informuoti, kad jis bus naudojamas tik esant ginčui dėl atsakomybės ir žalos dydžio nustatymo“, – teigia Rokas Tverijonas.

Be to, svarbi ir įrašymo trukmė. Eismo įvykio aplinkybėms patikslinti visiškai užtenka paties eismo įvykio užfiksavimo. Visiškai nebūtina tęsti įrašymo vaizdo registratoriumi, kai automobiliai sustoja ir vairuotojai bei kartu važiuojantys žmonės ima lipti iš automobilių – tokie duomenys jau būtų traktuojami kaip pertekliniai.

„Jei įrašą turite, pasakykite apie tai kitam vairuotojui. Valstybinis automobilio numeris taip pat yra asmens duomenys ir jo savininkas gali paprašyti pasidalinti tokiu įrašu. Kita vertus, kaltininko suvokimas, kad visa situacija buvo užfiksuota, gali gerokai sumažinti jo norą ginčytis dėl savo veiksmų ir tuščiai gaišti laiką, tad įrašo gali net neprireikti“, – sako specialistas.

Vis dėlto, draudikai pataria nepersistengti keliant tokius įrašus į socialinius tinklus ir kitaip juos viešinant, nes rizikuojate pažeisti kito asmens teisę į privatų gyvenimą ir padaryti žalos dėl kitam asmeniui priklausančių asmens duomenų paviešinimo

Įrašo turėtojai turi galimybę pasinaudoti lengvai prieinamomis redagavimo programomis ir ištrinti automobilio numerį, paslėpti veidus ir kitas įrašo detales, tačiau su jomis neverta skubėti – redaguotas įrašas gali tapti nepatikimu įrodymu ginče.




Draudžiama platinti, skelbti, kopijuoti
informaciją su nurodyta autoriaus teisių žyma be redakcijos sutikimo.

Global electronic components distributor – Allicdata Electronics

Electronic component supply – „Eurodis Electronics“

LOKMITA – įvairi matavimo, testavimo, analizės ir litavimo produkcija

Full feature custom PCB prototype service

GENERAL FINANCING BANKAS

Mokslo festivalis „Erdvėlaivis Žemė

LTV.LT - lietuviškų tinklalapių vitrina

„Konstanta 42“

Technologijos.lt

Buitinė technika ir elektronika internetu žemos kainos – Zuza.lt

www.esaugumas.lt – apsaugok savo kompiuterį!

PriedaiMobiliems.lt – telefonų priedai ir aksesuarai

Draugiškas internetas


Reklama
‡ 1999–2024 © Elektronika.lt | Autoriaus teisės | Privatumo politika | Atsakomybės ribojimas | Reklama | Turinys | Kontaktai LTV.LT - lietuviškų tinklalapių vitrina Valid XHTML 1.0!
Script hook v, Openiv, Menyoo
gta5mod.net
FS25 Mods, FS25 Tractors, FS25 Maps
fs25mods.lt
Optical filters, UV optics, electro optical crystals
www.eksmaoptics.com
Reklamos paslaugos
SEO sprendimai

www.addad.lt
Elektroninių parduotuvių optimizavimas „Google“ paieškos sistemai
www.seospiders.lt
FS22 mods, Farming simulator 22 mods,
FS22 maps

fs22.com
Reklama


Reklama