Moterys dažniau nei vyrai apsiperka internetu bei dažniau seka savo išlaidas, tuo tarpu vyrai dažniau nei moterys į savo banką dėl paskolos ar lizingo kreiptųsi internetu ar per mobiliąją programėlę, neužsukdami į banko skyrių, rodo „Spinter tyrimai“ atliktas Lietuvos gyventojų mobiliosios ir internetinės bankininkystės naudojimo įpročių tyrimas.
Banko „Citadele“ užsakymu atliktas tyrimas parodė, kad visais kitais atvejais tiek moterų, tiek vyrų finansiniai įpročiai mūsų šalyje reikšmingai nesiskiria.
Visi domisi naujovėmis
„Tyrimo rezultatai rodo, jog yra tam tikrų skirtumų tarp vyrų ir moterų finansinių įpročių, tačiau šie skirtumai nėra esminiai. Svarbiausia, kad tiek vyrai, tiek moterys Lietuvoje yra imlūs naujoms finansinėms technologijoms ir jomis aktyviai naudojasi.
Pavyzdžiui, tyrimas parodė, kad abiejų lyčių atstovai vienodai dažnai naudojasi piršto atspaudo („Touch ID“) ar veido atpažinimo („Face ID“) funkcijomis mobiliosiose programėlėse“, – sako banko „Citadele“ Skaitmeninių kanalų plėtros projektų vadovė Ieva Vaitiekūnienė.
Piršto atspaudo identifikacija („Touch ID“) mobiliosiose bankų programėlėse šiuo metu naudojasi vidutiniškai 18 proc. tiek vyrų, tiek moterų, dar maždaug 26 proc. norėtų šią funkciją išbandyti. Veido atpažinimą („Face ID“) jungiantis prie bankų programėlių naudoja maždaug 4 proc. gyventojų, dar apie 20 proc. norėtų išbandyti.
Vyrai – dažniau klaustų internetu
Tyrimas taip pat atskleidė, kad vyrai Lietuvoje dažniau nei moterys dėl būsto ar vartojimo paskolos, automobilio lizingo į savo banką kreiptųsi per interneto banką ar mobiliąją banko programėlę, tuo tarpu moterys dažniau nei vyrai būtų linkusios tokius klausimus spręsti banko skyriuje gyvai.
Štai dėl automobilio lizingo internetu ar mobiliąja programėle į savo banką pirmiausia kreiptųsi 41 proc. vyrų ir 35 proc. moterų, dėl vartojimo paskolos – 44 proc. vyrų ir 39 proc. moterų, dėl būsto paskolos – 34 proc. vyrų ir tik 30 proc. moterų.
Tuo tarpu į banko skyrių šiais klausimais pirmiausia eitų 70 proc. būsto paskolos paraišką pateikti norinčių moterų ir 66 proc. vyrų, dėl vartojimo paskolos – 61 proc. moterų ir 56 proc. vyrų, dėl automobilio lizingo – 65 proc. moterų ir 59 proc. vyrų.
El. parduotuvėse dažniau lankosi moterys
Tyrimas rodo, kad apsipirkti elektroninėse parduotuvėse mėgsta beveik kas antras šalies gyventojas – kompiuteriu ir telefonu tai daro 44 proc. reprezentatyvios apklausos dalyvių. Vis dėlto moterys elektroninėse parduotuvėse perka dažniau nei vyrai – beveik 50 proc. moterų teigia perkančios naudodamosi internetinėmis svetainėmis ar mobiliosiomis programėlėmis. Tuo tarpu tarp vyrų į šį klausimą teigiamai atsakiusių yra tik 38 proc.
„Reikšmingesnis skirtumas tarp moterų ir vyrų finansinių įpročių matomas apsiperkant elektroninėse parduotuvėse bei atliekant pavedimus draugams ar šeimos nariams – tai interneto banke ar mobiliojoje programėlėje dažniau linkusios daryti moterys“, – sako I. Vaitiekūnienė.
Tyrimo duomenys rodo, kad pavedimus draugams ir šeimos nariams internetu ar mobiliąja programėle Lietuvoje atlieka 72 proc. moterų ir 64 proc. vyrų. Įdomu tai, kad pavedimus draugams ar artimiesiems tiek vyrai, tiek moterys yra linkę atlikti maždaug vienodai dažnai per mobiliąją programėlę arba interneto banke, kai tuo tarpu kitus mokėjimus vis dar dažniau atlieka internetiniuose bankų puslapiuose.
Išlaidas dažniausiai tik stebi
Tyrimas atskleidė ir kitą skirtumą tarp Lietuvos vyrų ir moterų finansinių įpročių – moterys dažniau nei vyrai linkusios sekti ir peržiūrėti savo išlaidas. Vienokiu ar kitokiu būdu tai daro 83 proc. moterų ir tik 70 proc. vyrų.
Tiek moterys, tiek vyrai, kurie išlaidas stebi, dažniausiai tai daro peržiūrėdami savo sąskaitos išrašą – taip daro daugiau nei pusė apklaustųjų Maždaug dešimtadalis atsakiusiųjų renka čekius ir mėnesio gale visas savo išlaidas suskaičiuoja. Dar panašiai tiek visas savo išlaidas susirašo užrašų knygutėje.
Tik apie 5 proc. moterų ir vyrų savo išlaidas seka naudodamiesi specialiomis programėlėmis ar suveda jas į „Excel“ lenteles.
„Įdomu, kad čekius ir apskaitą užrašų knygutėje šiek tiek dažniau linkusios vesti moterys, o vyrai kiek dažniau naudojasi „Excel“ lentelėmis, vis dėlto šie skaičiai skiriasi nedaug, nes palyginti nedaug gyventojų detaliai skaičiuoja savo išlaidas – tik maždaug vienas iš dešimties“, – pastebi „Citadele“ atstovė.