Interneto dienos auditorija su kiekviena karta smarkiai auga, per dvi kartas laikas prie interneto padvigubėjo – tiek pat padaugėjo ir blokuojančių reklamą internete, rodo „Kantar“ tyrimas.
Šiuo metu vidutinė interneto dienos auditorija siekia beveik 80 proc. ir tyrėjai pastebi, jog su kiekviena karta įsitraukimas į internetą stiprėja.
Asociatyvi nuotr.
„Jeigu lyginame kūdikio bumo kartos duomenis ir X kartą – tai dienos auditorija skiriasi daugiau nei pusantro karto. O tarp Z kartos žmonių – dienos interneto auditorija siekia apie 95 proc., nedaug trūksta iki absoliutaus šimto", – sako Justina Dundulytė, „Kantar“ media tyrimų vadovė.
Pasak jos, vis labiau įsitraukiant į internetą, aktyviau imamos naudoti ir reklamos blokavimo programos. Vidutiniškai tokias programas naudoja kiek mažiau nei trečdalis Lietuvos gyventojų.
„Tarp jaunesnių žmonių jų naudojimas paplitęs labiau – iš kūdikio bumo kartos tik daugiau nei dešimtadalis blokuoja reklamos turinį, X kartoje – jau penktadalis, Y kartoje – daugiau nei trečdalis, o Z kartoje – daugiau nei pusė, be to, dar dešimtadalis šios kartos žmonių teigia planuojantys jas imti naudoti“, – tendenciją įvardija J. Dundulytė.
Namai be interneto – ne Z kartos namai
Lietuvoje apie 88 proc. gyventojų namuose turi internetą, tačiau Z kartos namuose – vos apie 1 proc. neturi interneto, nedaug nusileidžia ir Y karta (tik mažiau 2 proc. neturi interneto). Palyginimui, trečdalis kūdikio bumo kartos gyvena namuose be interneto.
„Z kartai internetas tapo neatsiejamu namų atributu, kaip vanduo ar elektra, tik jaunimas dažniau nei kitos kartos jungiasi prie interneto jau ne per kompiuterį, o mobiliuoju telefonu, tad jų internetas yra visada po ranka“, – pastebi „Kantar“ ekspertė.
Lūžio taškas jungiantis per mobiliuosius
Žiūrint bendrus interneto dienos auditorijos duomenis, Lietuvoje jau įvyko lūžio taškas – prisijungimas per išmaniuosius telefonus pralenkė kompiuterius. Ši tendencija ypač akivaizdi Y ir Z kartoje. Planšetės ir išmanioji TV daugiausia gerbėjų turi Y kartoje – apie 18 proc. šios kartos atstovų jungiasi prie interneto per planšetę, skirdami tam mažiau nei 20 minučių per dieną. Per išmaniąją televiziją jungiasi apie 12 proc. visų Lietuvos gyventojų – panašiai ir jaunoji Z karta, nors ji šiam būdui jau teikia mažesnę pirmenybę nei pirmtakė Y karta (18 proc.).
„Įrenginių pasirinkimas skirtingose kartose kinta – kūdikio bumo karta daugiausia (49 proc.) jungiasi per kompiuterį (vs per mobiliuosius – 33 proc.), X karta šį atotrūkį sumažino iki kelių procentų (69 proc. vs 63 proc.), Y kartoje – prisijungimas mobiliaisiais jau pralenkia kompiuterius 15 proc. punktų, o Z kartoje – 88 proc. jau jungiasi per mobiliuosius”, – sako J.Dundulytė. Ji priduria, kad Z kartoje vis dėlto didelė dalis toliau jungiasi ir per kompiuterius – apie 77 procentai.
Z karta „dirba“ prie interneto
Darbo dienomis prie interneto Lietuvos gyventojas vidutiniškai praleidžia beveik 4,5 valandos – tuo tarpu Z kartos žmonės internetui skiria pusantro karto daugiau laiko – beveik 7 valandas. Savaitgaliais prie interneto praleidžiama vidutiniškai keliolika minučių mažiau.
„Laikas praleidžiamas internete, su kiekviena karta apčiuopiamai ilgėja: kūdikio bumo karta praleidžia apie 2,5 val., X karta – 3,8, Y – beveik 5,5, o Z – nedaug trūksta iki 7 val. per dieną. Lyginant keturių kartų pokyčius, kiekvienos kartos laikas, praleidžiamas prie interneto, padvigubėjo “, – sako Justina Dundulytė, „Kantar“ media tyrimų vadovė.
Orientacinis dabartinis kartų atstovų amžius: kūdikio bumo karta – dabartiniai 54–75 metų žmonės, X karta – 43–53 metų, Y karta – 25–42 metų, Z karta – gyventojai, kuriems šiuo metu 24 -16 metų.
Apie tyrimą
Kantar Interneto naudotojų tyrimas- reprezentatyvus tyrimas atliekamas kasmet ir analizuojantis žmonių elgseną internete, jo metu 2019 m. buvo apklausta 1799 16-74 m. respondentai. Tyrimas atliktas šių metų vasario-balandžio mėn.