Elektroninės komercijos analitikų „DynamicAction“ šiemet atliktas tyrimas atskleidė, kad europiečiai grąžina vis daugiau elektorinėse parduotuvėse įsigyjamų prekių. Tokių daiktų grąžinimo rodikliai auga ir Lietuvoje, bet dar gerokai atsilieka nuo Europos. Tad tai yra dar vienas būdas internete veikiantiems mažmenininkams pritraukti naujus ir išlaikyti esamus klientus.
Anot atlikto tyrimo autorių, tai, kad šiemet net 8 proc., lyginant su tuo pačiu laikotarpiu pernai, padidėjo internetu įsigytų prekių grąžinimas, lėmė viena priežastis – dar labiau išryškėjo ir taip Vakarų šalyse įprasta tendencija pirkti daugiau prekių dalį iš jų ketinant grąžinti, išsirinkus labiausiai patikusias. Tiesa, Lietuvoje toks pirkimo būdas dar nėra populiarus.
Europoje didėjo ir nemokamai pristatytų produktų kiekis, kuris šiemet augo trimis procentais. Šiems rezultatams atskleisti „DynamicAction“ išanalizavo beveik 11 mlrd. eurų vertės šiemet nuo šių metų pradžios iki balandžio vidurio įvykusių apsipirkimų duomenis.
„DPD Lietuva“ pardavimų ir rinkodaros vadovo Baltijos šalims Gabrieliaus Bilevičiaus teigimu, Lietuva pagal prekių grąžinimą dar atsilieka nuo didelės dalies Europos valstybių.
„DPDgroup“ užsakymu atlikto tyrimo duomenys rodo, kad 8 proc. lietuvių grąžino paskutinio pirkimo metu užsisakytas prekes – vidutiniškai Europoje taip elgėsi kas dešimtas, o daugumoje Vakarų Europos valstybių šis skaičius yra dar didesnis. Bent jau vieną produktą pastaruoju metu yra grąžinęs kas trečias. Mūsų šalyje dažniausiai buvo grąžinami batai ir drabužiai – juo atgal siuntė kas penktas žmogus. 12 proc. grąžino sporto reikmenis, dvigubai mažiau – knygas, automobilių reikmenis, žaislus“, – tendencijas apžvelgia G. Bilevičius.
Dar vienas būdas pritraukti pirkėjus
Remdamiesi tyrimo duomenimis, „DynamicAction“ analitikai pažymi, kad e. parduotuvės nuolat ieško būdų, kaip pritraukti klientus ir išlikti konkurencingais. O nemokamas prekių grąžinimas yra būtent vienas iš būdų kaip tai padaryti.
„Beveik pusė „DPDgroup“ apklausos dalyvių Lietuvoje prekių grąžinimu pasidomi prieš jas įsigyjant, o 17 proc. apklaustųjų nemokamas grąžinimas yra vienas svarbiausių aspektų renkantis, kurioje e. parduotuvėje apsipirkti. Europos vidurkis aukštesnis – to svarbą akcentavo trys iš dešimties žmonių. Matome tendenciją ir Lietuvoje, kad žmonės pradeda vis labiau, nors ir nesparčiai, domėtis nemokamu prekių grąžinimu“, – teigia „DPD Lietuva“ pardavimų ir rinkodaros vadovas Baltijos šalims.
Dar svarbiau, kad dėl nemokamo grąžinimo nebuvimo dalis žmonių gali apsispręsti nepirkti iš tam tikros e. parduotuvės – 16 proc. apklausos dalyvių tvirtino, kad nepirktų internete, jei reikėtų susimokėti už prekių pristatymą atgal pardavėjui. Panašus skaičius apklaustųjų nesirinktų pirkti iš tam tikro internete veikiančio mažmenininko, jei jis siūlytų komplikuotą grąžinimo procesą. Čia panašios tendencijos vyrauja ir likusioje Europoje.
„Tyrimo duomenimis, mažmenininkai stengiasi vis labiau parodyti savo stiprybes ir apsipirkimo pas juos naudą bei patogumą. Kalbant apie pastarąjį, galima mėginti parodyti savo pliusus siūlant nemokamą bei patogų prekių pristatymą ir grąžinimą. Nors atrodytų, kad tai jau daro kone visi ir išsiskirti iš kitų jau nebėra kaip, tačiau tik pusė „DPDgroup“ apklausos dalyvių Lietuvoje teigė, kad grąžinti prekes buvo lengva tiek dėl pakankamos informacijos, tiek dėl kurjerių pasirinkimų“, – pasakoja G. Bilevičius.
Tyrimo „E-shopper barometer Global report“ duomenys. Šį tyrimą „DPD group“ užsakymu atliko „Kantar TNS“. 2018 m. gegužės-birželio mėnesiais apklausti 24,328 žmonės 21 Europos valstybėje, Lietuvoje apklausti 805 asmenys.