Lietuvius apsipirkti tam tikroje e. parduotuvėje paskatintų galimybė pasirinkti įsigytos prekės pristatymo laiką vienos valandos tikslumu, skelbia naujausio tyrimo duomenys. Pagal tokios paslaugos populiarumą šalyje itin mažai atsiliekame nuo Europos vidurkio.
Net 74 proc. Lietuvos gyventojų sudomintų galimybė nusipirkti tam tikrą prekę internete, jei ji būtų pristatoma jau kitą dieną pasirinktu laiku vienos valandos tikslumu, rodo „DPDgroup“ užsakymu praėjusiais metais atliktas tyrimas.
„DPD Lietuva“ pardavimų ir rinkodaros vadovo Baltijos šalims Gabrieliaus Bilevičiaus teigimu, viena pagrindinių to priežasčių – įtempta darbotvarkė ir noras kaip įmanoma labiau ją planuoti.
„Gyvenimo sparta ir užimtumas žmones verčia savo dienotvarkę planuoti netgi minučių tikslumu. Tad jiems itin svarbiomis tampa bet kokios galimybės, paslaugos, kurios padeda kaip įmanoma labiau suplanuoti savo laiką. Taip pat ir su siuntų pristatymu – juk tai gali ne tik reikalauti laiko, bet ir koreguoti žmonių planus. Tad prekių pristatymo laiką vienos valandos tikslumu jau renkasi keturi iš dešimties šalies gyventojų. Vis dėlto svarbu žinoti, kad ne visos siuntų bendrovės siūlo tokią paslaugą, tad būtina pasidomėti, ar jūsų pasirinkti kurjeriai leidžia numatyti siuntos pristatymą vienos valandos tikslumu“, – teigia „DPD Lietuva“ atstovas.
Europai dar nusileidžiame
Nors pasinaudoti paslauga, kai prekė pristatoma valandos tikslumu, norėtų trys iš keturių apklaustųjų, šie rezultatai nedaug nusileidžia Europos vidurkiui. Net 79 proc. europiečių teigia, kad prekių pristatymą vienos valandos tikslumu paskatintų juos pirkti iš tam tikros e. parduotuvės. Kas trečias apklausos dalyvis yra visiškai įsitikinęs tokio pristatymo nauda.
Net 9 iš 10 žmonių ši paslauga paskatintų pirkti iš tam tikros e. parduotuvės Ispanijoje, Portugalijoje, Rumunijoje ir Italijoje.
Mažiausiai ši galimybė domina gyvenančius Šveicarijoje – tik 64 proc. apklaustųjų šioje šalyje būtų paskatinti pirkti iš tam tikros internetinės parduotuvės, jei jie galėtų rinktis pristatymo laiką vienos valandos tikslumu.
„Ne tik Lietuvoje, bet ir užsienyje augantis e. parduotuvių asortimentas, siūlomi pristatymo būdai, kaip ir šis, kai galima pasirinkti norimą pristatymo laiką, žmones masina dažniau naudotis galimybe įsigyti prekes internetu. Tiek ši, tiek kitos su internetine prekyba susijusios apklausos išryškina tendenciją, kad žmonės vis dažniau renkasi ar planuoja rinktis tokį prekių įsigijimo būdą“, – sako G. Bilevičius.
Augantys klientų poreikiai
Nors prekių pristatymas jau kitą dieną valandos tikslumu domina ir paskatintų pirkti iš tam tikros internetinės parduotuvės didžiąją dalį Lietuvos gyventojų, šis skaičius pastaruoju metu sumažėjo.
Kai kitose Europos šalyse jis keitėsi nežymiai, tai Lietuvoje, lyginant su 2017 metais, jis sumažėjo net šešiais procentiniais punktais. Tai, anot G. Bilevičiaus, lėmė ir augantis siuntų terminalų, kurie suteikia galimybė daiktą atsiimti bet kuriuo paros metu, populiarumas ir tinklo plėtimasis.
„Lietuvių noras gauti įsigytas prekes jiems patogiu metu išlieka, tačiau tiesiog daug kas renkasi ir siuntų terminalus. Iš jų prekes galima atsiimti bet kuriuo patogiu paros metu, tad nereikia planuoti ir derinti savo laiko prie siuntos pristatymo,“– teigia „DPD Lietuva“ rinkodaros vadovas.
Tyrimo „E-shopper barometer Global report“ duomenys. Šį tyrimą „DPD group“ užsakymu atliko „Kantar TNS“. 2018 m. gegužės-birželio mėnesiais apklausti 24,328 žmonės 21 Europos valstybėje, Lietuvoje apklausti 805 asmenys.