Elektronika.lt
 2024 m. lapkričio 30 d. Projektas | Reklama | Žinokite | Klausimai | Prisidėkite | Atsiliepimai | Kontaktai
Paieška portale
EN Facebook RSS

 Kas naujo  Katalogas  Parduotuvės  Forumas  Tinklaraščiai
 Pirmas puslapisSąrašas
 NaujienosSąrašas
 StraipsniaiSąrašas
 - Elektronika, technika
 - Kompiuterija
 - Telekomunikacijos
 - Įvykiai, visuomenė
 - Pažintiniai, įdomybės
 Vaizdo siužetaiSąrašas
 Nuolaidos, akcijosSąrašas
 Produktų apžvalgosSąrašas
 Naudingi patarimaiSąrašas
 Vykdomi projektaiSąrašas
 Schemų archyvasSąrašas
 Teorija, žinynaiSąrašas
 Nuorodų katalogai
 Įvairūs siuntiniai
 Bendravimas
 Skelbimai ir pasiūlymai
 Elektronikos remontas
 Robotų kūrėjų klubas
 RTN žurnalo archyvas






 Verta paskaityti
Lapkričio 30 d. 11:38
Trys patarimai, kaip per išpardavimus, didžiąsias šventes apsisaugoti nuo finansinių sukčių
Lapkričio 29 d. 17:47
KTU mokslininkai sukūrė dirbtinio intelekto įrankį depresijos diagnostikai
Lapkričio 29 d. 14:22
Išmanieji telefonai: kaip išsirinkti telefoną, turintį kokybišką ekraną?
Lapkričio 29 d. 11:19
Pajėgiausio prabangaus elektrinio visureigio belaukiant: „Range Rover Electric“ prototipai testuojami ypač karštame ore
Lapkričio 29 d. 08:27
Dirbtinis intelektas kūryboje: partneris ar konkurentas?
Lapkričio 28 d. 20:29
Finansiniai sukčiai metų pabaigoje itin aktyvūs: pateikė patarimus, kaip atpažinti apgaules ir neprarasti pinigų
Lapkričio 28 d. 17:23
Autorių teisių pokyčiai: kas turėtų gauti atlygį už dirbtinio intelekto sugeneruotą paveikslėlį? (1)
Lapkričio 28 d. 14:39
Nuo triukšmo gelbėjatės ausinukais? Vaistininkė – apie tinkamą jų naudojimą
Lapkričio 28 d. 11:23
Nuo idėjos iki grąžos: ko reikia, kad DI sprendimai atsipirktų?
Lapkričio 28 d. 08:27
Vagys savo aukas gali surasti pasitelkiant „Google“ žemėlapių programėlę, tačiau jūs galite užkirsti jiems kelią
FS25 Tractors
Farming Simulator 25 Mods, FS25 Maps, FS25 Trucks
ETS2 Mods
ETS2 Trucks, ETS2 Bus, Euro Truck Simulator 2 Mods
FS22 Tractors
Farming Simulator 22 Mods, FS22 Maps, FS25 Mods
VAT calculator
VAT number check, What is VAT, How much is VAT
LEGO
Mänguköök, mudelautod, nukuvanker
Thermal monocular
Thermal vision camera,
Night vision ar scope,
Night vision spotting scope
FS25 Mods
FS25 Harvesters, FS25 Tractors Mods, FS25 Maps Mods
Dantų protezavimas
All on 4 implantai,
Endodontija mikroskopu,
Dantų implantacija
FS25 Mods
FS25 Maps, FS25 Cheats, FS25 Install Mods
GTA 6 Weapons
GTA 6 Characters, GTA 6 Map, GTA 6 Vehicles
FS25 Mods
Farming Simulator 25 Mods,
FS25 Maps
Reklama
 Straipsniai » Įvykiai, visuomenė Dalintis | Spausdinti

Penktosios elektromobilių varžybos 2019: bus naujas rekordas

Publikuota: 2019-04-12 08:30
Tematika: Įvykiai, visuomenė
Skirta: Pradedantiems
Aut. teisės: ©Alfa.lt
Inf. šaltinis: Alfa.lt

Penktą kartą rengiamos elektromobilių lenktynės „Charge it on! Vilnius – Palanga“ šiemet vyks, kaip įprasta, pirmąjį gegužės penktadienį. Gegužės 3 d. startavę prie Vilniaus savivaldybės, elektra varomų transporto priemonių vairuotojai sieks kuo greičiau įveikti 337 km kelią iki Palangos.

 Rodyti komentarus (0)
Įvertinimas:  1 2 3 4 5 

Penktą kartą rengiamos elektromobilių lenktynės „Charge it on! Vilnius – Palanga“ šiemet vyks, kaip įprasta, pirmąjį gegužės penktadienį. Gegužės 3 d. startavę prie Vilniaus savivaldybės, elektra varomų transporto priemonių vairuotojai sieks kuo greičiau įveikti 337 km kelią iki Palangos.

Penktosios elektromobilių varžybos 2019: bus naujas rekordas

„Puikiai pamenu, kaip gimė idėja surengti elektromobilių lenktynes 2015-aisiais. Kolegos netikėjo, kad išvis įmanoma pasiekti Palangą elektromobiliu, juo labiau kad jų Lietuvoje tuomet buvo apie šimtas. Inovatyvias iniciatyvas remianti „Lietuvos energijos grupės“ įmonė „Energijos tiekimas“ tuomet patikėjo unikalia mūsų idėja, tapo partneriu ir šiandien matome rezultatą – daug dėmesio sulaukiančios lenktynės vyks jau penktą kartą, elektromobilių skaičius Lietuvoje perkopė tūkstantį, o įkrovimo infrastruktūra plečiasi didžiuliu greičiu.

Šiemet startuosime ir su nauju varžybų vardu – pagrindinio partnerio estafetę perėmė „Energijos tiekimo“ vystoma mobilioji programėlė „Charge it on“, kurios tikslas – palengvinti elektromobilio įkrovimo patirtį vartotojui ir sujungti į vieną tinklą visas Lietuvoje esančias elektromobilių įkrovimo stoteles. Programėlė suteikia naudingos informacijos apie artimiausių įkrovimo stotelių vietą ir randa greičiausią maršrutą iki artimiausios stotelės.

Naudojantis šia programėle galima gauti informacijos, kokios jungtys yra kiekvienoje stotelėje, sužinoti, ar stotelė užimta. Tai gerokai palengvins ne tik varžybų dalyvių, bet ir kasdien elektromobiliais važinėjančių vairuotojų gyvenimą. Elektromobilių varžybas pradėjome rengti norėdami sekti progresą šioje srityje ir skatinti inovacijas. Džiugu, kad bendradarbiavimas su partneriais padeda tobulėti tiek jiems, tiek mums ir kartu galime suteikti daugiau naudos vartotojams“, – teigia netradicinių lenktynių idėjos autorius ir organizatorius Darius Grinbergas.

Kasmet Palangą pasiekia greičiau

Lietuvoje atsirandant pirmiesiems elektromobiliams, jų skeptikai turėjo „nenuginčijamą“ argumentą: kam reikalinga tokia transporto priemonė, kuria net iš Vilniaus į pajūrį negali nuvažiuoti? D. Grinbergas prisimena, kad būtent šis klausimas paskatino pačią lenktynių idėją – kelionę iš Lietuvos sostinės į šalies vasaros sostinę.

Jau pirmaisiais metais rezultatai parodė, kad net ir pirmieji modernūs elektromobiliai yra pakankamai patogi susisiekimo priemonė. Pirmosiose lenktynėse dalyvavo dešimt automobilių ekipažų. Tada geriausią rezultatą pademonstravo „Kia Soul EV“ automobiliu važiavęs Gintaro Kaukėno ir Karolio Judzentavičiaus duetas – jie užfiksavo pirmąjį elektromobilių lenktynių rekordą, atstumą nuo Vilniaus iki Palangos įveikę per 5 val. 27 min.

2016-aisiais renginyje dalyvavo tik atnaujinti „Nissan LEAF“ elektromobiliai, į kuriuos buvo montuojama tuo metu rinkoje talpiausia 30 kWh baterija. Šių transporto priemonių pažangą geriausiai įrodo rezultatas: 2015-ųjų rekordą pagerino septyni iš devynių 2016-aisiais dalyvavusių ekipažų, o geriausią rezultatą, 4 val. 49 min., pademonstravo Sauliaus Girdausko ir Egidijaus Skrodenio komanda.

Jeigu 2016-ųjų pasiekimas tuomet atrodė puikus, 2017-aisiais jis buvo sutriuškintas. „Hyundai Ioniq“ vairavę Vaidotas Kvyklys ir Paulius Sviklas kelionę iš Vilniaus į Palangą įveikė per 4 val. 5 min. Baterijas jie pildė dukart – Vievyje bei Kryžkalnyje, tačiau „Hyundai“ elektromobilio aerodinamika ir efektyviai naudojama variklio galia leido palaikyti aukštą vidutinį greitį ir aplenkti didesnės talpos bateriją turintį „Volkswagen e-Golf“ – Audriaus Gružinsko ir Balio Griškevičiaus ekipažas atsiliko vos pora minučių.

2018 m. ir vėl žadėjo rekordą, tačiau jis nebuvo pasiektas. Nors pirmą kartą dalyviai naudojosi stacionaria įkrovimo infrastruktūra (iki tol vykusiose varžybose organizatoriai sumontuodavo laikinas stoteles), „Spark“ komandos vairuotojai Nerijus Dagilis ir Marius Slaboševičius finišą pasiekė per 4 val. 11 min., baterijas pildę tik vieną kartą.

Įkrovimo nereikės

Nors organizatoriai rekordo tikėjosi ir pernai, tačiau tai neįvyko. Ar geresnio rezultato galima tikėtis šiemet?

„Pernai smarkiai padidėjęs įkrovimo stotelių skaičius ties automagistrale Vilnius–Klaipėda leido lenktynių dalyviams efektyviau planuoti sustojimus. Šiemet jos puikiai pasitarnaus seniau mūsų rinką pasiekusiems modeliams, tačiau Lietuvoje jau oficialiai parduodami ir aptarnaujami net trys modeliai, kurių gamintojai deklaruoja didesnį nei 400 km nuvažiuojamą atstumą vienu įkrovimu“, – sako D. Grinbergas.

Tai šiemet varžybose debiutuojantys „Hyndai Kona Electric“, „Audi e-tron“ ir „Jaguar I-Pace“. Sunku prognozuoti, kuris iš jų nugalės, bet galima duoti beveik 100 proc. garantiją, kad visi šie modeliai Palangoje finišuos net nestabtelėję papildomam įkrovimui, jei vairuotojai atsakingai planuos greitį visos kelionės metu.

Daugiausiai dalyvių

Patobulėjusi elektromobilių infrastruktūra organizatoriams leido padidinti maksimalų dalyvių skaičių. Jei ankstesniais metais jis buvo ribojamas iki 10 ir 15 (2018), tai šiemet prie starto linijos galės stoti iki 20 elektromobilių. Supratus, kad kai kuriems miestui skirtiems modeliams bus sunku konkuruoti su milžiniškos talpos baterijas turinčiomis naujienomis, šiemet pirmą kartą dalyviai bus skirstomi į klases, o nugalėtojų prizais džiaugsis net dvi komandos – greičiausiai Palangą pasiekęs ekipažas su iki 50 kWh talpos baterija ir dalyviai su automobiliais, kurių baterijos talpa viršija 50 kWh.

Kad varžybos kelia didelį susidomėjimą, parodė jau pirmoji registracijos diena. Paraiškas iškart pateikė net 9 ekipažai su „BMW i3“, Hyundai Ioniq“, „Hyundai Kona Electric“, „Nissan Leaf“ elektromobiliais. Susipažinti su taisyklėmis, užsiregistruoti ir dalyvauti varžybose gali visi norintys ir turintys Lietuvoje oficialiose gamintojų atstovybėse parduodamus ir aptarnaujamus elektromobilius.


Alfa.lt



Draudžiama platinti, skelbti, kopijuoti
informaciją su nurodyta autoriaus teisių žyma be redakcijos sutikimo.

Global electronic components distributor – Allicdata Electronics

Electronic component supply – „Eurodis Electronics“

LOKMITA – įvairi matavimo, testavimo, analizės ir litavimo produkcija

Full feature custom PCB prototype service

GENERAL FINANCING BANKAS

Mokslo festivalis „Erdvėlaivis Žemė

LTV.LT - lietuviškų tinklalapių vitrina

„Konstanta 42“

Technologijos.lt

Buitinė technika ir elektronika internetu žemos kainos – Zuza.lt

www.esaugumas.lt – apsaugok savo kompiuterį!

PriedaiMobiliems.lt – telefonų priedai ir aksesuarai

Draugiškas internetas


Reklama
‡ 1999–2024 © Elektronika.lt | Autoriaus teisės | Privatumo politika | Atsakomybės ribojimas | Reklama | Turinys | Kontaktai LTV.LT - lietuviškų tinklalapių vitrina Valid XHTML 1.0!
Script hook v, Openiv, Menyoo
gta5mod.net
FS25 Mods, FS25 Tractors, FS25 Maps
fs25mods.lt
Optical filters, UV optics, electro optical crystals
www.eksmaoptics.com
Reklamos paslaugos
SEO sprendimai

www.addad.lt
Elektroninių parduotuvių optimizavimas „Google“ paieškos sistemai
www.seospiders.lt
FS22 mods, Farming simulator 22 mods,
FS22 maps

fs22.com
Reklama


Reklama