Lietuviai apsipirkimus elektroninėse parduotuvėse vertina palankiai – tyrimo duomenimis, dauguma gyventojų pastarąjį apsipirkimą internete įvertina labai gerai ir teigia, kad apsipirkti buvo nesunku. Nors šiuo rodikliu nenusileidžiame likusiai Europai, pirkėjų lūkesčiai taip pat auga sparčiai.
75 proc. Lietuvos gyventojų paskutinį savo apsipirkimą el. parduotuvėje įvertino puikai arba labai gerai, o 73 proc. teigia, kad taip apsipirkti buvo nesunku, rodo „DPDgroup“ užsakymu praėjusiais metais atliktas tyrimas, kurio metu buvo apklausta daugiau nei 24 tūkst. europiečių. Tokios patirtys nuteikia internete apsipirkinėti ir toliau – 62 proc. yra labai stipriai įsitikinę, kad ir ateityje verčiau rinksis prekes el. parduotuvėse.
„DPD Lietuva“ pardavimų ir rinkodaros vadovo Baltijos šalims Gabrieliaus Bilevičiaus teigimu, viena pagrindinių to priežasčių – el. parduotuvės siekia išlikti konkurencingos ir investuoja į klientų aptarnavimą.
„Šiandien el. parduotuvės siūlo galimybę gyvai susirašinėti su konsultantais, pateikia detalius prekių aprašymus ar gerina pristatymo paslaugas. Pastarųjų kokybę pirkėjai ypatingai vertina – juk kiekvienas nori greito pristatymo tiesiai į namus ar darbą. Populiarėja ir galimybė daiktą atsiimti bet kuriuo paros metu iš siuntų terminalo – prie to prisideda ir augantis terminalų tinklas“, – teigia „DPD Lietuva“ atstovas.
Europai nenusileidžiame
Bendrai visoje Europoje el. parduotuvių klientų pasitenkinimo lygis panašus į Lietuvos. 79 proc. europiečių yra labai patenkinti pastaruoju apsipirkimu, o 73 proc. teigia, kad tai buvo nesudėtinga. Taip pat nors bendrai Europoje stipriai įsitikinusių, kad ir ateityje pirks el. parduotuvėse, yra kiek daugiau – 69 proc., Lietuvoje šis skaičius stabiliai auga. Per metus pasiektas 6 procentinių punktų prieaugis leidžia tikėtis, kad jau artimiausiais metais išsiveršime į priekį.
„Nors dažniausiai esame įpratę vytis likusią Europą, galime pasidžiaugti, kad šiuo metu kitoms šalims nenusileidžiame. Tai, kad gana sparčiai auga ateityje ketinančių apsipirkti internetu skaičius, rodo, kad susidomėjimas el. parduotuvėmis niekur nedings. Todėl artimiausiu metu galima tikėtis ir to, ko šiuo metu trūksta, – didesnio pasirinkimo, retesnių prekės ženklų ar dar kokybiškesnio aptarnavimo“, – sako G. Bilevičius.
Augantys klientų poreikiai
Nepaisant gerų 2018-ųjų rezultatų, lyginant juos su 2017-ųjų duomenimis, didelio pokyčio nematyti. 2017-aisiais toks pats procentas pirkėjų Lietuvoje – 75 proc. – pastarąjį apsipirkimą įvertino puikiai arba labai gerai. Tuo tarpu teigiančių, kad apsipirkimas buvo paprastas – skaičius sumažėjo nuo 78 iki 73 proc. Anot G. Bilevičiaus, tikėtina, kad tokią tendenciją lemia populiarėjantis apsipirkimas užsienio el. parduotuvėse.
„Šiandien stebime tendenciją, kad klientų lūkesčiai didėja sparčiau nei mūsų parduotuvės spėja prisitaikyti. Augant apsipirkimams užsienio el. parduotuvėse, lietuviai ten pamato ir naujas klientų aptarnavimo praktikas, didesnį pasirinkimą ar žemesnes kainas. Natūralu, kad to tikimasi ir iš Lietuvos el. parduotuvių, o tai jos ne visada gali pasiūlyti“, – teigia „DPD Lietuva“ pardavimų ir rinkodaros vadovas Baltijos šalims.
Tyrimo „E-shopper barometer Global report“ duomenys. Šį tyrimą „DPD group“ užsakymu atliko „Kantar TNS“. 2018 m. gegužės-birželio mėnesiais apklausti 24,328 žmonės 21 Europos valstybėje, Lietuvoje apklausti 805 asmenys.