Dalis Lietuvoje veikiančių bankų įprastoms kodų kortelėms taria „sudie“. Visgi kodų kortelių eliminavimas vyksta palaipsniui. Kol vieni bankai dar tik kalba apie savo planus, kiti jau imasi konkrečių veiksmų, siekdami paskatinti klientus pereiti prie alternatyvių prisijungimo prie e. bankininkystės būdų. Tiesa, yra ir tokių bankų, kurie kodų kortelių visai neketina atsisakyti.
Sumažins pavedimų limitą
Šią savaitę „Swedbank“ atstovai pranešė, kad norėdami paskatinti gyventojus toliau aktyviai rinktis modernesnes prisijungimo prie e. bankininkystės alternatyvas nuo kovo mėnesio mažins kodų kortelėmis tvirtinamų pavedimų dienos limito sumą.
Remiantis išplatintu pranešimu, nuo kovo 7 d. maksimalus mokėjimo pavedimo limitas, kai jis tvirtinamas kodų kortele, sieks 100 eurų per dieną. Vėliau šis limitas dar labiau mažės ir nuo gegužės 23 d. sieks 30 eurų per dieną.
Be to, nuo balandžio 1 d. norėdami atsiskaityti už pirkinius interneto parduotuvėse mokėjimo kortele mokėjimo patvirtinimui klientai turės pasirinkti kitas priemones nei kodų kortelės, pavyzdžiui, „Smart-ID“, mobilųjį parašą, PIN kodų generatorių. „Swedbank“ klientų naudojamos kodų kortelės nustos galioti šių metų rugsėjo 1 d., tačiau bankas ragina pasirinkti alternatyvų prisijungimo prie e. bankininkystės būdą jau dabar.
Planuoja, bet konkrečių datų neatskleidžia
Kaip Alfa.lt teigė Vaidas Žagūnis, SEB banko valdybos narys ir Mažmeninės bankininkystės tarnybos direktorius, su kodų kortele prie interneto banko tebesijungia 33 proc. SEB interneto banko sistemos naudotojų, t. y. maždaug 18 proc. punktų mažiau nei prieš metus.
Anot pašnekovo, šiuo metu maždaug kas penktas interneto banko sistemos naudotojas SEB banke jau jungiasi su „Smart-ID“ programėle. V. Žagūnis pridūrė, kad „Smart-ID“ tarp banko klientų sparčiai populiarėja, jau yra per 140 tūkst. naudotojų.
„Nemokamą programėlę „Smart-ID“ klientai renkasi, nes ji yra patogi ir moderni prisijungimo priemonė. Ši priemonė taip pat suteikia galimybę naudotis visomis banko teikiamomis e. bankininkystės paslaugomis, priešingai negu slaptažodžių kortelė, kurios panaudojimas yra ribotas“, – teigė SEB banko atstovas.
Nors SEB bankas taip pat ketina atsisakyti įprastų kodų kortelių, atstovas neatskleidžia, kada žadama tai galutinai padaryti. „SEB bankas planuoja ateityje taip pat atsisakyti slaptažodžių kortelių, kurios tarp klientų sparčiai praranda populiarumą. Visais atvejais kodų kortelių atsisakymas vyks palaipsniui – kaip ir visada, klientus apie su jais susijusius pokyčius ir konkrečius pasiūlymus jiems informuosime iš anksto ir sieksime pasiūlyti jiems patogiausius ir geriausius sprendimus“, – pridūrė V. Žagūnis.
„Luminor“ banko komunikacijos vadovė Giedrė Bielskytė naujienų portalui teigė, kad kodų kortelių planuojama atsisakyti šiemet. „Planuojame kodų kortelių atsisakyti šiais metais, tačiau dėl konkrečios datos dar nesame priėmę sprendimo. Šiuo metu taip pat sprendžiame, kaip perėjimą prie kitų prisijungimo priemonių klientams padaryti kuo patogesnį. Ki būsime pasiruošę, apie tai informuosime savo klientus“, – sakė ji.
G. Bielskytė taip pat pridūrė, kad kodų kortelėmis šiuo metu naudojasi 65–70 proc. aktyvių „Luminor“ internetinės bankininkystės naudotojų, apie 5 proc. jungiasi prie interneto banko ir mokėjimus tvirtina per „Smart ID“.
Kodų kortelių neatsisakys
„Citadele“ banko Verslo plėtros tarnybos vadovas Darius Klimas Alfa.lt atskleidė, kad jie klientams ir toliau ketina siūlyti kodų kortelių palaikymą. „Kartu su kitomis šiuolaikinėmis autentifikavimo priemonėmis mes ir toliau siūlysime savo klientams kortelių korteles, kurios atitinka saugumo standartus. Mūsų klientai yra skirtingi, tad norime, jog visiems mūsų paslaugos būtų pasiekiamos patogiai“, – sakė D. Klimas.
Anot pašnekovo, dabar daugiau nei 60 proc. operacijų privatūs „Citadele“ klientai patvirtina kodų kortelėmis, apie 30 proc. – mobiliu parašu ir apie 10 proc. – kodų generatoriais. D. Klimas taip pat pridūrė, kad verslo klientai pirmenybę teikia kodų generatoriams, kuriais patvirtina beveik 70 proc. operacijų. Dar apie 30 proc. operacijų patvirtinamos naudojant mobilųjį parašą. O minėtų kodų kortelių verslo klientai praktiškai nenaudoja.
„Žinoma, matome bendras tendencijas, kad vis daugiau klientų naudojasi išmaniaisiais telefonais, tad nuo šių metų pradžios mūsų klientai gali naudotis ir nauja funkcija „MobileScan“, kurią galima vadinti kodų generatoriumi telefone“, – apie paslaugas teigė „Citadele“ banko atstovas.