Mobiliojo ryšio bendrovė „Tele2“ organizuoja „Big Data akademiją“ – šiemet vienos paklausiausių IT specialybių paslapčių nemokamai klausysis 12 studentų. Tokiu būdu bendrovė skatina rinktis šią profesiją – nuolat augančioje informacinių technologijų rinkoje šių specialistų paklausa lenkia pasiūlą.
Specialistus medžioja visi
Didžiųjų duomenų arba „Big Data“ analitikai – specialistai, nagrinėjantys milžiniškus vartotojų duomenų kiekius bei darantys iš to išvadas apie plika akimi nematomas tendencijas ir ateityje laukiančius pokyčius.
Lietuvoje, kaip ir visame pasaulyje, specialybė labai paklausi, tačiau analitikų trūksta, nes aukštosios mokyklos jų paruošia per mažai ir be praktinių įgūdžių. Todėl iniciatyvos ėmėsi „Tele2 Big Data akademija“, vasarį duris atvėrusi 12 studentų, mėnesį nemokamai lankysiančių didžiųjų duomenų analitikos paskaitas. Kovą geriausi jų pradės keturių mėnesių praktiką.
„Rinkoje matomas specialistų poreikis, kuris tik didės, nes duomenų daugėja ir įgūdžiai juos apdoroti bus būtini. „Big Data akademijoje“ studentus moko „Tele2“ specialistai, žinantys naujausias jos tendencijas – tai vienintelė vieta Lietuvoje, kur galima gauti tokių praktinių žinių“, – aiškina akademijos vadovas bei „Tele2“ klientų aptarnavimo ir analizės departamento direktorius Ignas Brazdauskas.
Merginų skaičius nenustebino
Nors paraiškas dalyvauti pateikė nežymiai daugiau vaikinų, iš 12 atranką praėjusių studentų net 7 – merginos. I. Brazdauskas pastebi, kad tokia tendencija nestebina: „Galime pasidžiaugti, kad sulaukiame beveik tiek pat susidomėjimo tiek iš vaikinų, tiek iš merginų. Šiemet merginos sėkmingiau praėjo atranką, tačiau tai nėra nauja tendencija – pavyzdžiui, ir dabar „Tele2“ su duomenų analize dirba daugiau moterų nei vyrų“.
Viena „Big Data akademijos“ studenčių – 23-ejų Elena Gečaitė, būtent vasario 1 d. Amsterdamo universitetui įteikė savo komunikacijos mokslų magistro darbą ir tą pačią dieną išskrido į duomenų analitikos kursus Lietuvoje.
„Galbūt kol kas IT sektoriuje labiau dominuoja vaikinai, bet matome vis daugiau pavyzdžių, jog tai yra stereotipų klausimas – merginos turi lygiai tiek pat noro ir įgūdžių čia dirbti. Per pastaruosius keletą metų pasimatė, kad net XXI a. darbo rinkoje vis dar egzistuoja diskriminacija lyties pagrindu, tad matome labai gerą pavyzdį, jog taip yra ne visur“, – tiki E. Gečaitė.
Duomenų analize nori pakeisti visuomenę
Patys srities specialistai optimistiškai teigia, jog didžiųjų duomenų analizės netolimoje ateityje reikės bet kokioje rinkoje. Ką su įgytomis žiniomis nuveikti planuoja „Big Data akademijos“ studentės?
Iš vienos geriausių komunikacijos ir medijų srities studijų programų pasaulyje grįžusi E. Gečaitė tikisi duomenų analizę sujungti būtent su komunikacija bei politika: „Tai gali pasirodyti kaip nesusijusios sritys, bet kuo daugiau apie politiką, komunikaciją ir didžiuosius duomenis žinai, tuo labiau akivaizdu, kad sritys viena kitą papildo. Protingas informacijos valdymas gali pakeisti politiką“, – mano mergina.
Tuo tarpu matematiką Vilniuje studijuojanti Giedrė Juodzevičiūtė teigia, jog prie „Big Data“ ją atvedė noras panaudoti savo analitinį mąstymą nagrinėjant visuomenės problemas.
„Ateityje norėčiau didžiųjų duomenų analizę panaudoti sociologijos klausimams: kodėl mes elgiamės vienaip ar kitaip, kaip reaguojame į pokyčius, koks šiandien moterų ir vyrų vaidmuo. Manau, šiuolaikinė visuomenė labai greitai kinta, svarbu tai pastebėti ir užfiksuoti“, – pasakoja studentė.
„Tele2 Big Data akademija“ programa vykdoma antrus metus iš eilės. Po mėnesio teorinių paskaitų dalis studentų pradės keturių mėnesių praktiką „Tele2“. Šiuo metu telekomunikacijų bendrovėje trys buvę akademijos studentai dirba didžiųjų duomenų analitikais.