Elektronika.lt
 2024 m. lapkričio 30 d. Projektas | Reklama | Žinokite | Klausimai | Prisidėkite | Atsiliepimai | Kontaktai
Paieška portale
EN Facebook RSS

 Kas naujo  Katalogas  Parduotuvės  Forumas  Tinklaraščiai
 Pirmas puslapisSąrašas
 NaujienosSąrašas
 StraipsniaiSąrašas
 - Elektronika, technika
 - Kompiuterija
 - Telekomunikacijos
 - Įvykiai, visuomenė
 - Pažintiniai, įdomybės
 Vaizdo siužetaiSąrašas
 Nuolaidos, akcijosSąrašas
 Produktų apžvalgosSąrašas
 Naudingi patarimaiSąrašas
 Vykdomi projektaiSąrašas
 Schemų archyvasSąrašas
 Teorija, žinynaiSąrašas
 Nuorodų katalogai
 Įvairūs siuntiniai
 Bendravimas
 Skelbimai ir pasiūlymai
 Elektronikos remontas
 Robotų kūrėjų klubas
 RTN žurnalo archyvas






 Verta paskaityti
Lapkričio 30 d. 11:38
Trys patarimai, kaip per išpardavimus, didžiąsias šventes apsisaugoti nuo finansinių sukčių
Lapkričio 29 d. 17:47
KTU mokslininkai sukūrė dirbtinio intelekto įrankį depresijos diagnostikai
Lapkričio 29 d. 14:22
Išmanieji telefonai: kaip išsirinkti telefoną, turintį kokybišką ekraną?
Lapkričio 29 d. 11:19
Pajėgiausio prabangaus elektrinio visureigio belaukiant: „Range Rover Electric“ prototipai testuojami ypač karštame ore
Lapkričio 29 d. 08:27
Dirbtinis intelektas kūryboje: partneris ar konkurentas?
Lapkričio 28 d. 20:29
Finansiniai sukčiai metų pabaigoje itin aktyvūs: pateikė patarimus, kaip atpažinti apgaules ir neprarasti pinigų
Lapkričio 28 d. 17:23
Autorių teisių pokyčiai: kas turėtų gauti atlygį už dirbtinio intelekto sugeneruotą paveikslėlį? (1)
Lapkričio 28 d. 14:39
Nuo triukšmo gelbėjatės ausinukais? Vaistininkė – apie tinkamą jų naudojimą
Lapkričio 28 d. 11:23
Nuo idėjos iki grąžos: ko reikia, kad DI sprendimai atsipirktų?
Lapkričio 28 d. 08:27
Vagys savo aukas gali surasti pasitelkiant „Google“ žemėlapių programėlę, tačiau jūs galite užkirsti jiems kelią
FS25 Tractors
Farming Simulator 25 Mods, FS25 Maps, FS25 Trucks
ETS2 Mods
ETS2 Trucks, ETS2 Bus, Euro Truck Simulator 2 Mods
FS22 Tractors
Farming Simulator 22 Mods, FS22 Maps, FS25 Mods
VAT calculator
VAT number check, What is VAT, How much is VAT
LEGO
Mänguköök, mudelautod, nukuvanker
Thermal monocular
Thermal vision camera,
Night vision ar scope,
Night vision spotting scope
FS25 Mods
FS25 Harvesters, FS25 Tractors Mods, FS25 Maps Mods
Dantų protezavimas
All on 4 implantai,
Endodontija mikroskopu,
Dantų implantacija
FS25 Mods
FS25 Maps, FS25 Cheats, FS25 Install Mods
GTA 6 Weapons
GTA 6 Characters, GTA 6 Map, GTA 6 Vehicles
FS25 Mods
Farming Simulator 25 Mods,
FS25 Maps
Reklama
 Straipsniai » Įvykiai, visuomenė Dalintis | Spausdinti

Išaiškėjo „Facebook“ privatumo politika: visi lygūs, bet kai kurie lygesni

Publikuota: 2018-12-21 11:39
Tematika: Įvykiai, visuomenė
Skirta: Pradedantiems
Aut. teisės: ©15min, UAB
Inf. šaltinis: 15min.lt

Daugelį metų socialinis tinklas „Facebook“ didžiausioms pasaulio technologijų bendrovėms išimties tvarka teikė kur kas „glaudesnę“ prieigą prie tinklo naudotojų asmeninių duomenų nei likusiems partneriams, paskelbė „The New York Times“ žurnalistai.

 Rodyti komentarus (0)
Įvertinimas:  1 2 3 4 5 

Daugelį metų socialinis tinklas „Facebook“ didžiausioms pasaulio technologijų bendrovėms išimties tvarka teikė kur kas „glaudesnę“ prieigą prie tinklo naudotojų asmeninių duomenų nei likusiems partneriams, paskelbė „The New York Times“ žurnalistai, išnagrinėję šimtus puslapių „Facebook“ partnerysčių stebėjimo duomenų.

Žurnalistai nustatė, kad asmeniniai duomenys tapo pačia vertingiausia skaitmeninio amžiaus preke – ja urmu prekiavo pačios galingiausios Silicio slėnio bendrovės.

Išaiškėjo „Facebook“ privatumo politika: visi lygūs, bet kai kurie lygesni

Naudos buvo visiems: „Facebook“ vartotojų duomenų bazė plėtėsi milžinišku greičiu, todėl pajamos iš reklamos augo tarsi ant mielių. Duomenų pirkėjai į savo produktus diegė funkcijas, kurios didino jų patrauklumą visuomenei. „Facebook“ vartotojai įgijo galimybę palaikyti ryšį ne tik socialiniame tinkle, tačiau ir su žmonėmis, besinaudojančiais skirtingomis platformomis bei pačiais įvairiausiais įrenginiais.

Tačiau faktas lieka faktu: „Facebook“ visiškai beatodairiškai dalinosi savo 2,2 mlrd. vartotojų asmens duomenimis – turtu, kurį valdė be jokios išorinės kontrolės ir be jokio skaidrumo.

Todėl, pavyzdžiui, „Microsoft Bing“ paieškos varikliui buvo suteikta teisė matyti iš esmės pilną „Facebook“ naudotojo draugų sąrašą be naudotojo sutikimo, o „Netflix“ ir „Spotify“ paslaugos netgi turėjo prieigą prie asmeninių socialinio tinklo naudotojų žinučių.

„Amazon“ turėjo leidimą gauti vartotojų vardus ir jų kontaktinę informaciją per jų draugus, o „Yahoo“ buvo leista matyti draugų sukurtų socialinio tinklo įrašų srautą – ir visa ši abejotino teisėtumo veikla buvo vykdoma dar šių metų vasarą, nors socialinio tinklo atstovai viešai melavo, kad tokiais duomenimis dalintis liautasi prieš keletą metų.

Privatumo skandalai tapo šių metų „Facebook“ kasdienybe: kovą išaiškėjo, jog politinių konsultacijų bendrovė „Cambridge Analytica“ neteisėtai naudojosi „Facebook“ duomenimis kuriant įrankius, kurie buvo panaudoti balsavimuose dėl Jungtinės Karalystės pasitraukimo iš Europos Sąjungos bei JAV prezidento rinkimuose 2016 metais. Socialinio tinklo vadovas Markas Zuckerbergas, balandį viešai atsiskaitinėjęs JAV valdžiai, tikino, kad prieiga prie tokių duomenų panaikinta dar prieš keletą metų ir dabar „Facebook“ „visiškai kontroliuoja viską“, kuo vartotojai dalinasi socialiniame tinkle.

Tačiau „New York Times“ gauti dokumentai ir pokalbiai su maždaug penkiomis dešimtimis „Facebook“ darbuotojų bei verslo partnerių tapo įrodymu, jog būta įmonių, kurios buvo „lygesnės už lygias“ ir turėjo išskirtinę prieigą prie vartotojų duomenų. Tie patys dokumentai verčia kelti klausimą, ar „Facebook“ tikrai laikėsi 2011 m. JAV Vertybinių popierių komisijos nurodymo nebeleisti dalintis vartotojų duomenimis be jų aiškaus sutikimo.

Žurnalistų gauti duomenys rodo, kad išskirtinę prieigą prie privačių vartotojų duomenų gavo daugiau nei 150 įmonių – elektroninės parduotuvės, pramogų svetainės, automobilių gamintojai, žiniasklaidos korporacijos. Visos sutartys, kurių seniausios buvo pasirašytos 2010 metais, galiojo ir 2017-aisiais, o kai kurios jų galiojo net ir šiais metais.

„Facebook“ atstovai tikina, jog nė viena iš šių partnerysčių neprieštarauja Vertybinių popierių komisijos nurodymams – esą, įpareigojimas laikytis „Facebook“ privatumo reikalavimų buvo perleistas partneriams. Ir nurodė, kad jokių įrodymų, kad partneriai sutarties sąlygų nesilaikė, nėra. Tačiau pripažino, jog kai kurios partnerystės buvo valdomos netinkamai ir tam tikros įmonės turėjo prieigą prie asmeninių duomenų ilgą laiką po to, kai jos atsisakė paslaugų bei funkcionalumų, kuriems šių duomenų reikėjo.

Anot „Facebook“ duomenų privatumo priežiūros vadovo Steve'o Satterfieldo, socialinis tinklas neprašė savo vartotojų sutikimo leisti jų duomenis perleisti verslo partneriams, nes „Facebook“ šiuos partnerius traktavo kaip savo pačių tąsą – kaip paslaugų teikėjus, leidusius vartotojams palaikyti ryšį su savo draugais. Jokiems kitiems tikslams, esą, šios asmeninės informacijos naudoti nebuvo leidžiama.

Tiesa, duomenų privatumo apsaugos ekspertai nėra patenkinti tuo, kad kai kuriems partneriams „Facebook“ taikė išimtinius reikalavimus ir skeptiškai vertino įmonės atstovų teiginius, įvertinus tai, kad tarp šių išskirtinių partnerių buvo ir įrenginių gamintojų, ir mažmeninės prekybos bendrovių, ir interneto paieškos paslaugų teikėjų.

„Vienintelis bendras vardiklis – kad šios partnerystės teikė naudą bendrovei: leido vystytis ir augti kryptimis, kurios anksčiau buvo neprieinamos“, – sakė buvęs Vertybinių popierių komisijos vyr. technikas Ashkanas Soltani.

A. Soltani ir trys kiti buvę komisijos vartotojų apsaugos skyriaus darbuotojai tvirtino, jog šios duomenų dalijimosi sutartys veikiausiai yra nesuderinamos su komisijos ir socialinio tinklo 2011 metų sutarimu.

„Tai tiesiog yra leidimas trečiosioms šalims rinkti vartotojų duomenis be jų informavimo ir sutikimo. Nesuprantu, kaip toks duomenų rinkimas be sutikimo apskritai gali būti pateisinamas“, – sakė Vertybinių popierių komisijos Vartotojų apsaugos skyriui anksčiau vadovavęs Davidas Vladeckas.

Dėl nesibaigiančių duomenų privatumo apsaugos klaidų šiais metais „Facebook“ akcijų vertė smarkiai krito – kontrolinį socialinio tinklo akcijų paketą valdantis M. Zuckerbergas yra daugiausiai „nuskurdęs“ turtingiausių pasaulio žmonių sąrašo atstovas (jo turtas, kai kuriais duomenimis, per šiuos metus susitraukė net 15 mlrd. JAV dolerių). Smulkesnieji akcininkai reikalauja, kad M. Zuckerbergas, nesugebėjęs užtikrinti tinkamos vartotojų duomenų apsaugos, užleistų vadovaujančias pozicijas kitiems asmenims. Įsiutę socialinio tinklo naudotojai pradėjo #DeleteFacebook judėjimą. Akcininkai neslepia savo nusivylimo.

„Nemanau, kad teisėta įsitraukti į duomenų dalijimosi partnerystes, kai vartotojas, kurio duomenimis dalinamasi, nėra tam iš anksto suteikęs leidimo. Niekas neturėtų pasitikėti „Facebook“, kol jie nepakeis savo verslo modelio“, – sakė vienas iš ankstyvųjų „Facebook“ investuotojų Rogeris McNamee.

Asmeninių duomenų vertę parodo JAV Interaktyviųjų reklamų biuro ataskaita: joje tvirtinama, kad 2018 m. sandorių, kuriais įsigyjami ir apdorojami asmeniniai vartotojų duomenys, bendra apimtis bus arti 20 mlrd. JAV dolerių.

O didžiausi pardavėjai šioje rinkoje yra „Facebook“ ir jų pagrindiniai konkurentai „Google“ – šios įmonės, sukaupusios išskirtines žinias apie kiekvieno savo vartotojo kasdienį gyvenimą, tapo dominuojančiais interneto reklamų rinkos veikėjais.

Tiesa, „Facebook“ niekada vartotojų duomenų nepardavinėjo atvirai ir akivaizdžiai – taip būtų pernelyg rizikuojama sukelti visuotinį vartotojų pasipiktinimą ir parodyti konkurentams, kaip pasipelnyti iš pačios pieningiausios interneto karvės. Bet vidiniai įmonės dokumentai rodo, kad tai, ką darė „Facebook“, nuo tiesioginio duomenų pardavimo skiriasi tik formaliomis detalėmis: „Facebook“, siekdami naudos sau, suteikė kitoms įmonėms prieigą prie socialinio tinklo duomenų.

Pirmąsias partnerystes „Facebook“ užmezgė dar ganėtinai ankstyvoje įmonės egzistavimo stadijoje. M. Zuckerbergas buvo įsitikinęs, kad tai padės socialiniam tinklui neatsilikti nuo to laikmečio poreikių, taip pat apsaugos nuo konkurencijos. Visi verslo partneriai, integravę „Facebook“ duomenis į savo interneto produktus, padėjo vykdyti socialinio tinklo plėtrą, pritraukdavo naujų vartotojų, paskatindavo juos leisti daugiau laiko feisbuke ir padidindavo pajamas iš reklamos. O „Facebook“ savo ruožtu gaudavo kritiškai svarbią informaciją iš savo partnerių.

Partnerystės buvo tokios svarbios, kad dėl jų derėdavosi paties aukščiausio lygio socialinio tinklo vadovai – kartais net pats M. Zuckerbergas ir jo „dešinioji ranka“ Sheryl Sandberg. Ir nors apie daugelį šių partnerysčių, kaip apie faktą, būdavo viešai skelbiama, susitarimų detalės paprastai būdavo konfidencialios.


15min.lt



Draudžiama platinti, skelbti, kopijuoti
informaciją su nurodyta autoriaus teisių žyma be redakcijos sutikimo.

Global electronic components distributor – Allicdata Electronics

Electronic component supply – „Eurodis Electronics“

LOKMITA – įvairi matavimo, testavimo, analizės ir litavimo produkcija

Full feature custom PCB prototype service

GENERAL FINANCING BANKAS

Mokslo festivalis „Erdvėlaivis Žemė

LTV.LT - lietuviškų tinklalapių vitrina

„Konstanta 42“

Technologijos.lt

Buitinė technika ir elektronika internetu žemos kainos – Zuza.lt

www.esaugumas.lt – apsaugok savo kompiuterį!

PriedaiMobiliems.lt – telefonų priedai ir aksesuarai

Draugiškas internetas


Reklama
‡ 1999–2024 © Elektronika.lt | Autoriaus teisės | Privatumo politika | Atsakomybės ribojimas | Reklama | Turinys | Kontaktai LTV.LT - lietuviškų tinklalapių vitrina Valid XHTML 1.0!
Script hook v, Openiv, Menyoo
gta5mod.net
FS25 Mods, FS25 Tractors, FS25 Maps
fs25mods.lt
Optical filters, UV optics, electro optical crystals
www.eksmaoptics.com
Reklamos paslaugos
SEO sprendimai

www.addad.lt
Elektroninių parduotuvių optimizavimas „Google“ paieškos sistemai
www.seospiders.lt
FS22 mods, Farming simulator 22 mods,
FS22 maps

fs22.com
Reklama


Reklama