Iš Kauno į Vilnių ir atgal. Iš esmės tai – dvi nesudėtingos valandos kelyje. Tačiau, panašu, ne tada, kai Lietuvoje norite važinėti elektromobiliu. Kol iš Vilniaus nuvažiavo į Kauną, elektromobilio vairuotoja sugaišo net kelias valandas. Sudėtingą kelionę lėmė ne tik elektromobilių įkrovimo stotelių gedimai, bet ir lėta atsakingų asmenų reakcija.
Asociatyvi nuotr.
DELFI parašiusi kaunietė keliauti į sostinę susiruošė sekmadienį, tačiau jau pusiaukelėje susidūrė su nesklandumais.
„Važiavau turimu „Nissan Leaf“. Norėjau įkrauti automobilio bateriją Elektrėnų įkrovimo stotelėje – stotelė neveikė. Ji, beje, neveikė ir prieš 3 savaites. Ir tada, ir paskutinį kartą dėl gedimo paskambinau įkrovimo stotelėje skelbiamais telefonais – Lietuvos automobilių kelių direkcijos (LAKD) eismo informacijos centrui. Kai skambinom prieš 3 savaites mums atsakė, kad žino apie gedimą, ieško detalių ir suremontuos. Dabar paskambinus buvo paaiškinta, kad vis dar ieško kažkokių mistinių detalių“, – stebėjosi moteris.
Jai telefonu buvo paaiškinta ir tai, kad įkrovimas nemokamas, todėl ji galinti važiuoti į Vievį, kur taip pat yra stotelė.
„Tačiau vėlavome į Vilnių, todėl važiuodami 60 km/val. greičiu nuvykome iki Vilniaus ir ten bateriją įkrovėme prie vienos parduotuvių“, – pasakojo kaunietė.
Sugedo ir antroji
Gana nesėkminga kelione į Vilnių elektromobilio vairuotojos vargai nesibaigė.
„Grįždami į Kauną sustojome įsikrauti elektromobilį Vievyje, ir, žinote ką? Stotelė neveikė!“ – piktinosi vairuotoja.
Moteris pasakojo, kad vėl skambino Eismo informacijos centro darbuotojams ir pranešė apie neveikiančią stotelę, tačiau išgirdo, kad šie gedimo nemato, nors įkrovos stotelės ekrane švietė pranešimas „Ši įkrovimo stotelė neveikia. Apie defektą pranešta“.
„Išgirdau ir tokį pareiškimą, kad eismo informacijos centras stotelių neprižiūri – tai jomis besirūpinančios bendrovės ABB reikalas. Pasakiau, kad kreipsiuosi į vartotojų teisių sargus, Aplinkos ministeriją ir kitas instancijas, nes nenormalu, kad vienu metu daugiau nei 100 km atstumu magistralėje nėra nei vienos veikiančios įkrovos stotelės, o viena jų neveikia jau mėnesį“, – pykčio neslėpė moteris.
Griežtesnis tonas padėjo įtikinti Eismo informacijos centro specialistus susisiekti su meistru, kad šis pašalintų gedimą, mat tuo metu, aiškino vairuotoja, ji savo elektromobiliu jau nebegalėjo grįžti nei į Vilnių, nei pasiekti Kauno.
„Išgirdau, kad susisieks su meistru ir paskambins man“, – pasakojo moteris.
Belaukiant skambučio, elektromobilio baterija visiškai išsikrovė, todėl išsijungė ir automobilio salono šildymas.
„Lauke neigiama temperatūra, mašinoje šildymas nebeįsijungia. Prabėgus valandai vėl skambinau, bet per tą laiką Eismo informacijos centro darbuotojai dar nebuvo susisiekę su meistru. Pareikalavau greičiau duoti atsakymą, nes reikėjo kažką daryti: arba kviesti avarinę tarnybą, arba laukti meistro“, – prisiminė kaunietė.
Po dar vieno skambučio moteris išgirdo, kad stotelės remontas užtruks apie valandą. Po valandos ji vėl susisiekė su Eismo informacijos centru ir išgirdo džiugią naujieną – stotelė veikia. Tiesa, realybė buvo kitokia: stotelės ekrane vis dar švietė užrašas, kad ši – neveikia.
Truko 5 valandas
Kai galiausiai stotelė buvo įjungta ir įsikrovė elektromobilio baterija, į Kauną moteris grįžo jau vėlų vakarą.
„Kelionė iš Vilniaus į Kauną užtruko daugiau negu 5 valandas, sugadino nervus ir sušaldė. Blogai veikianti įkrovimo stotelė yra ir prie Klaipėdos. Kitos stotelės kažkodėl negenda, tai galbūt ABB blogai atlieka darbą arba yra kitos priežastys, kodėl norima, kad elektromobilių vairuotojams būtų nepatogu ir žmonės jų nepirktų?“ – piktinosi kaunietė.
Ji pabrėžė, esanti inžinierė, todėl išgirstas Eismo informacijos centro darbuotojų paaiškinimas, kad reikės keisti nuotoliniu būdu rėlę, vėliau, kad stotelės neveikia dėl drėgno oro, jos neįtikino.
Pataisys per 3-4 mėnesius
Lietuvos automobilių kelių direkcijos (LAKD) atstovai teigia, kad elektromobilių įkrovimo stotelės, esančios Vievyje ir Elektrėnuose, buvo įsigytos prieš 4 metus. Šiuo metu tiek garantinis, tiek pogarantinis priežiūros laikotarpis yra pasibaigęs, todėl šios įrangos veikimo užtikrinimas ir gedimų šalinimas užtrunka.
„Šiuo metu yra sugedę Elektrėnų elektromobilių įkrovimo prieigos DC krovimo moduliai (maksimali krovimo galia iki 5 kW). Norėdama įsigyti naujus modulius, LAKD privalo skelbti viešąjį pirkimą. Įvertinus visus privalomų procedūrų bei prekių pristatymo terminus, prieigos veikimą būtų galima atstatyti per 3-4 mėnesius. Tačiau visu pajėgumu veikia AC jungtis, todėl esant galimybei rekomenduojame naudoti Type2 jungtį“, – teigiama LAKD atsakyme DELFI.
LAKD pripažįsta ir tai, kad apie gedimą kaunietei buvo pateikta neteisinga informacija. Pasak direkcijos atstovų, įkrovimo stotelė kurį laiką neveikė dėl sugadinto ekrano, tačiau lapkričio 21-ąją ekranas buvo pakeistas nauju ir stotelė veikė be sutrikimų.
„Lapkričio 25 d. dėl lijundros apledėjo prieigos komponentai ir suveikė saugos mechanizmas, kuris apsaugodamas įrenginio vartotojus ir patį įrenginį jį atjungė. Tokiu atveju įrenginys nuotoliniu būdu turėjo būti įjungtas iš naujo. Eismo informacijos centro operatoriai nežinodami techninių smulkmenų pakomentavo, kad nuotoliniu būdu reikia pakeisti relę. Šis įrenginys nuotoliniu būdu gali būti įjungimas iš Olandijoje esančio ABB duomenų valdymo centro. Todėl prieigos atstatymas šventinėmis dienomis užtrunka“, – neslepia LAKD.