Elektronika.lt
 2025 m. balandžio 23 d. Projektas | Reklama | Žinokite | Klausimai | Prisidėkite | Atsiliepimai | Kontaktai
Paieška portale
EN Facebook RSS

 Kas naujo  Katalogas  Parduotuvės  Forumas  Tinklaraščiai
 Pirmas puslapisSąrašas
 NaujienosSąrašas
 StraipsniaiSąrašas
 - Elektronika, technika
 - Kompiuterija
 - Telekomunikacijos
 - Įvykiai, visuomenė
 - Pažintiniai, įdomybės
 Vaizdo siužetaiSąrašas
 Nuolaidos, akcijosSąrašas
 Produktų apžvalgosSąrašas
 Naudingi patarimaiSąrašas
 Vykdomi projektaiSąrašas
 Schemų archyvasSąrašas
 Teorija, žinynaiSąrašas
 Nuorodų katalogai
 Įvairūs siuntiniai
 Bendravimas
 Skelbimai ir pasiūlymai
 Elektronikos remontas
 Robotų kūrėjų klubas
 RTN žurnalo archyvas






 Verta paskaityti
Balandžio 22 d. 20:03
Asmeninis DI gydytojas, psichologas ir treneris – utopija ar ateitis?
Balandžio 22 d. 17:20
Atostogos svetur: dažna klaida, dėl kurios permokate atsiskaitydami kortele
Balandžio 22 d. 14:44
DI kameros jau mato net ant kelių padėtus telefonus: kaip vairuotojams išmokti atsiplėšti nuo išmaniojo?
Balandžio 22 d. 11:14
Telefonas dingo, bet panikuoti neverta – ekspertas pataria, ką daryti
Balandžio 22 d. 08:12
Pasaulio ekonomikos forumas: talentų trūkumą Lietuvoje spręs perkvalifikavimas ir automatizacija
Balandžio 21 d. 16:54
Pažangūs sprendimai Turto banko pastatuose: sutaupyta 182 tūkst. eurų, automatizuotų sistemų sulauks dar daugiau objektų
Balandžio 21 d. 10:40
30–ąjį kartą „LITEXPO“ vyksiančioje parodoje „Balttechnika“ – susitikimas su garsiausiais pasaulio inžinerijos gamintojais
Balandžio 20 d. 16:22
Birštonas pristato mobiliąją programėlę gyventojams: dešimtys nuolaidų ir kurorto informacija telefone
Balandžio 20 d. 10:12
KTU aviacijos inžinerijos ekspertai: kokios yra tikrosios lėktuvų katastrofų priežastys?
Balandžio 19 d. 16:13
Ką daryti, kad telefonas nesijungtų prie kitos šalies tinklo
FS25 Tractors
Farming Simulator 25 Mods, FS25 Maps, FS25 Trucks
ETS2 Mods
ETS2 Trucks, ETS2 Bus, Euro Truck Simulator 2 Mods
FS22 Tractors
Farming Simulator 22 Mods, FS22 Maps, FS25 Mods
VAT calculator
VAT number check, What is VAT, How much is VAT
LEGO
Mänguköök, mudelautod, nukuvanker
FS25 Mods
FS25 Harvesters, FS25 Tractors Mods, FS25 Maps Mods
Dantų protezavimas
All on 4 implantai,
Endodontija mikroskopu,
Dantų implantacija
FS25 Mods
FS25 Maps, FS25 Cheats, FS25 Install Mods
FS25 Mods
Farming Simulator 25 Mods,
FS25 Maps
ATS Trailers
American Truck Simulator Mods, ATS Trucks, ATS Maps
Football Training Kit
Football Training Equipment, Football Skills, Football Training
Reklama
 Straipsniai » Įvykiai, visuomenė Dalintis | Spausdinti

Kuo pasaulinėje žaidimų industrijoje išsiskiria lietuviai

Publikuota: 2018-11-22 20:37
Tematika: Įvykiai, visuomenė
Skirta: Pradedantiems
Inf. šaltinis: Pranešimas žiniasklaidai

Praėjusių metų gruodį Vilniuje vykusiose kūrybinėse verslo idėjų varžytuvėse „Hacker Games“ žaidimų lygoje nugalėtojais tapo komanda sukūrusi žaidimą „Mushrooming“. Šių metų rudenį žaidimas buvo nominuotas kaip vienas geriausių žaidimų mobiliųjų aplikacijų kategorijoje.

 Rodyti komentarus (0)
Įvertinimas:  1 2 3 4 5 

Praėjusių metų gruodį Vilniuje vykusiose kūrybinėse verslo idėjų varžytuvėse „Hacker Games“ žaidimų lygoje nugalėtojais tapo komanda sukūrusi žaidimą „Mushrooming“. Šių metų rudenį žaidimas buvo nominuotas kaip vienas geriausių žaidimų mobiliųjų aplikacijų kategorijoje. Išsiskirti itin konkurencingoje žaidimų industrijoje lietuviams pavyko įgyvendinus netikėtą ir genialų sprendimą.

Kuo pasaulinėje žaidimų industrijoje išsiskiria lietuviai
Asociatyvi nuotr.

Vienas geriausių žaidimų Lietuvoje buvo sukurtas 2017 metais, dalyvaujant 48 valandų kūrybinėse dirbtuvėse (angl. hackathon) „Hacker Games“. Anot Povilo Jankūno, grybavimo žaidimo „Mushrooming“ idėjos autoriaus, mintis sukurti arkadinio tipo žaidimą gimė aktualiu rudens sezonu, tačiau nuo pat pradžių vystant žaidimą buvo aišku – jis bus skirtas tarptautinei rinkai.

„Orientuotis tik į Lietuvos rinką žaidimų industrijoje yra beveik neįmanoma. Apskritai, žaidimų industrija tai globali rinka, dėl elektroninių parduotuvių prieinamumo visame pasaulyje. Būtent elektroninė pardavimų rinka ir palengvinta prieiga prie programinės įrangos suteikė galimybę kurti labai dideliam žmonių skaičiui, iš kurių visi nori savos pyrago dalies. Naudojomės tokiomis galimybėmis ir kūrėme žaidimą, kurį galėtų žaisti bet kuris pasaulio pilietis“, – teigia P. Jankūnas.

Žaidimo kūrėjas įsitikinęs, jog kuriant žaidimą labai svarbu sugalvoti inovatyvią ir visiems aktualią idėją, būti arčiau tikslinio vartotojo – šis požiūris yra itin svarbus siekiant nepranykti itin dideliame informacijos lauke, esančiame interneto platybėse. P. Jankūnas ragina žaidimų kūrėjus, įmonių vadovus atsižvelgti ir į jų darbuotojų motyvaciją, kuri yra vienas stipriausių garantų, užprognozuojančių tikrąją kuriamo žaidimo sėkmę.

Vis dėlto, nors žaidimų industrija išgyvena kaip niekada didelį kūrėjų susidomėjimą, P. Jankūnas pastebi ir nemažą visuomenės nuomonės ir įsitraukimo spragą tokių produktų kūrimo atžvilgiu.

„Viena industrijos problema yra ta, kad Lietuvos vyresnėje visuomenės dalyje vis dar vyrauja požiūris, kad žaidimus žaidžia tik vaikai, o juos kurti yra gana nerimtas užsiėmimas. Sunkiai suvokiamas žaidimų medijos meninis bei ekonominis potencialas. Toks užsispyrimas ir kietakaktiškumas iš tėvų pusės dažnai atbaido jaunuolius nuo šios industrijos“, – patirtimi dalinasi kūrėjas.

Ekspertai patvirtina – žaidimų kūrimas išties pelningas

Tai, jog žaidimų kūrėjai yra labai svarbi startuolių ekosistemos dalis, o jų vystymas generuoja dideles pajamas ne tik jų kūrėjams bet ir visai šaliai, patvirtina VšĮ „Versli Lietuva“ startuolių ekosistemos plėtros departamento vadovė Roberta Rudokienė, bei Lietuvos žaidimų kūrėjų asociacijos valdybos pirmininkas Šarūnas Ledas.

„Šiuo metu mūsų duomenų bazėje iš daugiau nei 500 startuolių žaidimų kūrėjų įmonių yra 50. Džiugu, kad Lietuvoje turime labai sėkmingų šios srities įmonių (startuolių), kaip pavyzdžiui „Nordcurrent“, „GameInsight“, kurie ne tik kuria darbo vietas, bet ir aiškią pridėtinę vertę mūsų šaliai. Matydami šios industrijos potencialą mes bandome dar labiau skatinti tokios srities įmonių augimą ir kūrimąsi – jau daugelį metų organizuojamose kūrybinėse dirbtuvėse „Hacker Games“ išskiriame atskirą žaidimų kūrimo ir varžymosi kategoriją. Taip skatiname įsitraukti į šią sritį daugiau inovatyvių asmenų, siekiame parodyti, kad žaidimų kūrimas gali būti tikras verslas, kuris generuos pajamas. Labai vertiname ir tai, kad sėkmingi žaidimų kūrėjai (minėtieji „GameInsight“) taipogi aktyviai prisideda prie žaidimų industrijos auginimo ir skatinimo Lietuvoje dalindamiesi savo žiniomis ir sukaupta patirtimi hakatonų mentorystės sesijose, suteikdami galimybę nugalėtojams išvykti į specializuotas žaidimų industrijos konferencijas užsienyje“, – apie augančią žaidimų industriją pasakoja R. Rudokienė.

Lietuvos žaidimų kūrėjų asociacijos valdybos pirmininkas Šarūnas Ledas patvirtindamas teigia, jog Lietuvos žaidimų industrija sparčiai auga ir tai parodo vien šios srities darbuotojų generuojamos pajamos. Šių metų duomenimis, vieno žmogaus sugeneruojamos pajamos žaidimų industrijoje siekia net 200 000 Eur.

„Nuo 2013 iki 2017 m. Lietuvos žaidimų industrijoje dirbančių įmonių pajamos išaugo daugiau nei 10 kartų ir vien pernai sugeneravo apie 100 mln. Eur apyvartą. 2018 metams prognozuojame, jog šis skaičius turėtų užaugti iki 120 mln. eurų“, – pasakoja Š. Ledas.

Nors Lietuvos žaidimų industrijoje daugiau galima pastebėti esamų įmonių plėtros tendencijas, ne naujų įregistravimą, skaičiuojama, jog šiuo metu šalyje yra įregistruota 50 įmonių dirbančių žaidimų industrijoje, kurios sugeneruoja 0,19 proc. Lietuvos BVP.

Kūrybinės dirbtuvės „Hacker games“ Vilniuje, kurias organizuoja VšĮ „Versli Lietuva“ startuolių ekosistemos plėtros padalinys „Startup Lithuania“, vyks lapkričio 30 – gruodžio 2 dienomis. Prognozuojama, jog renginyje dalyvaus per šimtą dalyvių, kurie kartu su kvalifikuotais mentoriais kurs produktų ar paslaugų prototipus. Paprastai hakatonuose dalyvauja 16-40 metų amžiaus kūrėjai – programuotojai, grafikos dizaineriai, verslo idėjos vystytojai ir kiti save išbandyti norintys jauni žmonės.




Draudžiama platinti, skelbti, kopijuoti
informaciją su nurodyta autoriaus teisių žyma be redakcijos sutikimo.

Global electronic components distributor – Allicdata Electronics

Electronic component supply – „Eurodis Electronics“

LOKMITA – įvairi matavimo, testavimo, analizės ir litavimo produkcija

Full feature custom PCB prototype service

Sveiki ir ekologiški maisto produktai

Mokslo festivalis „Erdvėlaivis Žemė

LTV.LT - lietuviškų tinklalapių vitrina

„Konstanta 42“

„Mokslo sriuba“

www.matuok.lt - Interneto spartos matavimo sistema

www.esaugumas.lt – apsaugok savo kompiuterį!

PriedaiMobiliems.lt – telefonų priedai ir aksesuarai

Draugiškas internetas


Reklama
‡ 1999–2025 © Elektronika.lt | Autoriaus teisės | Privatumo politika | Atsakomybės ribojimas | Reklama | Turinys | Kontaktai LTV.LT - lietuviškų tinklalapių vitrina Valid XHTML 1.0!
Script hook v, Openiv, Menyoo
gta5mod.net
„MokslasPlius“ – mokslui skirtų svetainių portalas
www.mokslasplius.lt
Optical filters, UV optics, electro optical crystals
www.eksmaoptics.com
LTV.LT – lietuviškų tinklalapių vitrina
www.ltv.lt/technologijos/
Elektroninių parduotuvių optimizavimas „Google“ paieškos sistemai
www.seospiders.lt
FS22 mods, Farming simulator 22 mods,
FS22 maps

fs22.com
Reklama


Reklama