Dažniausiai šalies gyventojų namuose galima rasti 32–40 colių įstrižainės televizorių, o beveik pusė lietuvių savo namuose naudoja 2 ir daugiau televizorių. Tyrimą apie lietuvių televizoriaus žiūrėjimo įpročius atlikusi televizijos ir interneto paslaugų tiekėja „Cgates“ pastebi, kad vis daugiau šalies gyventojų įsigyja po kelis televizorius, kuriuos galėtų žiūrėti įvairiose namų vietose.
„Mūsų užsakymu atliktas įpročių tyrimas parodė, kad televizorius toli gražu nėra nykstantis prietaisas. Nors žmonės mėgsta akcentuoti, kad jie beveik nežiūri televizoriaus, realybėje situacija kitokia. Šis tyrimas ir sėkmingi mūsų akcijos „Televizorius už 1 eurą“ rezultatai rodo, kad vis daugiau žmonių namuose nusprendžia naudoti po kelis televizorius ir įsirengti kokybiškas išmaniosios televizijos bei interneto paslaugas“, – teigia „Cgates“ rinkodaros vadovė Eglė Taraškevičiūtė-Koryznienė.
Tyrimo metu 40 proc. šalies gyventojų nurodė namuose naudojantys bent 2 televizorius, 8 proc. – 3 ir daugiau televizorių. Kas antras (50 proc.) šalies gyventojas teigė savo namuose naudojantis vieną televizorių. Šio buities prietaiso savo namuose teigė neturintys vos 3 proc. apklaustų šalies gyventojų.
Pasak E. Taraškevičiūtės-Koryznienės, namuose įsirengdami vis daugiau televizorių žmonės taip pat nori ir daugiau kokybiško ir jiems patinkančio turinio, kurį galėtų žiūrėti jiems patogioje namų vietoje. „Vis daugiau vartotojų yra pasirengę mokėti už kokybišką turinį. Remiantis tyrimo duomenimis, 36 proc. šalies gyventojų renkasi mokamą kabelinę televiziją, o 18 proc. – naudojasi išmanios skaitmeninės televizijos paslaugomis“, – komentuoja „Cgates“ atstovė.
Daugiausiai ir didžiausi televizoriai – ūkininkų namuose
Daugiau kaip trečdalis (36 proc.) respondentų nurodė, kad didžiausias jų naudojamas televizorius turi 32–40 colių įstrižainės ekraną. Palyginti dažnai šalies gyventojų namuose galima rasti ir 46–49 colių įstrižainės televizorių – jį nurodė turintys 29 proc. apklaustųjų. Maždaug kas dešimtas (11 proc.) respondentas teigė turintis 55–65 colių įstrižainės televizorių, o didesnį kaip 65 colių įstrižainės televizorių teigė turintys 4 proc. šalies gyventojų.
Kaip parodė „Cgates“ apklausa, televizorius su didesne ekrano įstrižaine dažniau įvardija tie, kurių namuose yra 2 ir daugiau televizorių. Pavyzdžiui, iš namuose turinčiųjų vieną televizorių beveik 50 proc. nurodė, kad didžiausia jų televizoriaus įstrižainė siekia iki 40 colių ir tik 8 proc. iš jų teigė turintys palyginti didelį 55–65 colių ekrano įstrižainės televizorių. Tuo metu iš namuose naudojančių 3 televizorius apie 36 proc. nurodė turintys 46–49 colių įstrižainės televizorių, dar apie 19 proc. – 55–65 colių įstrižainės televizorių.
Bent 2 ir daugiau televizorių namuose nurodė turintys 78 proc. ūkininkų, 59 proc. aukščiausios ir vidutinės grandies vadovų, 55 proc. smulkiųjų verslininkų. Ūkininkų namuose taip pat galima dažniausiai rasti didžiausios įstrižainės televizorius.
Ar lietuviai mėgsta žiūrėti televizorių vonioje?
Populiariausia namų vieta televizoriui žiūrėti yra svetainė – joje televizorių renkasi žiūrėti 77 proc. apklaustų šalies gyventojų. Antroje vietoje pagal populiarumą yra miegamasis, kuriame televizorių nurodė žiūrintys 35 proc. respondentų. Šeštadalis (17 proc.) šalies gyventojų televizorių yra įsirengę virtuvėje, o 7 proc. – darbo kambaryje. Beje, 3 apklaustieji iš tūkstančio nurodė, kad televizorių yra įsirengę vonioje, tad jo žiūrėjimas vonioje išlieka labiau egzotinė galimybė.
Didžioji dalis (66 proc.) apklaustų šalies gyventojų teigė esantys patenkinti savo televizoriumi. Maždaug kas penktas (22 proc.) šalies gyventojas nurodė, kad norėtų didesnio ekrano, o kas septintas (14 proc.) – geresnės vaizdo kokybės.
Pasak E. Taraškevičiūtės-Koryznienės, faktas, kad gyventojai namuose ima naudoti vis daugiau televizorių, rodo, kad televizija išlieka aktualiu laisvalaikio praleidimo būdu, o didesni jų ekranai kelia aukštesnius lūkesčius dėl vaizdo kokybės ir didina kokybiškų TV paslaugų paklausą.
Reprezentatyvią šalies gyventojų apklausą interviu metodu „Cgates“ užsakymu atliko tyrimų bendrovė „Spinter tyrimai“. Šių metų liepos mėnesį buvo apklausta 1 012 respondentų visoje šalyje, kurių amžius siekė nuo 18 iki 75 metų.