Elektronika.lt
 2024 m. lapkričio 26 d. Projektas | Reklama | Žinokite | Klausimai | Prisidėkite | Atsiliepimai | Kontaktai
Paieška portale
EN Facebook RSS

 Kas naujo  Katalogas  Parduotuvės  Forumas  Tinklaraščiai
 Pirmas puslapisSąrašas
 NaujienosSąrašas
 StraipsniaiSąrašas
 - Elektronika, technika
 - Kompiuterija
 - Telekomunikacijos
 - Įvykiai, visuomenė
 - Pažintiniai, įdomybės
 Vaizdo siužetaiSąrašas
 Nuolaidos, akcijosSąrašas
 Produktų apžvalgosSąrašas
 Naudingi patarimaiSąrašas
 Vykdomi projektaiSąrašas
 Schemų archyvasSąrašas
 Teorija, žinynaiSąrašas
 Nuorodų katalogai
 Įvairūs siuntiniai
 Bendravimas
 Skelbimai ir pasiūlymai
 Elektronikos remontas
 Robotų kūrėjų klubas
 RTN žurnalo archyvas






 Verta paskaityti
Lapkričio 26 d. 20:28
Augant eismo spūstims, infrastruktūros pokyčių neužteks: būtina keisti keliavimo įpročius
Lapkričio 26 d. 17:52
Kad 3D spausdintuvai mokyklose nedulkėtų – naujų technologijų mokosi ir mokytojai
Lapkričio 26 d. 14:19
Ar dirbtinio intelekto sistemų kūrėjai atsako už šių sistemų sukeltą žalą?
Lapkričio 26 d. 11:35
Dinamiškas ir universalus: antros kartos „Audi Q5 Sportback“
Lapkričio 26 d. 08:35
„Sony“ pristato antros kartos „Alpha 1 II“ pilno kadro fotoaparatą
Lapkričio 25 d. 20:25
Elektrinis sunkvežimis „Renault Trucks E-Tech T“ viena įkrova nuvažiuos 600 km
Lapkričio 25 d. 17:22
„Sony“ pristato pirmąjį „G Master“ standartinį priartinantį objektyvą su pastovia F2 diafragma
Lapkričio 25 d. 14:49
Apsaugokite savo namus: gyventojų klaidos, kurios traukia vagis, ir ekspertų sprendimai
Lapkričio 25 d. 11:20
Iš proto varanti senutė: kaip DI kovoja su telefoniniais sukčiais?
Lapkričio 25 d. 08:34
Kaip ištrinti fono paveikslėlį „iPhone“
FS25 Tractors
Farming Simulator 25 Mods, FS25 Maps, FS25 Trucks
ETS2 Mods
ETS2 Trucks, ETS2 Bus, Euro Truck Simulator 2 Mods
FS22 Tractors
Farming Simulator 22 Mods, FS22 Maps, FS25 Mods
VAT calculator
VAT number check, What is VAT, How much is VAT
LEGO
Mänguköök, mudelautod, nukuvanker
Thermal monocular
Thermal vision camera,
Night vision ar scope,
Night vision spotting scope
FS25 Mods
FS25 Harvesters, FS25 Tractors Mods, FS25 Maps Mods
Dantų protezavimas
All on 4 implantai,
Endodontija mikroskopu,
Dantų implantacija
FS25 Mods
FS25 Maps, FS25 Cheats, FS25 Install Mods
GTA 6 Weapons
GTA 6 Characters, GTA 6 Map, GTA 6 Vehicles
FS25 Mods
Farming Simulator 25 Mods,
FS25 Maps
Reklama
 Straipsniai » Įvykiai, visuomenė Dalintis | Spausdinti

Šiuolaikinė rinkodara: nė žingsio be inovacijų

Publikuota: 2018-10-10 20:23
Tematika: Įvykiai, visuomenė
Skirta: Pradedantiems
Inf. šaltinis: Pranešimas žiniasklaidai

Klaipėdos valstybinėje kolegijoje, šiais mokslo metais, startavo nauja studijų programa – Skaitmeninės rinkodaros komunikacija. Ją pasirinko net pora dešimčių pirmakursių. Plačiau apie šią studijų programą, šiandieninę rinkodarą bei inovacijas plačiau su dr. Donatu Jonikiu kalbamės interviu.

 Rodyti komentarus (0)
Įvertinimas:  1 2 3 4 5 

Klaipėdos valstybinėje kolegijoje, šiais mokslo metais, startavo nauja studijų programa – Skaitmeninės rinkodaros komunikacija. Ją pasirinko net pora dešimčių pirmakursių.

Toks susidomėjimas, pasak Klaipėdos valstybinės kolegijos dėstytojo dr. Donato Jonikio, savaime suprantamas, kadangi šiandien, šiuolaikinių technologijų klestėjimo amžiuje, jei verslas bus paremtas vien klasikinės rinkodaros dėsniais ir principais, jis pražus.

Šiuolaikinė rinkodara: nė žingsio be inovacijų

Plačiau apie Skaitmeninės rinkodaros komunikacijos studijų programą, šiandieninę rinkodarą bei inovacijas plačiau su dr. Donatu Jonikiu kalbamės interviu.

– Kaip keitėsi vartotojo portretas amžių sandūroje? Matyt, įžvelgiate milžiniškų skirtumų, pasidalinkite jais.

– XX a. pabaigoje dominavo tradiciniai reklamos kanalai, kaip televizija, radijas, spauda, lauko reklama. Jais buvo galima efektyviai ir greitai pasiekti vartotojus. Tačiau ilgainiui pastarieji įgijo savotišką imunitetą reklamai. Jį dar labiau sustiprina tokios technologijos, kaip išmanioji televizija, leidžianti žiūrėti TV programą ir ignoruoti reklamas.

Kuomet vartotojai susikūrė ir pradėjo aktyviai naudotis el. paštu, suklestėjo el. pašto rinkodara. Jos entuziastai užčiuopė puikią nemokamos reklamos galimybę – skleisti informaciją visiems ir apie viską. El. pašto rinkodara dar gaji, tik verslas į tai turi žiūrėti labai atsakingai – kruopščiai atsirinkti, kam ir kokią informaciją siųsti. Potencialių klientų atrankai labai pasitarnauja išmanios technologijos, leidžiančios ne tik automatizuoti bendravimą, o ir pasiekti vartotojus kada tik norime, ir nesvarbu, kur jie bebūtų.

– Sparčiai kintantys vartotojų poreikiai diktuoja sąlygas verslui. Į ką labiausiai turi orientuotis verslininkai ir kokie iššūkiai jų laukia ateityje?

– Pamatiniai rinkodaros dalykai iš esmės dar ilgai nesikeis. O štai vartotojų įpročiai, poreikiai, sprendimo pirkti procesas, vartotojų pasiekiamumo kanalai kinta labai sparčiai. Verslininkai dažnai patingi į tai įsigilinti, todėl pasiduoda masinei rinkodarai, kuri dažnai realizuojama vadinamaisiais brukalais (SPAM).

Tokia masinė neadresuota reklama jau sulaukė savotiško spyrio – Lietuvoje įsigaliojo Europos Sąjungos Reglamentas dėl privatumo ir elektroninių ryšių. Siuntinėti reklamos be aiškaus vartotojo sutikimo jau negalima, o baudos už tokius pažeidimus gali siekti net 80 proc. metinės apyvartos.

– Skamba grėsmingai. Ar toks griežtas komunikacijos reglamentavimas neišplėš iš verslo nemokamos galimybės reklamuotis ir taip pritraukti potencialius klientus?

– Dabar puikus metas verslui parodyti savo kūrybiškumą ir atsitraukti nuo nuasmenintos rinkodaros įrankių. Fundamentalus rinkodaros uždavinys – pažinti savo tikslinį vartotoją – taps dar svarbesnis, o technologijos leis tai padaryti tiksliau ir greičiau. Atsiras naujų komunikacijos kanalų, o esamuose keisis žaidimo taisyklės. Laimės tie, kas jas perpras greičiausiai.

– Apie tuos, kurie jau laimėjo, parašėte knygą „Startup Evolution Curve“. Joje – sėkmingai veikiančių inovatyvių verslų rinkodaros pavyzdžiai. Pasidalinkite įsimintiniausiais.

– Pačios knygos pasirodymas gali būti laikomas sėkmės pavyzdžiu. Knyga realiai dar nė nebuvo išspausdinta, o jau pateko į pasaulinės platformos „Amazon“ labiausiai perkamų knygų sąrašą, kur išsilaikė net keturis mėnesius. Populiarinti savo leidinį tradiciniais rinkodaros kanalais būtų buvę per brangu, tad teko pasitelkti sumanumą ir sudėlioti skaitmeninės rinkodaros komunikacijos taktiką, nulėmusią knygos populiarumą. Pasklidus žiniai apie ją sulaukiau pasiūlymų interviu iš JAV, Rusijos, Australijos, Slovakijos, o Kalifornijos universiteto studentams duodamos praktinės užduotys, paremtos mano knygoje pateiktais pavyzdžiais.

– Kokių kompetencijų šiandien reikia rinkodaros atstovams?

Būtinas domėjimasis naujovėmis, analitinis mąstymas, kūrybiškas požiūris ir ryžtas eksperimentuoti. O svarbiausiai – išmanyti skaitmeninės erdvės taisykles, veikimo įrankius ir galimą jų poveikį auditorijai.

– Rinkodaros profesionalų ieškantis verslas akcentuoja, kad tokias pareigas užimantis darbuotojas kurtų ir administruotų įmonių internetinių puslapių turinį, socialinius tinklus, analizuotų rezultatus, palaikytų tamprius santykius su medijomis. Ar galima tokių kompetencijų įgyti savarankiškai?

– Pokyčiai skaitmeninėje rinkodaroje labai spartūs ir kiekvienas savaip domisi, gilina žinias. Tačiau savarankiškai susirinkti bazinį žinių ir įgūdžių paketą labai sudėtinga. Dažnam būtina profesionalų pagalba. Kaip tik tokią ir pasiūlė Klaipėdos valstybinė kolegija, pakvietusi jaunuolius studijuoti Skaitmeninės rinkodaros komunikacijos programą. Ją baigusieji turėtų žaibiškai įsitvirtinti darbo rinkoje kaip inovacijų asai.

– Kokiais dar išskirtiniais aspektais ši specialybė pasižymi?

– Įgiję šią specialybę galės puikiai darbuotis ir užsienio rinkose. Programa buvo parengta įvertinus rinką ir atsižvelgiant į šių specialistų poreikio augimą tiek Lietuvoje, tiek užsienyje.

Praktika rodo, kad rinkodaros ir skaitmeninės komunikacijos sritys neišvengiamai persipina, o jose dirbantys asmenys, norėdami neatsilikti nuo stipriai kintančios aplinkos, privalo turėti supratimą, išmanymą ir įgūdžių abiejose srityse. Skaitmeninės rinkodaros komunikacijos programa nėra skirta technologijoms perprasti, jos esmė – išsiaiškinti, kaip žmogus naudojasi šiomis technologijos bei suprasti, kaip efektyviai sudominti vartotoją.

Absolventai galės dirbti įvairiose verslo aplinkose: nuo smulkaus verslo iki didelių kompanijų, ne pelno siekiančiose organizacijose, valstybinėse viešosiose įstaigose.

– Šios studijų programos dėstytojų gretose esate ir Jūs. Kokius studijų dalykus dėstysite?

Nors esu mokslų daktaras ir dėstytojas, pirmenybę teikiu praktiniams įgūdžiams. Į tai ir orientuojuosi rengdamasi paskaitoms. O dalinsiuosi su studentais sukaupta patirtimi strateginės rinkodaros, vartotojų elgsenos bei rinkos tyrimų paskaitose.




Draudžiama platinti, skelbti, kopijuoti
informaciją su nurodyta autoriaus teisių žyma be redakcijos sutikimo.

Global electronic components distributor – Allicdata Electronics

Electronic component supply – „Eurodis Electronics“

LOKMITA – įvairi matavimo, testavimo, analizės ir litavimo produkcija

Full feature custom PCB prototype service

GENERAL FINANCING BANKAS

Mokslo festivalis „Erdvėlaivis Žemė

LTV.LT - lietuviškų tinklalapių vitrina

„Konstanta 42“

Technologijos.lt

Buitinė technika ir elektronika internetu žemos kainos – Zuza.lt

www.esaugumas.lt – apsaugok savo kompiuterį!

PriedaiMobiliems.lt – telefonų priedai ir aksesuarai

Draugiškas internetas


Reklama
‡ 1999–2024 © Elektronika.lt | Autoriaus teisės | Privatumo politika | Atsakomybės ribojimas | Reklama | Turinys | Kontaktai LTV.LT - lietuviškų tinklalapių vitrina Valid XHTML 1.0!
Script hook v, Openiv, Menyoo
gta5mod.net
FS25 Mods, FS25 Tractors, FS25 Maps
fs25mods.lt
Optical filters, UV optics, electro optical crystals
www.eksmaoptics.com
Reklamos paslaugos
SEO sprendimai

www.addad.lt
Elektroninių parduotuvių optimizavimas „Google“ paieškos sistemai
www.seospiders.lt
FS22 mods, Farming simulator 22 mods,
FS22 maps

fs22.com
Reklama


Reklama