Ar įžengėme į el. komercijos Aukso amžių? Sprendžiant iš svarbiausių pastarojo meto naujienų – tikrai taip. „Amazon“ pajamos iš reklamos pardavimų augo 132 proc., o el. prekybos ateitį jau netolimoje ateityje turėtų pakeisti virtualios realybės (VR) technologijos. Apie svarbiausias el. komercijos naujienas ir tendencijas plačiau, – elektroninės komercijos naujienų apžvalgoje.
VR vaidins svarbų vaidmenį tobulinant mažmeninę prekybą
Jau netolimoje ateityje pirkėjai norės apsipirkinėti tiesiog savo namuose ir tam turės pasitarnauti virtualios realybės (VR) technologijas. Būtent ši technologija įvardyta kaip svarbiausia apklausus įvairių sričių ekspertus apie technologijas, turėsiančias didžiausią įtaką el. prekybai. Nors iš viso įvardytos septynios sritys, kurioms inovacijas kuriančios įmonės turėtų skirti daugiausiai dėmesio, VR technologijos – pačios reikšmingiausios.
„Pirmiausia, tai susiję su tuo, kad tik VR gali iš esmės pakeisti apsipirkimo internete patirtį ir atitikti svarbiausią šiuolaikinių vartotojų lūkestį įsigyti reikiamas prekes neišeinat iš savo namų. Manoma, kad vystant VR technologijas internetinėje prekyboje didžiausią proveržį turės pasiekti drabužių ir mados technologijų įmonės, kadangi būtent joms reikės išspręsti didžiausią iššūkį – sugalvoti, kaip klientai galėtų virtualiai matuotis drabužius ir net atsispausdinti jų 3D modelius“, – pastebi „DPD Lietuva“ pardavimų ir rinkodaros vadovas Baltijos šalims Gabrielius Bilevičius.
Pasak G. Bilevičiaus, el. prekyba šiuo metu imli inovacijoms, galinčioms padėti personalizuoti ir patobulinti apsipirkimo patirtį. Tai gera žinia startuoliams, dirbantiems su daiktų internetu ir virtualios realybės technologijomis.
„Amazon“ iš reklamos uždirbo 2,2 mlrd. JAV dolerių
Rugpjūčio mėnesį paskelbta „Amazon“ ketvirčio finansinė ataskaita parodė, kad pajamų dalis, kurią sudaro pajamos, gautos iš reklamos, augo 132 proc., o tai sudaro 2,2 mlrd. dolerių. Ateities prognozės dar įspūdingesnės – skaičiuojama, kad per ateinančius trejus metus „Amazon“ gali patrigubinti savo pajamas iš reklamos.
Pastebima, kad netolimoje ateityje „Amazon“ pajamos iš reklamos gali aplenkti sparčiai augantį „Amazon“ produktą – debesijos paslaugas „Amazon Web Services“ (AWS). Taip pat prognozuojama, kad „Amazon“ iki 2021 m. iš reklamos gali uždirbti maždaug 16 mlrd. JAV dolerių. Kaip pastebi analitikai, jau dabar „Amazon“ platforma tapo populiariausia vieta, kurioje vyksta apsipirkimas internetu, o ilgainiui pagal efektyvumą „Amazon“ reklamos gali aplenkti „Google“ ir „Facebook“ reklamas. Prie šių rezultatų prisidės besikeičiantys vartotojų įpročiai ir daugybė didžiųjų duomenų, kurias jau disponuoja „Amazon“. Tai taip pat reiškia, kad „Amazon“ sukurs daugiau erdvės inovatyviems startuoliams, kuriantiems reklamos technologijas.
„Auganti „Amazon“ – tai augantis konkurentas visiems el. komercijos verslams. Ir nors čia kalbama apie reklamos pardavimus, kas nebūtinai yra aktualu visoms el. parduotuvėms, tai tiesiogiai siejasi su produktų pardavimais „Amazon“ platformoje. Reaguodami į šią naujieną ir prognozes visi el. verslai turėtų ieškoti galimybių didinti savo pardavimus, kurie didės tik atliepus savo pirkėjų poreikius – užtikrinant sklandų pirkimo ir pristatymo procesą“, – sako „DPD Lietuva“ pardavimų ir rinkodaros vadovas Baltijos šalims G. Bilevičius.
51 proc. Jungtinės Karalystės gyventojų renkasi el. parduotuves
Apklausus 3,000 Jungtinės Karalystės gyventojų, paaiškėjo, kad daugiau nei pusė (51 proc.) apklaustųjų mieliau apsipirkinėja internete nei realioje parduotuvėje, o net 55 proc., lyginant su 2017 m., internete perka daug dažniau – vidutiniškai 6 kartus per mėnesį. Atlikus tyrimą taip pat išaiškėjo, kad tik 13 proc. apklaustųjų iš anksto žinojo, ko ieško el. parduotuvėje, o didžioji dalis pirkėjų aptiko sau tinkamą prekę atsitiktinai, naršydami internete.
„Dėl patrauklių kainų ir pasirinkimo el. prekybą visame pasaulyje atranda vis daugiau žmonių. Įtaką tam turi ir tobulėjanti el. prekybos infrastruktūra – saugus ir patogus prekių pristatymas ten ir tuo laiku, kai tai patogiausia naudotojui. Pavyzdžiui, Baltijos šalyse jaučiamas didžiulis susidomėjimas siuntų terminalais, todėl siuntų pristatymo įmonės, tarp jų ir „DPD“, sparčiai plečia tokių terminalų tinklą. Mūsų naujausi tyrimai parodė, kad Lietuvoje net 78 proc. pirkėjų norėtų turėti galimybę naudotis siuntų terminalais, tad pagal tai galime prognozuoti, kad ir Lietuvoje akivaizdžiai auga susidomėjimas internetinėmis parduotuvėmis ir per kelerius ateinančius metus jas atras vis daugiau žmonių“, – sako „DPD Lietuva“ pardavimų ir rinkodaros vadovas Baltijos šalims.