Elektronika.lt
 2024 m. spalio 7 d. Projektas | Reklama | Žinokite | Klausimai | Prisidėkite | Atsiliepimai | Kontaktai
Paieška portale
EN Facebook RSS

 Kas naujo  Katalogas  Parduotuvės  Forumas  Tinklaraščiai
 Pirmas puslapisSąrašas
 NaujienosSąrašas
 StraipsniaiSąrašas
 - Elektronika, technika
 - Kompiuterija
 - Telekomunikacijos
 - Įvykiai, visuomenė
 - Pažintiniai, įdomybės
 Vaizdo siužetaiSąrašas
 Nuolaidos, akcijosSąrašas
 Produktų apžvalgosSąrašas
 Naudingi patarimaiSąrašas
 Vykdomi projektaiSąrašas
 Schemų archyvasSąrašas
 Teorija, žinynaiSąrašas
 Nuorodų katalogai
 Įvairūs siuntiniai
 Bendravimas
 Skelbimai ir pasiūlymai
 Elektronikos remontas
 Robotų kūrėjų klubas
 RTN žurnalo archyvas






 Verta paskaityti
Spalio 7 d. 16:41
„Philips“ pristato naują verslo monitorių linijos papildymą: naujasis modelis pasiūlys viską, ko gali prireikti
Spalio 7 d. 14:50
Nykstantis internetas grasina sunaikinti mūsų istoriją: kas daroma dėl jo išsaugojimo?
Spalio 7 d. 12:37
Prie Kauno – galingiausia Baltijos šalyse saulės elektrinė virš elektromobilių įkrovimo parko su 40 įkrovimo taškų
Spalio 7 d. 10:26
Dirbtinis intelektas pamokose – anksti įgytas skaitmeninis raštingumas užtikrins sėkmę ateityje (2)
Spalio 7 d. 08:30
Penki automatinių sandėliavimo sistemų privalumai verslui: kodėl verta investuoti?
Spalio 6 d. 18:32
„Fintech“ bendrovės – finansų sektoriaus transformacijos priešakyje
Spalio 6 d. 14:20
Moksleiviams – galimybė pasimatuoti verslininko rolę: Lietuvos mokyklose startavo antroji skaitmeninio verslumo programa
Spalio 6 d. 10:42
Lietuviai veržiasi į priekį dvigubų technologijų sektoriuje – lazerinių sprendimų poveikis lyginamas su šviesolaidžio interneto revoliucija
Spalio 5 d. 18:23
Įmonės „nulaužiamos“ per žmones: kaip darbuotojus paversti svarbiausiu ginklu prieš kibernetines atakas?
Spalio 5 d. 14:11
Socialiniai tinklai ir naudotojų privatumas – du tarpusavyje nesuderinami dalykai?
FS25 Tractors
Farming Simulator 25 Mods, FS25 Maps, FS25 Trucks
ETS2 Mods
ETS2 Trucks, ETS2 Bus, Euro Truck Simulator 2 Mods
FS22 Tractors
Farming Simulator 22 Mods, FS22 Maps, FS25 Mods
VAT calculator
VAT number check, What is VAT, How much is VAT
LEGO
Mänguköök, mudelautod, nukuvanker
Thermal monocular
Thermal vision camera,
Night vision ar scope,
Night vision spotting scope
FS25 Mods
FS25 Harvesters, FS25 Tractors Mods, FS25 Maps Mods
Dantų protezavimas
All on 4 implantai,
Endodontija mikroskopu,
Dantų implantacija
FS25 Mods
FS25 Maps, FS25 Cheats, FS25 Install Mods
GTA 6 Weapons
GTA 6 Characters, GTA 6 Map, GTA 6 Vehicles
FS25 Mods
Farming Simulator 25 Mods
Reklama
 Straipsniai » Įvykiai, visuomenė Dalintis | Spausdinti

Lojalumo programos ir tiesioginė rinkodara: dažniausi BDAR reikalavimų pažeidimai

Publikuota: 2018-08-28 16:13
Tematika: Įvykiai, visuomenė
Skirta: Pradedantiems
Inf. šaltinis: Pranešimas žiniasklaidai

Vykdydamos lojalumo programas bendrovės, pastebima, kad ne visada detaliai įvertina šių programų turinį ir aiškiai nustato, kokie klientų ar vartotojų asmens duomenys yra būtini siekiant sėkmingai jas įgyvendinti. Į ką reikėjo atkreipti dėmesį įmonėms nuo š. m. gegužės 25 dienos, vykdančioms lojalumo programas ir tiesioginę rinkodarą, įžvalgomis dalijasi „JurisConsultus“ asocijuotoji teisininkė Asta Kederytė.

 Rodyti komentarus (0)
Įvertinimas:  1 2 3 4 5 

Valstybinė duomenų apsaugos inspekcija (toliau – VDAI) 2018 m. rugpjūčio 16 d., siekdama nustatyti ar, įsigaliojus Bendrajam duomenų apsaugos reglamentui – BDAR (toliau – Reglamentas), bendrovės tinkamai tvarko asmens duomenis lojalumo programų ir tiesioginės rinkodaros tikslais ir ar nėra renkama perteklinių asmens duomenų, dvylikai didžiųjų maisto, namų apyvokos prekių parduotuvių ir vaistinių tinklų išsiuntė tikrinimo klausimynus. Planuojama, kad VDAI apibendrintus patikrinimų rezultatus paskelbs rugsėjo mėnesį, tačiau į ką jau reikėjo atkreipti dėmesį įmonėms nuo š. m. gegužės 25 dienos, vykdančioms lojalumo programas ir tiesioginę rinkodarą, įžvalgomis dalijasi advokatų profesinės bendrijos „JurisConsultus“ asocijuotoji teisininkė Asta Kederytė.

Lojalumo programos ir tiesioginė rinkodara: dažniausi BDAR reikalavimų pažeidimai

Vykdydamos lojalumo programas bendrovės, pastebima, kad ne visada detaliai įvertina šių programų turinį ir aiškiai nustato, kokie klientų ar vartotojų asmens duomenys yra būtini siekiant sėkmingai jas įgyvendinti. Asmens duomenų, kurie nėra reikalingi lojalumo programos sėkmingam vykdymui, tvarkymas yra perteklinis ir neatitinkantis Reglamento reikalavimų. Reglamente įtvirtintas duomenų kiekio mažinimo principas aiškiai nurodo, kad duomenų valdytojai gali tvarkyti tik adekvačius, tinkamus ir tokius asmens duomenis, kurių reikia siekiant tikslų, dėl kurių jie tvarkomi. Jei bendrovė, vykdanti lojalumo programą, atlieka lojalumo programos dalyvių stebėseną ir seka jų pirkimo įpročius, kurių pagrindu vėliau dalyviams siūlo specialius pasiūlymus ir nuolaidas atitinkamoms prekėms ir paslaugoms, ji privalo sau užduoti bent šiuos klausimus:

  • Kokių lojalumo programos dalyvio asmens duomenų reikia, siekiant atlikti jo pirkimo įpročių analizę ir jos pagrindu jam pritaikyti tinkamiausius pasiūlymus ir nuolaidas?
  • Ar asmeniniai vartotojo asmens duomenys, tokie kaip vardas, pavardė, gyvenamosios vietos adresas, asmens kodas ir kiti, yra būtini siekiant nustatyti lojalumo programos dalyvio pirkimo įpročius ir suteikti jam nuolaidas atitinkamoms prekėms ir paslaugoms įsigyti bei pateikti kitus specialius pasiūlymus?
  • Ar specialių pasiūlymų ir nuolaidų lojalumo programos dalyviui individualizavimui užtenka tvarkyti pseudonimus, tokius kaip lojalumo kortelės numeris, paskyros naudotojo pavadinimas ir kiti?

Atsakydamos į aukščiau pateiktus klausimus, bendrovės dažnu atveju susiduria su problema, kad iš pažiūros jų lojalumo programos sėkmingai veiklai vykdyti renkami pirkėjų duomenys vis dėlto tampa pertekliniais ir tampa sudėtinga pagrįsti kiekvienos ir/ar tam tikros renkamos asmens duomenų kategorijos tvarkymo tikslą. Praktikoje pastebima, kad analogiška situacija dėl perteklinių asmens duomenų naudojimo bendrovių viduje susijusi ir su jų vykdoma tiesiogine rinkodara, kai klientams ar vartotojams siunčiami naujienlaiškiai ar kita informacija apie siūlomas prekes, paslaugas, nuolaidas ar specialius pasiūlymus. Tiek vienu, tiek kitu atveju, bendrovėms siūloma pakartotinai įsivertinti valdomus ir tvarkomus pirkėjų asmens duomenis, nurodyti jų tikslus lojalumo programų bei tiesioginės rinkodaros vykdymui ir atitinkamai pagal tai parengti reikalingą vidinę dokumentaciją iš teisinės reglamentavimo pusės, bei įsivertinti technologines galimybes duomenų administravimui.

Prekybos centrai bei įmonių grupės taip pat turėtų atkreipti dėmesį į vykdomas bendras lojalumo programas, kurių pagrindu išduodamos lojalumo kortelės, skirtos klientų apsipirkimui ir nuolaidų gavimui keliose skirtingose paslaugų ar prekių tiekėjų vietose. Šiuo atveju bendrovėms, kartu vykdančioms lojalumo programas, svarbu įvertinti bei tarpusavio sutartyse įsivardinti, kurios kartu vykdančios programas bendrovės yra bendri duomenų valdytojai, kurios duomenų tvarkytojai, o kurios duomenų gavėjai, siekiant atriboti bendrovėms kylančią atsakomybę už netinkamą asmens duomenų tvarkymą ir apsaugą bei tinkamai informuoti į lojalumo programas besiregistruojančius klientus ar vartotojus apie tai, kas valdo jų pateikiamus asmens duomenis, kam jie yra perduodami ir kitą privalomą pateikti informaciją nurodomą Reglamente. Su asmens duomenų tvarkymo informacija lojalumo kortelių turėtojai turėtų būti supažindinti individualiai, o įmonės turėtų galėti įrodyti, kad informavimo pareigą įvykdė tinkamai.

Grįžtant prie tiesioginės rinkodaros vykdymo, bendrovėms neretai iškyla dilema ir dėl asmens duomenų tvarkymo pastaruoju tikslu teisėtumo pagrindo, kuris įtvirtintas ne pačiame Reglamente, o nacionalinėje teisėje. Lietuvos Respublikos elektroninių ryšių įstatyme yra nustatytas reikalavimas gauti išankstinį duomenų subjekto sutikimą norint naudoti elektroninių ryšių paslaugas, įskaitant elektroninio pašto ir telefono pranešimų siuntimą, tiesioginės rinkodaros tikslais. Nors reikalavimą gauti sutikimą, siekiant vykdyti tiesioginę rinkodarą, nustato nacionalinė teisė, sutikimo formos ir turinio reikalavimų reikia ieškoti ne kur kitur, o Reglamente. Reglamentas numato, kad sutikimas turėtų būti duodamas aiškiu aktu, suteikiamas laisva valia, konkretus, informacija pagrįstas, vienareikšmis nurodymas, išreiškiantis fizinio asmens sutikimą su jo asmens duomenų tvarkymu. Reglamente taip pat pažymima, kad iš anksto pažymėti langeliai ar neveikimas nėra laikomi tinkamai išreikštu sutikimu. Būtina paminėti, kad kiekvienam asmeniui davusiam sutikimą turėtų būti suteikiama galimybė jį taip pat lengvai ir atšaukti.

Įmonės, kurios iki šiol nėra sudarę Reglamento reikalavimus atitinkančių sutikimų su naujais klientais arba nėra atnaujinę Reglamento reikalavimų neatitinkančių sutikimų su esamais klientais, neturi teisėto pagrindo tvarkyti asmens duomenis tiesioginės rinkodaros tikslais. Vis dėlto kreipimasis į esamus klientus dėl jų turimų sutikimų atnaujinimo elektroninių ryšių paslaugomis, įskaitant elektroninio pašto ar telefono pranešimų siuntimą, yra laikomas pažeidimu, todėl bendrovės, norinčios atnaujinti savo esamų klientų sutikimus, turėtų tai daryti atsargiai.

Šis teisininko komentaras laikytinas bendro pobūdžio konsultacija.




Draudžiama platinti, skelbti, kopijuoti
informaciją su nurodyta autoriaus teisių žyma be redakcijos sutikimo.

Global electronic components distributor – Allicdata Electronics

Electronic component supply – „Eurodis Electronics“

LOKMITA – įvairi matavimo, testavimo, analizės ir litavimo produkcija

Full feature custom PCB prototype service

GENERAL FINANCING BANKAS

Mokslo festivalis „Erdvėlaivis Žemė

LTV.LT - lietuviškų tinklalapių vitrina

„Konstanta 42“

Technologijos.lt

Buitinė technika ir elektronika internetu žemos kainos – Zuza.lt

www.esaugumas.lt – apsaugok savo kompiuterį!

PriedaiMobiliems.lt – telefonų priedai ir aksesuarai

Draugiškas internetas


Reklama
‡ 1999–2024 © Elektronika.lt | Autoriaus teisės | Privatumo politika | Atsakomybės ribojimas | Reklama | Turinys | Kontaktai LTV.LT - lietuviškų tinklalapių vitrina Valid XHTML 1.0!
Script hook v, Openiv, Menyoo
gta5mod.net
FS25 Mods, FS25 Tractors, FS25 Maps
fs25mods.lt
Optical filters, UV optics, electro optical crystals
www.eksmaoptics.com
Reklamos paslaugos
SEO sprendimai

www.addad.lt
Elektroninių parduotuvių optimizavimas „Google“ paieškos sistemai
www.seospiders.lt
FS22 mods, Farming simulator 22 mods,
FS22 maps

fs22.com
Reklama


Reklama