Kauno mokslo ir technologijų parke įsikūrusi jauna, rankų drebėjimą mažinantį įrenginį „Vilim Ball“ vystanti, įmonė „Fidens“ buvo atrinkta italų biotechnologų kaip viena perspektyviausių ir laimėjo verslo akceleravimo programą „Open Accelerator“ Milane. Pilnavertį gyvenimą kenčiantiems nuo esencialinio tremoro pacientams grąžinantis prietaisas sužavėjo žinomą Italijos farmacijos ir chemijos industrijos korporaciją „Zambon“. Iš 78 įmonių ir tyrėjų grupių, pasiūliusių inovatyvius sprendimus centrinės nervų sistemos ir kvėpavimo ligų terapijai, biotechnologai į perspektyviausiųjų dvyliktuką įtraukė būtent šį įrenginį sukūrusią „Fidens“ komandą.
Rankų drebėjimą mažinantis įrenginys „Vilim Ball“
Kryptis – aukšto lygio neurologija
„Italai yra vieni iš stipriausių medicininių įrenginių kūrėjų ir vystytojų, be to, jie sėkmingai įveda savo produktus į rinką. Italijos vietinė rinka yra didelė ir talpi – didžioji dalis šioje valstybėje esančių bei sertifikavimą atliekančių notifikuotų įstaigų dirba tik joje. Tikiuosi, kad, mūsų atveju, verslo akceleravimo programa padės paspartinti sertifikavimo procesus ir geriau susipažinti su Pietų Europos rinka bei pritraukti papildomas investicijas“, – sako MB „Fidens“ vadovas dr. Mantas Venslauskas.
Medicininio įrenginio, palankiai sutikto JAV rinkoje ir jau parduodamo Lietuvoje, kūrėjas viliasi, kad programa padės užmegzti ryšius, reikiamus „Vilim Ball“ prietaiso įvedimui į Italijos rinką. Kaunietis kartu su savo komandos inžinieriais tyrėjais bei mediku planuoja konsultuotis su aukšto lygio neurologijos specialistais Italijoje.
Kartu tobulindami įrenginį kūrėjai sieks padidinti jo efektyvumą ir tokiu būdu terapijos pagalba dar labiau mažinti rankų drebėjimą bei sąstingį: „Šiuo metu teniso kamuoliuko dydžio prietaisas, palaikius jį rankose, sumažina drebėjimą vidutiniškai 50 proc., tačiau jis padeda 80 proc. pacientų, tad likusiam penktadaliui padėti negalime. Sieksime, kad kažkuris iš šių rodiklių pagerėtų, tai pasiekti turėtų padėti šiuo metu diegiama diagnostinė funkcija.“
„Open Accelerator“ akceleratoriuje produkto vystymo technologijomis ir medicinos klausimais pasiruošusi dirbti pati „Zambon group“ įmonių grupė, verslo klausimais konsultuos tarptautinė „Deloitte“ komanda, o teisinius aspektus pristatys „Bird&Bird“.
Akceleratorius padėjo susipažinti su JAV rinka
12 savaičių verslo akceleravimo programa, kurios vertė virš 50 tūkst. eurų, prasidės rugsėjį, o programos pabaigoje visos komandos pretenduos į 100 tūkst. eurų investiciją. Taip pat programoje dalyvaujančios komandos turės galimybę užmegzti ilgalaikį bendradarbiavimą su „Zambon“ kompanija kaip strateginiu partneriu, galės nemokamai darbuotis akceleratoriaus erdvėse, naudotis laboratorijomis bei dirbti su aukštos kvalifikacijos bei kompetencijos specialistais.
Pakviestas Kauno mokslo ir technologijų parko, dr. M. Venslauskas prieš trejetą metų dalyvavo JAV Silicio slėnio „RocketSpace“ akceleratoriaus programoje, skirtoje susipažinti su medicininių įrenginių pristatymo JAV rinkai specifika, Amerikos Maisto ir vaistų administracijos (FDA) sertifikavimu. Savo verslą kuriantis tyrėjas sako, kad tokia patirtis buvo naudinga ir parodė pirmuosius žingsnius ruošiantis medicininį įrenginį įvesti į JAV rinką.
Verslo akceleratoriai pradedančiam verslui gali suteikti ypač reikalingą pagreitį, be to, pastaruoju metu jų besikuria vis daugiau ir įvairesnių, labiau besispecializuojančių ne tik į informacines technologijas – įsitikinęs MB „Fidens“ vadovas. Jo teigimu, kūrėjų komandoms tai naudinga patirtis, ypač planuojant dirbti užsienio rinkose, tačiau ne mažiau svarbu atlikti namų darbus prieš ieškant augimo galimybių.
„Visų pirma, svarbiausia rasti akceleratorių, atitinkantį kuriamo produkto tematiką, tuomet abi pusės turės didesnį interesą. Taip pat svarbu sužinoti, kokie yra minimalūs verslo akceleravimo programos reikalavimai ir ar su savo produktu juos tenkinate – tai gali būti prototipas, idėja, patentas, pirmieji pardavimai ar kita. Taip pat būtina turėti sutrumpintą verslo plano variantą, kuriame atsispindėtų pagrindiniai jo aspektai. Juo turite glaustai, koncentruotai parodyti, jog suvokiate rinką, kuriamo produkto poreikį joje ir žinote, kaip pasieksite numatytus tikslus. Ir, žinoma, svarbu paminėti, ką iki šiol nuveikėte, kuo galite pasigirti ir kokie yra artimiausi tikslai bei siekiai“, – pastebi dr. M. Venslauskas.