Po atidėtų skrydžių ir nesėkmių virtinės dėl įvairių techninių gedimų ar įgulos trūkumo, „Small Planet Airlines“ bando reabilituoti situaciją. Žurnalistus pakvietusi bendrovė leido apžiūrėti vieną iš „Airbus A320“ nuomojamą orlaivį ir sutiko atsakyti į kylančius klausimus apie orlaivių būklę, vėlavimus bei skrydžio saugą.
Susitikimą su žurnalistais bendrovė surengė „padaugėjus spekuliacijų bei mėgėjiškų komentarų apie skrydžio saugą ir techninę orlaivio būklę.“ DELFI primena, kad per pastaruosius kelis mėnesius bendrovė sulaukė nepasitenkinimo ir skundų lavinos dėl vėluojančių skrydžių. Kai kurie buvo atidėti itin ilgai – net po keliolika valandų. Šių vėlavimų priežastys, kaip nurodė pati bendrovė, įvairios – orlaivio techniniai gedimai, įgulos trūkumas ar kiti techniniai nesklandumai.
© DELFI / Domantas Pipas
Neigė kalbas apie lėktuvų senumą
„Small Planet Airlines“ vadovas Kristijonas Kaikaris pasakojo, kad vidutinis bendrovės lėktuvų amžius yra 16 metų. „16 metų lėktuvas tikrai nesenas, jis net pakankamai jaunas, kadangi tam tikrais periodais, pvz., po 12 metų lėktuvui atliekamas pilnas techninis patikrinimas. Nesupraskite visiškai tiesiogiai, kad po 12 metų techninės apžiūros lėktuvas yra naujesnis nei 11 metų, bet tam tikra prasme iš tikrųjų taip net ir yra. Jeigu būtų 10 ir 13 metų lėktuvas, mes turbūt rinktumėmės 12 metų lėktuvą“, – pasakojo jis. Taip pat jis pasakojo, kad visiškai naujas lėktuvas su garantija turi didesnį patikimumo procentą, bet tai nėra itin reikšminga.
„Jeigu paimtume „Airbus A320“ lėktuvą, tai, nenaujų lėktuvų techninis tinkamumas skraidyti siekia 99,25 ar 99,35 proc. Naujo lėktuvo – 99,65 proc. Tai 0,35 proc. naujas lėktuvas techniškai netinkamas skraidyti“, – sakė jis.
Bendrovės vadovas svarsto, kad kompanija taip stipriai yra akcentuojama dėl savo vėlavimų, kadangi yra nereguliariųjų reisų bendrovė, vykdanti skrydžius atostogų kryptimis. Be to, akcentavo vadovas, bendrovė skrydžių neatšaukia, tai ir lemia ilgesnius vėlavimus.
„Mes skraidiname šeimas, su vaikais, anūkais, močiutes, senelius, tėtušius, tėvus, mamas, poras, galbūt po vestuvių atostogų kryptimis ar pan. Kadangi keleiviai skrenda atostogų, jie labiau nusivilia vėlavimais, yra jautresni, – svarsto jis. Kitas dalykas, tų vėlavimų yra daugiau, nes daugiau skraidome. Trečia, yra kompanijos, kurių verslo modelis yra mūsų nesėkmes, ir jei jos suaktyvina savo veiklą, mes dažniau pasirodome viešojoje erdvėje.“
Daugiau vėluoja, nes daugiau skraido
K. Kaikaris teigė, kad vėlavimų išties nėra tiek daug, kaip gali atrodyti. „Birželį buvo vykdomi 433 skrydžiai iš Vilniaus ir į Vilnių. Turėjome tik 9 vėlavimus, trukusius daugiau nei tris valandas“, – sakė jis.
Tačiau jis pripažino, kad vėluojančių skrydžių padaugėjo ir dėl to, kad šiemet apskritai skraidoma dažniau. Lyginant su praėjusių metų birželiu, skrydžių padaugėjo 25 proc. Tačiau paklaustas, kodėl kitos oro linijos dar dažniau skraidančios iš Vilniaus ar į Vilnių nesusiduria su techniniais gedimais, arba mes apie juos negirdime, K. Kaikaris tikino, kad tai gali lemti kitas keleivių segmentas, kuri jautresnis.
„Kitas dalykas, mes lietuviška kompanija, ir kartais lietuviai patys ant savęs mėgsta labiau „užvažiuoti“. Analizuojame kiekvieną ilgiau nei 3 valandas trukusį vėlavimą, nustatinėjame priežastis ir stengiamės jas šalinti. Jei pati priežastis – kažkoks procesas, tai išanalizuojame labai tiksliai iki pat žemiausio lygio ir stengiamės, kad tai nesikartotų. Antra, dėl ko tie vėlavimai užtrunka ilgiau, nes vieno lėktuvo nesklandumas gali sukelti grandinę vėlavimų. Jei birželį buvo 9 vėlavimai, tai nereiškia, kad tai buvo 9 skirtingi techniniai gedimai. Visų pirma, jie nebuvo skirtinguose lėktuvuose. Pavyzdžiui, viename mūsų lėktuve techninė problema sukėlė net 4 vėlavimus. Taigi įvyko domino efektas“, – pasakojo jis.
Bendrovė aprodė vieną savo nuomojamų pakaitinių lėktuvų. Jo amžius – 25 metai. Kaip juokavo K. Kaikaris, žurnalistai susidūrė su realybe, nes kompanija norėjo rodyti kitą lėktuvą, tačiau netikėtai jį turėjo panaudoti skrydžiui.
„Vėlavimo problemų sprendimui mes planuojame atsarginius lėktuvus. Kaip šiandien gyvu atveju pamatėte, vienas lėktuvas negalėjo išskristi – išskrido kitas, vėlavimų nebuvo. Bet gali įvykti tokia situacija, kad abu lėktuvai su atsarginiais jau bus išskridę, tai tuo metu mes ieškome rinkoje išsinuomoti paslaugą vienai dienai, keliems skrydžiams ar pan. Šiemet, kadangi vasaros sezonu metu paklausa yra padidėjusi, tų lėktuvų išsinuomoti neįmanoma, jų tiesiog nėra. Jeigu pažiūrėtumėte į statistiką, pamatysite, kad kitos avialinijos tokių problemų turi netgi daugiau“, – sakė jis.