Lietuvos IT bendruomenei mestas programavimo iššūkis atnešė dozę sveikos konkurencijos bei azarto. Daugiau nei 250 programavimo aistruolių – tiek jaunų specialistų, tiek ir solidžią patirtį sukaupusių profesionalų – varžėsi, siekdami sukurti algoritmą, kuris užkariautų daugiausia kitų „Hexagon“ žaidėjų teritorijų.
Originalaus žaidimo principas – naudojant paties sukurtą žaidimo strategiją užimti kitam žaidėjui priklausančias geometrinės figūros erdves. „Hexagon“ iššūkyje tai daro apgalvotai parašyti ir išmanūs algoritmai, efektyviai paskirstantys pajėgas tam, kad nugalėtų priešininką, rašoma pranešime žiniasklaidai. Tiesa, šis iššūkis – ne tik turnyras, kuriame nugalėjo stipriausią algoritmą sukūręs programuotojas. Kartu tai yra įrankis, parodęs, kiek daug programavimo entuziastų yra Lietuvoje, ir atskleidęs, jog programavimas gali būti ne tik darbas, bet ir smagi laisvalaikio veikla.
Varžybos su pačiu savimi
„Hexagon“ iššūkio nugalėtojas, programuotojas Benas Kikutis sako, kad pradinį algoritmą sukūrė paaukojęs miegui skirtą laiką – kelis kartus kodo programavimas ir testavimas užtruko ir iki ketvirtos valandos ryto. Tačiau iššūkio pradžioje sukurtas algoritmas per turnyrą pakito taip smarkiai, kad buvo beveik neatpažįstamas.
„Bene sunkiausia turnyre buvo pradžia, kuomet nežinojau, kaip algoritmui seksis varžytis su kitais. Turnyro viduryje jau reikėjo numatyti, ką reikės daryti patekus toliau. Vis dėlto, didžiausias žaidimo iššūkis – nuolatinis kodo bei strategijos tobulinimas, atsižvelgiant į kitų žaidėjų veiksmus. Ir nors vyrauja įspūdis, kad IT profesionalai yra linkę konkuruoti bei varžytis tarpusavyje, pastebėjau, kad „Hexagon“ iššūkio dalyviai ne konkuravo, o tiesiog „gaudė“ sportinį interesą bei azartą“, – sako B. Kikutis. Pasak nugalėtojo, būtent azartas suteikė motyvacijos pakovoti tiek su kitais turnyro dalyviais, tiek ir su pačiu savimi. Noras ir užsispyrimas sukurti algoritmą, kuris darytų būtent tai, ko tikimasi, esą ir skatino keletą naktų pamiršti miegą bei atvedė pergalės turnyre link.
Sveikos konkurencijos dozė
Iššūkį priėmę 250 žaidėjų sukūrė tiek pat unikalių kodų ir strategijų. Vėliau turnyre jėgas išbandė 120 aistruolių, iš kurių vos 37 pateko į didįjį finalą. Norėdami išlikti ir laimėti, dalyviai per visą turnyrą nuolat stebėjo varžovų ėjimus, tobulino savo strategijas ir taktikas. Vieno iš „Hexagon“ iššūkio kūrėjo, „Danske Bank“ IT centro prekybos paslaugų IT skyriaus vadovo Vido Vasiliausko teigimu, laimėjo visi: ir programuotojai, išbandę savo jėgas prieš kitus kolegas, ir organizatoriai, dalyviams suteikę gerų emocijų bei sveikos konkurencijos dozę.
„Tie, kurie pabandė ir užsikabino, – gavo labai daug gerų emocijų ir netgi patirties programuojant dirbtinį intelektą. „Hexagon“ iššūkis tapo ne tik smagia pramoga, bet ir galimybe praplėsti žinias ir išmokti daugiau. Mūsų srities profesionalams darbe dažniausiai netenka programuoti žaidimo algoritmų. Dažniausiai dirbame tam, kad kurtume sprendimus verslui, tobulintume veiklą, todėl šis žaidimas visiems leido išmokti dalykų, prie kurių anksčiau neteko prisidėti“, – sako V. Vasiliauskas.