Skaitmeninė pažanga ir didėjantis mokinių technologinis išprusimas į mokymosi procesą skatina lanksčiau žvelgti ir šalies ugdymo įstaigas. Elektroniniai dienynai ir kompiuterizuotas mokymasis jau nėra naujiena ne tik didmiesčių, tačiau ir mažesnių miestelių bei rajonų mokyklose. Siekdama paskatinti Lietuvos pedagogus rinktis inovatyvius mokymo metodus, leidykla „Šviesa“ inicijavo konkursą „Aktyviausios Eduka klasės rinkimai“. Jį laimėjusios Vilniaus rajono Kalvelių „Aušros“ gimnazijos pradinių klasių mokytojos Anos Kairienės teigimu, šiuolaikiniams mokiniams labai svarbi įvairovė pamokose, kurią padeda sukurti kompiuteriai ir išmanieji telefonai.
Technologijos – neatsiejama ugdymo proceso dalis
„Aktyviausios Eduka klasės rinkimuose“ galėjo dalyvauti Lietuvos mokyklos, naudojančios virtualią mokymosi aplinką „Eduka klasė“. Burtai lėmė, kad iš beveik 200 konkurse dalyvavusių šalies mokyklų, jį laimėjo ir dešimt planšetinių kompiuterių į savo mokyklą parsivežė Vilniaus r. Kalvelių „Aušros“ gimnazija.
Konkursą inicijavusios leidyklos „Šviesa“ vadovės Jurgitos Nacevičienės teigimu, toks gausus konkurse dalyvavusių mokyklų skaičius rodo, kad vis daugiau šalies ugdymo įstaigų naudoja alternatyvius mokymo ir mokymosi būdus, kuriais siekia sudominti šiuolaikinius mokinius.
„Šiuolaikiniai vaikai yra labai smalsūs ir aktyvūs, tačiau kiekviena karta – savita. Dėl šios priežasties nepaprastai svarbus tampa pedagogo uždavinys – atsižvelgti, su kokiais mokiniais dirbama ir kaip jiems perduoti žinias, kurios ne tik sudomintų, būtų suprastos, bet ir ilgam įsimintų. Džiugu, kad Lietuvoje vis daugėja pedagogų, sugebančių pateikti ugdymo medžiagą šiuolaikiškai, patraukliai, interaktyviai ir taip uždegti mokymuisi šiuolaikinį mokinį“, – sako J. Nacevičienė.
Namų darbų rezultatai – iškarto
Pradinių klasių mokytojos A. Kairienės teigimu, šiuolaikinių technologijų integracija pamokose ne tik padeda ilgiau išlaikyti mokinių susidomėjimą, bet ir kuria visiškai naują mokymo(si) aplinką.
„Klasėje kasdien naudojamės interaktyvia lenta, kuri ypač patinka patiems mažiausiems. Kiekvienas nori prie jos prieiti, kažką nuspalvinti, suvedžioti ar atlikti pamokos užduotį. Užduotys, kurias sprendžiame interaktyvioje lentoje yra pritaikytos konkrečios pamokos temai. Man asmeniškai labiau patinka naudotis „Smart Notebook“ programa, todėl jos pagalba vaikams dažnai ruošiu įvairias viktorinas, kurių metu jie bendrauja tarpusavyje, renka taškus ir visiškai įsitraukia į patį mokymosi procesą“, – pasakoja pradinių klasių mokytoja.
A. Kairienė atskleidžia, kad skaitmeninės technologijos iš mokinių rankų vis dažniau išstumia pratybų sąsiuvinius, tačiau, tiek mokiniams, tiek mokytojams padeda efektyviau ruošti bei rengti namų darbus.
„Virtualioje mokymosi aplinkoje „Eduka klasė“ itin patogu diferencijuoti užduotis. Pažįstu visus savo mokinius, todėl žinau, kuriam reiktų skirti lengvesnę, o kuriam šiek tiek sunkesnę užduotį. Namų darbus taip pat skiriu iš šios programos, be to, juos mokiniai gali ruošti kartu su tėvais. Namų darbų rezultatas matomas iš karto, todėl tėvai gali stebėti, kokiose srityse jų vaikai daro klaidas ir patobulinti jų žinias“, – sako pradinių klasių mokytoja.
Kūrybiškumo skatinimas ir atviras bendravimas
A. Kairienė atskleidžia, kad naudojantis platforma galima keisti užduoties atlikimo laiką, todėl prisipažįsta kartais nusileidžianti savo auklėtiniams ir pratęsianti namų darbų terminą. Pedagogė nevengia ir mobiliųjų telefonų panaudojimo švietimo tikslais, ypač – jei pamokų metu reikia greitai surasti tam tikrą informaciją.
Anot pedagogės, pradinių klasių mokiniai dar per maži, kad ilgam sutelktų dėmesį į vieną dalyką, todėl sako, kad veiklas pamokų metu nuolat keičia pasitelkdama kūrybiškumą.
„Pavyzdžiui, jei matau, kad iš ryto jie šiek tiek apsnūdę, teisingus atsakymus į mano užduodamus klausimus jie pateikia nubėgę į kitą klasės pusę. Tokiu būdu miegai greit išsilaksto ir galima pradėti atlikinėti kitas užduotis“, – išradingumu dalinasi mokytoja.
Nors A. Kairienė pripažįsta, kad jos auklėtiniai padūkę, tačiau tikina su jais visada randanti bendrą kalbą: „Vienas kitam atvirai sakome viską – ir pastabas, ir pagyrimus. Taip pat dažnai tariamės ir diskutuojame pačiomis įvairiausiomis temomis. Žinau, su kuriuo vaiku reikėtų pajuokauti, o su kuriuo kalbėti rimčiau, siekiant, kad manęs klausytų ar susikauptų“.