2,5 metų – tokio amžiaus vaikas jau sugeba valdyti transporto priemonę ir dalyvauti varžybose, tai pavyko įrodyti „ERGO Vaikų elektromobilių varžybose“. Jos kasmet pirmą gegužės penktadienį vyksta kartu su „Įsikrauk su „Energijos tiekimu“: Vilnius – Palanga“ elektromobilių varžybomis, kuomet keliolika ekipažų bando kuo greičiau įveikti atstumą nuo Vilniaus iki Palangos.
„Elektra yra transporto ateitis, o vaikai – visų mūsų ateitis, todėl mažųjų elektromobilių varžybos jau tapo neatsiejama novatoriško „Įsikrauk su „Energijos tiekimu“: Vilnius–Palanga“ renginio dalimi. Tai puikus ir patogus laiko praleidimas tiek tėvams, tiek ir jų vaikams, nes renginys vyksta Palangos centre, o savo elektromobilį turėti nėra būtina“, – sako elektromobilių varžybų organizatorius Darius Grinbergas.
Elektromobilių varžybų „Įsikrauk su „Energijos tiekimu“: Vilnius–Palanga“ dalyviai, beveik 20 ekipažų, startuos nuo Vilniaus savivaldybės, o finišuos priešais Palangos savivaldybę. Po to visi dalyviai išsirikiuos J. Basanavičiaus gatvės pabaigoje, kur entuziastai galės apžiūrėti naujausius „Hyundai Ioniq“, „Kia Soul EV“, „Nissan LEAF“, „Volkswagen e-Golf“ ir kitus elektromobilius. Tuo pačiu metu J. Basanavičiaus gatvės gale, Jūratės ir Kastyčio skvere, vyks ir kitas renginys, skirtas išskirtinai mažiesiems eismo dalyviams – jo pradžia skelbiama gegužės 4 d., 16 val.
Dalyviams – trys skirtingos klasės
Vaikai varžysis trijose grupėse: „Mikro Drag“ (iki 6 metų), „Slalom“ (iki 10 metų ir iki 30 kg) bei „Mini Drag PRO“ (turintys savo elektromobilius).
„Mikro Drag“ ir „Slalom“ grupės dalyviams transporto priemones parūpins „ERGO Vaikų elektromobilių varžybų“ organizuojantis automobilių sporto klubas „Žaibelis“. Tai nedideli elektromobiliai, kuriuos valdyti gali ir 3–4 metų sulaukęs vaikas, tačiau jų maksimalus greitis yra ribojamas, trasa aptverta, prie jos budi keli teisėjai, tad varžybos – visiškai saugios. Be to, visi dalyviai turi dėvėti šalmus, o jų neturintiems apsaugą suteikia organizatorius. Taip vaikams parodoma, kad vairuojant bet kokią transporto priemonę ypatingai svarbus yra saugumas.
„Mikro Drag“ klasės dalyviai varžysis tiesioje distancijoje ir sieks kuo greičiau įveikti 60 pėdų (18,288 metro) ilgio atstumą. Vaikai varžysis poromis, tad azartas – garantuotas. Juolab kad startas duodamas traukos lenktynėse („drage“) naudojamu šviesoforu, o galutinis rezultatas bus skaičiuojamas sudedant reakcijos ir trasos įveikimo laikus. Kaip ir tikrame „drage“, taip ir čia dalyviai bus baudžiami už važiavimą neužsidegus žaliam šviesoforo signalui („falšstartą“) – prie bendro laiko bus pridedamos trys sekundės.
„Slalom“ klasės dalyviai turės įveikti „gyvatuką“ – manevruoti tarp kūgelių. Šios rungties dalyviams bus svarbu ne tik kuo greičiau įveikti trasą, bet ir nekliudyti ją žyminčių kūgelių – už kiekvieną nuverstą arba pastumtą iš vietos bus pridedama po sekundę baudos. Kaip ir kitose klasėse, taip ir čia dalyviams reikia dėvėti šalmą.
„Mini Drag PRO“ klasėje dalyvaus vaikai su savo nuosavais mažaisiais elektromobiliais. Juos galima modifikuoti, tačiau maksimalus greitis trasoje negali viršyti 12 km/val. Varžybas organizuojanti „Žaibelio“ komanda dažnai dirba traukos lenktynėse, įvairių šalių čempionatuose, tad turi itin tikslią laiko bei greičio matavimo įrangą. Didžiausią greitį turi kontroliuoti pats vaikas.
Skirtumai – dešimtosios sekundės dalys
Ankstesnėse vaikų elektromobilių varžybose dalyvaudavo daugiau nei pusšimtis jaunųjų entuziastų. Iš jų beveik dešimt atvykdavo su savo asmeniniais mažaisiais elektromobiliais.
Šiose varžybose intrigos yra ne ką mažiau nei pagrindinėse. Netgi priešingai: jeigu „Įsikrauk su „Energijos tiekimu“: Vilnius–Palanga“ varžybose skirtumai tarp dalyvių laikų skaičiuojami minutėmis, tai vaikų elektromobiliai finišuoja vienas greta kito. Pavyzdžiui, 2017 m. „Mikro Drag“ įskaitoje pirmą ir antrą vietas užėmusius dalyvius skyrė vos 0,07 sek. „Slalom“ klasėje – 0,2 sek., o „Mini Drag PRO“ – 0,68 sek.
Varžybose matuojamas ne tik trasos įveikimo, bet ir reakcijos laikas – kaip greitai jaunasis vairuotojas pajudėjo užsidegus žaliam šviesoforo signalui. Geriausias rezultatas praėjusiais metais „Slalom“ klasėje – vos 0,02 sek., o jį užfiksavo 2,5 metų amžiaus vaikas.
Daugelis vaikų kartu su tėvais atvyksta iš aplinkinių miestų – Palangos, Klaipėdos, tačiau kai kurie nepasibodi atkeliauti ir iš Kauno ar Vilniaus. Praėjusiais metais pasirodė netgi vienas dalyvis iš Rygos.