Klaipėdoje prasidėjusį tarptautinį BLON animacijos ir videožaidimų festivalį atidarė svarbiausias šių metų animacijos pasaulio darbas „Šunų sala“, sukurtas garsiojo kino genijaus Wes Anderson. Klaipėdos publika pirmoji turi galimybę pamatytą Lietuvoje dar nerodytą, Berlyno kino festivalį šiais metais atidariusį filmą.
„Labai ilgai laukėme atsakymo iš FOX kompanijos, prodiusavusios šį filmą, atstovų, ar jį gausime ir galėsime parodyti Klaipėdos publikai. Labai džiaugiamės, kad pavyko tai padaryti – laukėme kone iki paskutinės minutės, kai festivalio programa, plakatai jau keliavo į spaustuvę. Tačiau šis filmas tikrai yra to vertas, todėl kviečiu visus uostamiesčio gyventojus ir svečius nepraleisti progos išvysti šį animacijos šedevrą. Wes Andersono stilius ir istorijos yra užburiančios, o keturkojų nuotykiai turėtų ypač patikti augintinius turintiems žmonėms. Šį režisierių jau gerai pažįstame iš tokių filmų, kaip „Viešbutis Didysis Budapeštas“, „Tanenbaumų šeima ar „Fantastiškasis ponas Fox“, – sakė Laura Almantaitė, festivalio vadovė.
Fantastinė komedija „Šunų sala“ yra antrasis pilnametražis animacinis Weso Andersono darbas, pasakojantis apie dvylikamečio Atario Kobajašio, korumpuoto mero globotinio, istoriją. Kai valdžia nusprendžia visus Megasakio miesto šunis ištremti į Šiukšlių salą, kur keliauja ir visos miesto atliekos, Ataris pasiryžta vienui vienas perskristi upę ir išgelbėti savo sarginį šunį Spotą. Padedamas naujų keturkojų draugų, berniukas leidžiasi į epinį žygį.
Tarp aktorių, įgarsinusiu šį filmą – visas būrys ryškių kino žvaigždžių: Bryan Cranston, Bill Murray, Scarlett Johansson, Tilda Swinton, Yoko Ono, Harvey Keitel ir kiti.
Stop-kadro lėlinės animacijos technika sukurti filmai, kaip „Šunų sala“, pasak animacijos žinovų, buvo šiek tiek primiršti, tačiau ir vėl atgimsta. Tai rodo ir dėmesys, kurio „Šunų sala” sulaukė viename svarbiausių kino įvykių – šių metų Berlyno kino festivalyje.
„Smagu, kad grįžta lėlinės animacijos technika, naudojama ir šiame filme. Tai rankų darbo technika, reikalaujanti labai daug pastangų ir kruopštumo, tokių specialistų animacijoje likę mažai. 1 sek. animacinio filmo sukurti tenka padaryti 12 judesių arba atskirų kadrų, kad sukurti herojų išraiškas, judesius. Šis filmas – tai ne šiaip sau kompiuterinė grafika, o specifinė atmosfera, kuriama ir atpažįstama tik Wes Anderson darbuose. Jo braižas ir estetiniai sprendimai su niekuo nesupainiojami, jis, tarsi, turi savo identitetą. Tokių režisierių nedaug, tad jo filmai yra visad laukiami ir nedažnai pasirodo. Ir jam puikiai sekasi konkuruoti su kompiuterinės grafikos, 3D filmais, kurie dominuoja“, – paaiškino Svetlana Bezuglova, BLON festivalio programos vadovė.
Pasak jos, Lietuvoje stop kadro animaciją kol kas kuria tik režisierė Birutė Sodeikaitė. Jos filmą „Paskutinė stotelė – Mėnulis“ klaipėdiečiai galės išvysti Lietuviškos animacijos programoje.
Per festivalio dienas, iki balandžio 15 dienos, Kultūros fabrike Šiaurės ir Baltijos šalių kūrybai daugiausiai dėmesio skiriantis festivalis šiais metais programoje parodys per 40 įvairaus žanro, išskirtinių animacinių filmų. Be vaikams skirtų linksmų, emocingų filmų festivalyje šiais metais bus parodytas ir kultinis mokslinės fantastikos darbas „Nuostabioji planeta“ bei provokuojantis, Kinijoje uždraustas filmas apie destruktyvią pinigų galią „Geros dienos!“, vyks kūrybinės dirbtuvės vaikams, seminarai ir diskusijos su kūrėjais profesionalams ir mėgėjams, žaidimų pristatymai ir susitikimai su šių industrijų atstovais.