Naujoves nuolat diegianti Vilniaus savivaldybė vėl ryžosi įdomiam eksperimentui. Sukurti ir vystyti du naujus tinklapius ji pirmą kartą patikėjo „CodeAcademy Kids“ auklėtiniams. Iki šios vasaros pradės veikti vieno puslapio tinklapis, kuriame bus skelbiama visa su gatvės menu susijusi informacija ir portalas, kuriame lankytojai ras įvairių istorinių faktų, įdomių detalių, datų apie praeities miesto gyvenimą ir būsimus įvykius.
Gatvės menui skirtame tinklapyje lankytojai ras instrukcijas, kaip pateikti prašymus, norint papuošti kokią nors miesto vietą, ką daryti norint pasiūlyti įtraukti naują erdvę į leistinų piešti sąrašą, kur gauti finansavimą gatvės menui, kam pranešti apie nelegalius piešinius. Tinklapyje taip pat bus interaktyvus žemėlapis ir geriausių gatvės meno pavydžių galerija.
Tinklapyje – ir sudėtingos funkcijos
Antrasis tinklapis turėtų būti sudėtingesnis tiek funkcijų, tiek jame talpinamos informacijos prasme ir gausa. Jo tikslas – miestiečiams ir svečiams patraukliai pateikti Vilniaus paveldą, atspindėti kultūrą, istoriją, bendruomenes, svarbius įvykius ir miesto įvairovę.
Šiame tinklapyje moksleiviai turės suprogramuoti ne tik žemėlapį, bet ir kalendorių, nuotraukų galerijas, dokumentų ir kitos informacijos duomenų bazę bei įdiegti funkcijas, kad lankytojai patys galėtų teikti pasiūlymus miestui gerinti, o suburtos darbo grupės juos nagrinėtų ir tvirtintų. Vystant projektą bus parengtas Vilniaus vietovardžių aprašas, kuriame bus paaiškinta miesto gatvių ir seniūnijų istorija, pradėtas elektroninis kapinių registras.
Kalendoriuje vartotojai ras ne tik istorinių įvykių datas, bet ir informaciją apie artėjančius svarbius, įdomius, renginius bei skelbimus apie naujus konkursus įvairioms edukacinėms ir kultūrinėms programoms vykdyti. Virtualiame Vilniaus metraštyje nuguls svarbiausi įvykiai nuo pat 1323 metų, kai pirmą kartą buvo paminėtas miesto vardas. Jame lankytojai sužinos ne tik tai, kada gimė ir mirė svarbūs miesto veikėjai, bet ir kada į sostinę atvyko pirmasis traukinys, surengta pirmoji lietuviška dailės paroda ar nustatytos miesto koordinatės.
Pirmas klientas įkvėps pasitikėjimo savimi
Darbas laukia nemažas, tačiau „CodeAcademy Kids“ kolektyvą tai tik dar labiau motyvuoja, nes mokantis labai svarbu sugebėti įgytas žinias pritaikyti praktikoje. Nors visose „CodeAcademy Kids“ programose yra vystomi individualūs projektai, moksleiviams iki šiol tekdavo įkūnyti abi puses – ir užsakovo, ir vykdytojo.
„Vilniaus miesto savivaldybė – tai tikras klientas su savo norais, nuomone bei terminais. Norėdami sėkmingai įgyvendinti jo projektus, moksleiviai mokysis bendradarbiavimo, projektų valdymo, įgaus kitų kompetencijų, reikalingų sėkmingai pasiekti tikslą. O ir pirmojo kliento svarba valstybiniu lygmeniu įkvėps moksleivius pasitikėti savimi bei savo žiniomis“, – teigia „CodeAcademy Kids“ vadovė Aurelija Makselytė ir priduria, kad bendras su savivaldybe projektas yra dar vienas įrodymas, jog profesinėje srityje svarbiausia yra žinios ir gebėjimas bendradarbiauti, o ne žmogaus amžius.
Tiki, kad rizika atsipirks
Vilniaus savivaldybės atstovai supranta, kad rizikuoja, patikėdami atsakingą darbą dar jauniems ir mažai patyrusiems žmonėms, tačiau jie tiki jų atsidavimu darbui ir mano, kad jaunimą būtina skatinti bei ugdyti.
„Vilniaus miestas tiki jaunąja karta ir mes esame pasiryžę surizikuoti kartu. Žinojome, apie „CodeAcademy Kids“ veiklą ir manome, kad čia besimokantys vaikai savo žinias išplės ir kartu pagelbės Vilniaus miestui kurdami šaunius IT sprendimus. Manau, jeigu jiems seksis ir rezultatai džiugins – jie apie tai pasigirs draugams, o ir visas miestas galės pamatyti ką sukūrė šie talentingi vaikai“, – sako Vilniaus savivaldybės administracijos direktorius Povilas Poderskis.
„CodeAcademy Kids“ auklėtiniai darbuosis lygiai taip pat kaip tai darytų suaugę programuotojai. Vilniaus savivaldybė iš savo pusės abiem projektams paskirs po vadovą. Pastarasis išreikš lūkesčius „CodeAcademy Kids“ komandoms, suformuluos reikalavimus, bendraus viso projekto metu, o galiausiai sukurtus tinklapius padės testuoti ir priims darbo rezultatą.