Reikšmingą indėlį į pasaulyje vykstančią „fintech“ mokėjimų evoliuciją įnešė ir Lietuvos specialistai. Kartu su kolegomis iš Danijos jie vysto Šiaurės šalyse sparčiai populiarėjantį mobiliųjų mokėjimų sprendimą – „MobilePay“. Juo kasdien naudojasi daugiau kaip 4 mln. Danijos ir Suomijos gyventojų, per metus atliekančių daugiau nei 214 mln. piniginių operacijų.
Pastarąjį dešimtmetį stebimą finansų sektoriaus evoliuciją didele dalimi nulėmė sparčiai besikeičiančios ir vis plačiau prieinamos informacinės technologijos, didėjantis mobilių išmaniųjų prietaisų vartotojų skaičius ir smarkiai besikeičiantis vartotojų požiūris į naujos kartos finansines paslaugas. Taip atsirado ir poreikis, ir galimybės verslo įmonėms klientus pasiekti kitaip nei anksčiau – greičiau ir patogiau. Viena iš sparčiausiai pasaulyje besivystančių sričių finansų sektoriuje yra mobilieji mokėjimai, o joje sėkmingai veikia Lietuvos IT specialistų kuriamas ir palaikomas sprendimas.
Per du mėnesius – 134 mln. Eur
„Turėjome tikslą sukurti, o vėliau tobulinti sprendimą, kuriuo naudotis būtų paprasčiau nei banko kortele arba grynaisiais. Norint tapti „MobilePay“ vartotoju tereikia turėti mobilųjį telefoną, kuriame veikia „Android“ arba „iOS“ operacinė sistema, telefono numerį ir galiojančią banko kortelę. Su šiais duomenimis savo paskyrą užregistravęs asmuo gali naudotis mūsų sukurta programėle“, – pasakoja Martynas Sarapinas, „Danske Bank“ IT centro Lietuvoje Mobilių mokėjimo aplikacijų vystymo departamento direktorius.
Pasak jo, šiuo metu „MobilePay“ mokėjimo sprendimais galima atsiskaityti už pirkinius parduotuvėse, internete, kitose programėlėse, apmokėti sąskaitas ir atlikti reguliarius mėnesio mokėjimus už įvairias paslaugas – pavyzdžiui, už televiziją, draudimą, telekomunikacijas ir pan. Ir tai tik dalis didelės vizijos – ateities mokėjimai iš principo turi būti dar paprastesni.
Jam ir kitiems „Danske Bank“ IT padalinio Lietuvoje specialistams, dirbantiems vienoje komandoje su kolegomis iš Danijos, patikėtos reikšmingos atsakomybės – nuo strateginių sprendimų ir darbų planavimo iki jų įgyvendinimo ir sukurto produkto priežiūros.
Šiuo metu jų sukurtas „MobilePay“ yra populiariausias finansinis sprendimas Danijoje. Programėle naudojasi daugiau nei 3,7 mln. šios šalies gyventojų, o atsiskaitymus priima maždaug 75 tūkst. verslo įmonių. Pastaraisiais mėnesiais programėlės naudotojai per minutę padaro pavedimų, kurių vertė siekia 137 tūkst. Danijos kronų (daugiau kaip 18 tūkst. eurų).
Itin sėkmingi „MobilePay“ komandai buvo paskutiniai du praėjusių metų mėnesiai – tiek lapkritį, tiek ir gruodį vartotojai, besinaudojantys jų sukurtais sprendimais, pervedė daugiau kaip 1 mlrd. Danijos kronų (daugiau nei 134 mln. eurų).
Atrado nišą ir buvo pirmieji Danijoje
Išpopuliarėjus išmaniesiems telefonams ir vartotojams vis daugiau laiko praleidžiant skaitmeninėje erdvėje, 2013 m. buvo sukurta pirmoji „MobilePay“ programėlės versija. Ją turintys vartotojai galėjo persiųsti pinigus vienas kitam.
„Buvome pirmieji, o judėdami toliau supratome, kad negalime apsiriboti tik šiuo pavedimų principu. Būtų nepaprastai patogu, jei mokėjimai išmaniaisiais telefonais pakeistų grynuosius arba banko korteles. Dėl šios priežasties didžiąją dalį pastangų nukreipėme į verslo sprendimų plėtrą, siekėme subalansuoti privačių ir verslo klientų dalį“, – sako M. Sarapinas.
Pasak jo, „MobilePay“ nors ir valdoma „Danske Bank“, veikia tarsi atskiras finansinių paslaugų startuolis, galintis kurti partnerystę ir su kitais bankais ir planuoti žingsnius į kitas rinkas. Šiandien programėle jau naudojasi iš viso 76 bankų klientai.
„MobilePay“ sprendimą vysto apie 150 specialistų, dirbančių Lietuvoje ir Danijoje, komanda. Lietuvoje „MobilePay“ nuolat plečiasi ir per artimiausią ketvirtį į komandą planuoja priimti dar 8 specialistus.