Vieno iš greičiausiai Europoje augančių startuolių „Revolut“ įkūrėjas ir vadovas Nikolay Storonsky praėjusią savaitę lankėsi ir kalbėjo Rygoje vykstančioje technologijų konferencijoje „TechChill“, kur dalyviai ir spauda per vieną jo viešnagės dieną stengėsi sužinoti kuo daugiau paslapčių apie sėkmingo FinTech startuolio kūrimą.
2015-ais metais įkurtas „Revolut“ vis dar stebina savo organiniu augimu, kurį patys vadina marketingu „iš lūpų į lūpas“ – startuolis iki šiol nesinaudojo jokiomis mokamomis marketingo paslaugomis. „Jei turime puikų produktą, kam mums už reklamą mokėti „Facebook“, „Google“, ir kitiems?“ – kalbėjo N. Storonsky. „Kai tik startavome, per dieną sulaukdavome gal 5–10 naujų klientų. Dabar mūsų sistemoje kasdien užsiregistruoja tarp 5000–10000 vartotojų. Ar man toks augimas atrodo pakankamai greitas? Visada manau, kad galima ir greičiau“, – šypteli N. Storonsky.
„Revolut“ dar praėjusių metų lapkritį pranešė, kad pasiekė milijono vartotojų ribą, o šiandien N. Storonsky teigia, kad šis skaičius jau artėja prie 1,5 mln. Anot jo, dabartinis augimo tikslas – kasdien užregistruoti po 10 000 naujų klientų visame pasaulyje.
„Mes augame ir plečiamės be galo greitai. Kiekvieną mėnesį sutinku naujus darbuotojus bendroje telefoninėje konferencijoje apie kompanijos kultūrą, ir sausį tokį įvadą vedžiau net 40-iai naujų darbuotojų“, – teigia „Revolut“ vadovas. Šiandien kompanijoje dirba jau 320 žmonių, pagrindiniai ofisai įkurti Londone, Krokuvoje ir Maskvoje, vietinės komandos dirba Lietuvoje, Ispanijoje, Prancūzijoje, Vokietijoje, Austrijoje, Šveicarijoje.
Anot N. Storonsky, būtent sėkmingas naujų darbuotojų samdymas yra pati svarbiausia sąlyga, kompanijai siekiant tapti vienu iš svarbiausių finansų pasaulio žaidėjų. „Talentų paieška yra mūsų prioritetas. Jei kažkuriuo metu žmonių paieškos procese pradėsime samdyti nebe A, o B lygio darbuotojus, tai bus mūsų, kaip kompanijos, pabaiga“, – tikina N. Storonsky.
„Esame kelis kartus nudegę, kai samdėme ypač patyrusius, daug vadovavimo patirties turinčius darbuotojus. Dažniausiai tokiems žmonėms geriausiai sekdavosi sugalvoti pasiteisinimus, kodėl kažkas nepavyko ar nebuvo padaryta. Kai tai girdi pirmą kartą – galvoji: na, gerai, skamba įtikinamai. Tačiau kai pasiteisinimus girdžiu dvi savaites iš eilės, suprantu, kad mums reikia jaunų, alkanų ir veržlių darbuotojų, kurie gali parodyti rezultatą“, – patirtimi dalijasi „Revolut“ įkūrėjas.
„Mūsų komandoje žodis „vadybininkas“ yra svetimas – mes neieškome žmonių, kurie tik „vadybintų“ kitus. Taip, komandų vadovai turi jiems atsiskaitančius žmones, tačiau mums pirmiausiai reikia tokių, kurie patys gali kurti tiesioginę vertę. Šiuo požiūriu mes visada išliksime startuoliu – mes turime būti greiti tiek sprendimų priėmime, tiek ir jų vykdyme. Kuo labiau kompanija auga, tuo sunkiau tampa rasti geriausius žmones, ir išsaugoti įmonės kultūrą, tačiau mūsų sėkmei tai yra būtina“, – kalba jis.
N. Storonsky supranta, kad tokie darbo metodai žvelgiantiems iš šalies gali sukurti beatodairiškos ir darbuotojų netausojančios kompanijos įvaizdį. „Darbuotojų motyvavimas ir išlaikymas yra toks pat svarbus, kaip ir jų suradimas, ir mes to laikomės. Mūsų komandos narių niekas neverčia arti savęs netausojant, tiesiog pas mus susirenka būtent tokie žmonės – jie supranta, kad norėdami kažko pasiekti, turi savo sugebėjimus išnaudoti maksimaliai. Tai panašu į treniruotes sporto salėje – po kurio laiko prie programos pripranti, ir turi palengva krūvį didinti tam, kad matytum progresą ir tobulėtum“, – kalba N. Storonsky.