Šimtus milijonų gerbėjų visame pasaulyje pritraukiantis e. sportas vis labiau užkariauja ir Lietuvą. Nors mūsų šalyje dar nėra pasaulinio lygio e. sporto atletų, galima pasidžiaugti, kad kompiuterinių žaidimų pasaulyje sugebame kitaip palikti savo pėdsaką. Jau kurį laiką Lietuvoje treniruojasi pasaulinio lygio e. sporto komanda iš Portugalijos „K1ck“, kuri ruošiasi didžiausiam žaidimo „League of Legends“ turnyrui, vyksiančiam jų gimtojoje šalyje vasario pradžioje.
Daugkartiniai šio žaidimo turnyrų Portugalijoje nugalėtojai tvirtina Kauną pasirinkę dėl spartaus interneto ir partnerystės su įmonių grupe „Helis“, kuri daug investuoja į e. sportą ir jo populiarinimą tiek Lietuvoje, tiek visame pasaulyje.
Įtempta diena – ne kiekvienam
Kalbant apie profesionalų sportą, dauguma yra įpratę matyti varžyboms besiruošiančius atletus, plušančius sporto salėje. e. sporto žaidėjai šiuo atveju nuo kitų sportininkų pernelyg nesiskiria, kadangi jie laikosi ne ką prastesnio plano. Štai „Helio“ būstinėje kasdien portugalai treniruojasi net po 6 valandas.
Kaip teigia Andre Santos, įmonių grupės „Helis“ verslo plėtros vadovas, didžiąją laiko dalį e. sporto komandos nariai treniruojasi varžydamiesi draugiškose varžybose, tačiau tai tik viena iš pasiruošimo dalių. „Žaidėjai taip pat keliauja į sporto salę, lankosi baseine, laikosi specialaus mitybos režimo ir vartoja tik sveiką maistą. Mityba jiems yra ypač aktuali, kadangi suderinta su fiziniu režimu ji užtikrina tinkamą organizmo funkcionavimą, greitą jėgų atsistatymą, tuo pačiu pagerina koncentraciją turnyrų metu“, – pasakoja A. Santos.
Profesionaliai Portugalijos komandai priklausantis Tiago „Aziado“ Rodrigues priduria, kad komanda įprastai treniruojasi nuo 9 val. ryto beveik iki pat vidurnakčio. „Žinoma, mums reikia kelių pertraukų valgymui ir žaidimo pakartojimų žiūrėjimui. Kas dvi dienas mes taip pat renkamės į dviejų valandų strateginius susirinkimus, kuriuose aptariame, su kokiais veikėjais žaidžiame, ką padarėme blogai. Tuo metu mūsų treneris padeda mums sudaryti darbotvarkę“, – kalba e. sporto atletas.
Lietuva viršijo lūkesčius
„Helio“ verslo plėtros vadovas Andre Santos džiaugiasi, kad profesionali e. sporto komanda Lietuvą pasirinko išties svarbaus turnyro pasiruošimui, o vienas pagrindinių argumentų, kuriuo pavyko pasikviesti komandą, buvo greitas internetas.
„Jūsų šalies interneto greitis yra nuostabus, deja, to negalima pasakyti apie Portugalijos internetą. Taip pat mėgaujuosi oru. Tai pirmas kartas, kai matome sniegą, tai labai unikali patirtis“, – įspūdžiais dalijasi „Aziado“.
Svečiai jau spėjo ne tik pajusti Lietuvos žiemišką orą, bet ir šiek tiek susipažinti su lietuvių kultūra. Visgi kol kas jie dar nespėjo susitikti su savo kolegomis iš Lietuvos, todėl apie mūsų šalies e. sporto lygį tėra girdėję tik kalbų. „Tiesą pasakius, iki šiol neteko susidurti su profesionaliu Lietuvos e. sporto žaidėju akis į akį. Mes žinome, jog Lietuva turėjo pirmą komandą iš „Wildcard regiono“ pasaulio čempionate prieš keletą metų, tačiau neskaitant to, mes nesame su jais susipažinę“, – kalba Tiago Rodrigues.
E. sportas – naujas verslo modelis
Kaune sausio 15–29 dienomis viešinčios 5 e. sporto žvaigždės ir jų treneris jau vasario 3 dieną Portugalijoje varžysis „League of Legends“ turnyre. Visame pasaulyje e. sportu domisi beveik 400 milijonų gerbėjų ir tik maža dalis jų sugeba pasiekti e. sporto aukštumų. Maža to, eSporto gerbėjų ratas sparčiai plečiasi.
António „LeChase“ Ramalho neslepia, kad jų užsiėmimas kai kuriems vis dar kelia šypseną ir yra vertinamas nerimtai. „Skeptiškai nusiteikę žmonės dažniausiai tiesiog nėra pakankamai susipažinę su šia sporto šaka. Šiandien mes turime „Uber“, kuriuo iškviečiame taksi be skambučio, mes turime „Airbnb“, kurio dėka čia ir dabar galime išsinuomoti gyvenamąją vietą. E. sportas taip pat yra dar vienas inovatyvaus verslo modelis“, – kalba elitinės e. sporto komandos iš Portugalijos narys.
Ekspertai prognozuoja, kad per ateinančius keletą metų e. sportas pateks tarp penkių populiariausių sporto šakų, o kai kurie kompiuterinių žaidimų turnyrai jau šiandien sugeba pritraukti gerokai didesnes auditorijas nei tradicinės sporto šakos. Skaičiuojama, kad pernai e. sortas generavo beveik 400 milijonų eurų pajamų. Gali būti, kad jau greitai ateis diena, kai e. sportas pateks ir į olimpines žaidynes.