Ar kada nors kalbėjotės su robotu? Ar esate atsidūrę virtualioje realybėje? O gal norite sklandyti parasparniu „Žalgirio“ arenoje, slidinėti ten supiltais kalnais ar dalyvauti šaudymo varžybose? Visa tai ir dar daugiau galėsite išbandyti sausio 17 d., trečiadienį, vykstančioje tradicinėje Kauno „Aukštųjų mokyklų mugėje“, kur Kauno technologijos universiteto (KTU) atstovai ne tik pristatys studijų galimybes, patars ir konsultuos įvairiais klausimais, bet ir leis susipažinti su virtualios ir mišrios realybių įrenginiais.
Studijų mugės stende bus pristatomi neseniai Lietuvoje pasirodę „Microsoft HoloLens“ akiniai, suteikiama proga susilituoti savo „mirksiuką“ ir pamėginti įvairius išmanių technologijų įrenginius. „Laukia daug virtualios realybės pramogų, kurias sukūrė patys KTU atstovai“, – sako KTU Rinkodaros projektų vadovė Rūta Repovienė.
Siūlys virtualios realybės žaidimus
Renginyje KTU informatikai suteiks galimybę išbandyti ne vieną virtualios realybės pramogą, kurių patirtims atskleisti yra reikalingi natūraliųjų valdymo sąsajų įrenginiai.
„Studijų mugės metu bus parasparnio simuliatorius, slidinėjimo ir šaudymo žaidimai. Kiekviena pramoga turėtų suteikti progą lankytojams pajusti virtualios realybės potyrius“, – tikina virtualios realybės įrenginių autorius ir KTU Informatikos fakulteto (IF) magistrantas Andrius Paulauskas. Pasak jo, parasparnio simuliatoriui yra paruošta speciali konstrukcija, kurioje sėdėdamas lankytojas galės valdyti virš virtualaus Kauno sklendžiantį parasparnį. Tuo tarpu slidinėjimo ir šaudymo žaidimai leis parungtyniauti su savo draugais ar kitais studijų mugės dalyviais.
„Slidinėjimo žaidime naudojama interaktyvi balansavimo platforma, ant kurios atsistoję žaidėjai valdo slides, turi vengti kliūčių ir pasiekti finišo liniją. Na, o šaudymo žaidimas pateikia žaidėjams taikinius, kurių reikia kuo daugiau pašauti per dvi minutes. Rezultatai yra fiksuojami, tad bus galima konkuruoti tarpusavyje“, – teigia KTU studentas.
Stende – ir edukaciniai užsiėmimai
KTU Studijų mugėje taip pat veiks kūrybinės inžinerijos dirbtuvės „FabLab Kaunas“. Jose lankytojai galės iš arčiau susipažinti su elektronikos inžinerija ir net susilituoti savo „mirksiuką“.
„Tai edukacinio pobūdžio įrenginys, kurį konstruojant susipažįstama su elektronikos pagrindais, išmokstama lituoti. „FabLab Kaunas“ mirksiuko gamyba susideda iš įvairių komponentų litavimo prie plokštės“, – pasakoja KTU Elektros ir elektronikos fakulteto rinkodaros ir komunikacijos koordinatorė Vilija Balčiūnaitė.
Tuo tarpu KTU Jaunųjų kompiuterininkų mokykla, pasitelkusi interaktyvius edukacinius žaidimus, demonstruos virtualios realybės galimybių taikymą mokymesi ir kūryboje. „Tokie edukaciniai žaidimai, kaip „The Lab“ ir „OnMind“, sužadina moksleivių vaizduotę, skatina domėjimąsi IT pasauliu ir naujausiomis technologijomis“, – įsitikinęs KTU E. mokymosi technologijų centro vadovas Gytis Cibulskis.
Renginio dalyviams KTU atstovai pristatys ir visai neseniai Lietuvoje pasirodžiusius „HoloLens“ mišrios realybės (angl. Mixed-Reality) akinius – belaidį, papildomų priedų nereikalaujantį išmanųjį įrenginį. Šie akiniai realioje aplinkoje rodo trimatį holografinį vaizdą. A. Paulauskas sako, kad su „Microsoft HoloLens“ studijų mugės lankytojams parodys, kaip atrodo mišrioji realybė. „Mišrioji realybė naudoja tikrus ir virtualius vaizdus, kad sukurtų bendrą aplinką, kurioje tikrasis pasaulis sąveikauja su virtualiu“, – aiškina jis. A. Paulauskas tikina, kad tai labai panašu į papildytą realybę. Skirtumas tas, kad papildytos realybės elementai nebūtinai sąveikauja su tikruoju pasauliu.
„Microsoft HoloLens“ turi įvairius sensorius, kuriais įrenginys atpažįsta jį supančią aplinką. Pačius akinius vartotojas gali valdyti rankų gestais arba balso komandomis. Be to, akiniai mišrią realybę atvaizduoja elementus paišydami tiesiog ant vartotojo matomo vaizdo“, – sako A. Paulauskas. Studijų mugėje taip pat bus suteikiama galimybė įvertinti skanėstus naudojant veido emocijų nuskaitymo technologiją „Face Reader“, pabendrauti su linksmuoju NAO robotuku ir įsiamžinti interaktyviame fotografijos taške „Printagram“, kuris leis moksleiviams pasidaryti momentines nuotraukas.