Pasirodo, ne visada perkamas naujas daiktas yra iš tikro naujas. Ir tai galioja net ir su elektronikos prekėmis. Su portalu tv3.lt bendravęs vilnietis (vardas ir pavardė redakcijai žinomi) pasakojo, kaip nusipirkęs naują nešiojamąjį kompiuterį jame rado dviejų programų veikiančias paskyras. O paprašęs pakeisti aparatą, sulaukė ne pačio maloniausio bendravimo. Pradėjus domėtis šia istorija, atsiliepė dar keletas žmonių, patyrusių panašius atvejus. Regis, ne viskas nauja, kas naujai žiba.
Naujame kompiuteryje – kito vartotojo įdiegtos programos
Portalui tv3.lt vyras pasakojo, kad nešiojamąjį kompiuterį užsisakė internetu iš „Elektomarkt“ parduotuvės. Savo pirkinio jis sulaukė neįtikėtinai greitai – kitą parą jį prie durų pristatė kurjeris. Tačiau malonią nuostabą greitai pakeitė nemalonus supratimas, kad jo pirkinys – ne naujas, o jau naudotas.
„Paleidus kompiuterį paaiškėjo, kad jis jau buvo naudotas – automatiškai pasileidžia „Skype“ programa su veikiančia paskyra, yra įdiegta „Torrent“ programa. Skambinau klientų aptarnavimo telefonu ir prašiau pakeisti į naują, tai sakė, kad pagal jūsų taisykles, jeigu kompiuteris netenkina, turiu pats pristatyti į parduotuvę, o į naują atsisakė pakeisti. Kompiuteris gal ir neblogas, tik neaišku, kodėl jisai yra naudotas, kodėl jame yra nelegali programinė įranga ir kodėl jame yra kito žmogaus veikianti „Skype“ paskyra. Būčiau dėkingas už atsakymą“, – pasakojo vilnietis.
Tai privertė vyrą suabejoti parduotuvės veikla. Vos pasidalinęs šia istorija savo socialinio tinklo „Facebook“ paskyroje, vyras sulaukė nemažai komentarų. O kilus diskusijai, paaiškėjo ne viena kita panaši istorija, tik nesusijusi su minėtu prekybos centru.
Pasirodo, viešai parduotuvėse demonstruojamos prekės irgi gali būti parduotos. Tačiau apie tai pirkėjas dažniausiai būna įspėjamas. Juolab ir grąžinti įrenginiai gali vėl būti parduoti. Nors pasitaiko atvejų, kai net specialistams juos peržiūrėjus, nauji pirkėjai randa senų failų.
Pardavėjai teisinasi žmogiška klaida
Portalui tv3.lt susisiekus su „Elektromarkt“, komercijos vadovas Vitalij Tarasevič sakė, kad vyksta situacijos aiškinimasis. Tačiau jau dabar manoma, kad tai įvyko dėl žmogiškos klaidos.
„Tokia situacija galimai nutiko dėl paprastos žmogiškos klaidos, kurių pasitaiko visiems. Nuolat dirbame siekdami jų daryti kuo mažiau, todėl esame dėkingi klientui už informaciją – ji padės mums tobulinti savo veiklą ateityje. Situaciją aiškinsimės, ieškosime atsakymo, kodėl taip atsitiko, kad tai nepasikartotų ateityje. Nedelsdami susisieksime su klientu ir pasiūlysime jam priimtiną sprendimą. Dėl prekės grąžinimo – mūsų prekių grąžinimo taisyklėse, su kuriomis turi susipažinti kiekvienas, perkantis internetu, yra pažymėta, kad už saugų prekės grąžinimą į parduotuvę yra atsakingas pats pirkėjas. Jos gali būti pristatytos į pasirinktą parduotuvę arba atsiųstos paštu, kurjeriu“, – nurodė V. Tarasevič.
Tuo tarpu Valstybinės vartotojų teisių apsaugos tarnybos atstovė Giedrė Nenartavičiūtė nurodė, kad per 2017 metus dėl „Elektromarkt“ parduotuvėse įsigytų prekių kreipėsi daugiau nei 40 vartotojų, o dažniausiai ginčai kyla dėl įsigytų galimai nekokybiškų prekių.
„Papildomai informuojame, kad nors vartotojai savo prašymuose nurodo, kad prekes įsigijo „Elektromarkt“ parduotuvėse, tačiau įmonės, iš kurių buvo įsigytos prekės skiriasi“, – sakė G. Nenartavičiūtė.