Ekologija nebėra tik madingas terminas, kurį kartoja aplinkai draugiški gyventojai ar didžiosios korporacijos. Šia kryptimi vis dažniau žengia ir Lietuvos regionuose veikiančios smulkios ir vidutinės įmonės, o jų vadovai sako, kad nėra srities, kurioje būtų neįmanoma pritaikyti ekologiškų idėjų. Kokie motyvai skatina atkreipti dėmesį į žaliavų kokybę, rinktis žaliąją elektros energiją ir ieškoti jos taupymo būdų?
Socialiai atsakingų sprendimų tikisi klientai
Vis daugiau įmonių vadovų įsitikina, kad ekologiškos idėjos yra puiki išeitis, siekiant sumažinti kompanijos išlaidas, o atsakingas požiūris į aplinką ir vartojimą gali atnešti teigiamų rezultatų. Įvairių tyrimų duomenys rodo, kad vartotojai šiandien linkę rinktis socialiai atsakingas įmones ir netgi mokėti daugiau už prekes, kurių gamybos procesas turi mažesnę įtaką aplinkai.
„Pastebime, kad vis daugiau smulkaus ir vidutinio verslo įmonių renkasi naudoti žaliąją elektros energiją. Dažniausiai tokį sprendimą jos priima dėl galimybės prisidėti prie išteklių tausojimo ir padidinti savo prekių ar paslaugų vertę. Rinktis šią elektrą taip pat skatina ir suteikiamas „Powered by Green“ sertifikatas, liudijantis, kad įmonė jaučia atsakomybę už savo veiklos įtaką aplinkai“, – sako nepriklausomo elektros tiekėjo „Elektrum Lietuva“ vadovas Martynas Giga.
Sprendimus diktuoja veiklos specifika
Ekologišką produkciją ar paslaugas vartotojams teikiančios įmonės dažnai ir savo kasdienybėje kur kas atsakingiau priima sprendimus, susijusius su įtaka gamtai ir sveikatai. Galima sakyti, kad į aplinkosaugą orientuota veiklos specifika skatina regionuose veikiančias įmones pasitempti ir didesnį dėmesį skirti žaliems sprendimams.
Pavyzdžiui, Šiaulių regione veikiančios įmonės „LZ technika“ vadovas Lauras Zakarauskas sako, kad savo klientams siūlydami inovatyvius sprendimus ir skatindami tinkamai valyti namuose susidarančias nuotekas, ir patys nuolat ieško aplinkai draugiškesnių alternatyvų.
„Biuro patalpose įsukome elektros energiją taupančias lemputes, o lauko teritorijoje įrengėme judesio šviestuvus, kurie taip pat padeda taupyti elektrą. Didelį dėmesį skiriame ir medžiagų kokybei, todėl atsakingai renkamės tiekėjus, o įmonės automobilius ir statybinę techniką plauname tik tam skirtose vietose, kurioms yra keliami atitinkami reikalavimai. Manau, kad tokiu būdu prisidedame prie švaresnės gamtos ir esame tinkamas pavyzdys savo klientams“, – sako L. Zakarauskas.
Ekologiškos idėjos ir mieste, ir biure
Aplinkai draugiškas iniciatyvas tarp verslo bendruomenių dažnai skatina ir miestų savivaldybės, įgyvendindamos vietos plėtros strategijas. Teigiamas pavyzdys įkvepia vietos verslą taip pat prisidėti prie aplinkos tausojimo ir ieškoti būtų sutaupyti. Ignalinoje veikiančios įmonės „Stiliaus namai” vadovas Nerijus Šerėnas pasakoja, kad didesnį dėmesį atsakingam vartojimui pradėjo skirti tada, kai miesto savivaldybė, siekdama taupyti energiją, pradėjo renovacijos darbus.
„Mūsų miestelyje įgyvendinamos ekologiškos idėjos buvo didelis paskatinimas peržiūrėti, kokią įtaką aplinkai turi mūsų įmonė, ir kaip būtų galima tapti jai draugiškesniems. Pirmiausia kreipėmės į nepriklausomą elektros tiekėją dėl žaliosios elektros energijos tiekimo. Tokiu būdu jaučiamės prisidedantys prie bendruomenės. Juk tik dėl to, kad tiek gyventojai, tiek čia veikiančios įmonės rūpinasi aplinka, gyvename gamtos lepinamame krašte“, – sako N. Šerėnas.
Esant teigiamų pavyzdžių, aplinkai draugiškos idėjos plinta greitai. Daugiau kaip 20 metų patirties elektros srityje turinčios įmonės „Barmis“ vadovas Michail Karpovič pastebi, kad pradėjus naudoti iš atsinaujinančių šaltinių pagamintą elektrą, šios idėjos labai greitai pasklido tarp biuro darbuotojų. Šiandien jie jas pritaiko ne tik biure, bet ir namuose.
„Esame elektrikai, todėl gerai žinome žaliosios elektros energijos naudą. Ilgai netrukus įsitikinau, kad tokiu būdu galima sumažinti išlaidas elektrai ir parodyti savo socialinę atsakomybę. Nustebino tai, kad žali sprendimai įtraukė ir įmonės darbuotojus – šiandien jie taupo ne tik elektrą, bet ir popierių, rūšiuoja šiukšles“, – sako M. Karpovič.
Smulkaus verslo atstovų patirtis patvirtina – aplinkai ir sveikatai draugiški sprendimai sparčiai tvirtinasi regionuose veikiančių įmonių veikloje. Tokiu būdu formuojamas atsakingos įmonės įvaizdis, kuris augina gamta besirūpinančių klientų pasitikėjimą.