„Viskas prasideda nuo vartotojo. Geroms įmonėms reklamos nereikia, nes jos siūlo labai gerą produktą“, – teigia profesorius Ilanas Alonas, atliekantis tyrimus tarptautinio verslo, tarptautinio marketingo srityje. Globaliai pripažintą reputaciją verslo kultūrinio intelekto, tarptautinės antreprenerystės tyrimų srityje turintis mokslininkas skaitė paskaitas Kauno technologijos universiteto Ekonomikos ir verslo fakultete (KTU EVF).
Pasak profesoriaus, marketinge svarbiausia yra klientai, o geras produktas kalba pats už save. „Marketingo pagrindinė užduotis nėra padaryti produktą ar bendrovę matomą savo mieste, šalyje, televizijoje. Kartą turėjau galimybę dirbti su viena didele reklamos agentūra Niujorke. Ten išgirdau vieną įdomią mintį: nėra nieko pražūtingesnio nei gera reklama, bet blogas produktas“, – teigia prof. I. Alonas. KTU EVF profesorius ne tik skaitė paskaitas magistrantams bei vedė seminarą apie ekspertines įžvalgas peržiūrint rankraščius, bet ir su Universiteto tyrėjais aptarė bendras tyrimų kryptis.
– Dirbate kultūrinio intelekto tyrimų srityje. Kas tai yra? Kaip pasirinkote šią sritį?
– Baigęs mokslus nežinojau, kokią tyrimų kryptį pasirinksiu, tačiau gyvenimas sudėlioja viską į vietas. Kolegos, kurie dalyvauja emocinio intelekto tyrimuose, patraukė mane į tą sritį, kurioje dirbu dabar. Emocinis intelektas – tai galimybė sąveikauti ir suprasti, adekvačiai reaguoti į kitų žmonių emocijas, sugebėti su jomis susitapatinti. Pagalvokite apie žmones, kuriems gyvenime pasisekė, kurie daug pasiekė. Juk taip buvo ne dėl to, kad tie žmonės sugeba įsiminti daug faktų ar yra labai išsimokslinę, jie sugebėdavo susitapatinti su žmonėmis, jų emocijomis, problemomis.
Gyvename skirtinguose pasaulio kampeliuose, skirtingose kultūrose. Tad, ar gali vienos šalies tyrimai emocinio intelekto temomis atitikti kitos šalies tyrimų rezultatus? Daug diskutavę su kolegomis nusprendėme koncentruotis ties kultūriniu intelektu. Skirtingų kultūrų žmonių emocijos ir mintys gali viena nuo kitos labai skirtis.
– Kas jus paskatino atvykti į KTU Ekonomikos ir verslo fakultetą?
– Atvažiavau čia ne tik skaityti paskaitų, bet ir dirbti ties tyrimais, prisidėti prie naujų atradimų. Prieš kelerius metus konferencijoje teko susipažinti su KTU EVF tyrėja Beata Šeinauskiene, kuri man papasakojo apie fakultetą ir jo veiklas. Pirmą kartą atvykęs į Kauną susižavėjau ir fakultetu, ir jo vykdomomis veiklomis – jis man pasirodė labai inovatyvus. Visi universitetų fakultetai, kurie yra susiję su verslu ar ekonomika, stengiasi suteikti perspektyvias karjeros galimybes, studentus įtraukti į darbo rinką. KTU EVF deda daug pastangų, kad išlaikytų tarptautiškumo kartelę Europoje, kad jame klestėtų moksliniai tyrimai. Dėl to ir sugrįžau. Tikiu, kad tai – ne paskutinis mano vizitas KTU EVF.
– Apie ką kalbėjote studentams paskaitose?
– Savo studentams kalbėjau apie marketingo ir lokalizacijos strategijas, šiandienines rinkas, apie rinkas, kurias jie pasirenka, tarptautinę terminų virtualizaciją.
– Kokių patarimų turėtumėte žmonėms ir bendrovėms, kurie tik pradeda savo verslą? Kokie yra būdai išnaudoti marketingą tinkamai?
– Pirmas ir pagrindinis dalykas apie ką reikia galvoti marketingo sferoje – tai klientai. Kokia yra problema, kurią mes sprendžiame? Ką mes darome, kad ją išspręstume geriau už kitus? Marketingas nėra esminis dalykas, kuris lemia žmogaus ar įmonės sėkmę – ją sudaro daug dalykų. Manau, kad svarbiausia įmonės užduotis yra patenkinti žmonių, esančių būtent toje vietoje, kurioje ji yra įsikūrusi, poreikius.
Marketingo užduotis nėra vien tik išgarsinti įmonę savo šalyje, išpopuliarinti ją televizijoje ir panašiai. Kartą turėjau galimybę dirbti su viena didele reklamos agentūra Niujorke. Ten išgirdau vieną labai įdomią mintį – nėra nieko pražūtingesnio nei gera reklama, bet blogas produktas. Viskas prasideda nuo vartotojo. Geroms įmonėms nereikia reklamos, nes jos turi sukūrusios labai gerą produktą. Nemanau, kad esate matę labai daug „Starbucks“ ar „Google“ reklamų. Taip yra todėl, kad jų produktas toks geras, jog jis kalba pats už save.
– Kas paskatino jus pasirinkti marketingo srities tyrimus? Gal tai buvo svajonė nuo pat vaikystės?
– Profesoriumi norėjau būtų nuo vaikystės. Man atrodė, kad tai būtų nuostabus dalykas. Dar mokykloje žavėjausi kai kuriais savo mokytojais ir svajojau vieną dieną tapti tokiu kaip jie. Žinoma, būti tyrėju reiškia dirbti ilgai ir sunkiai, rezultato laukiant metų metus. Dėl to reikia labai tikėti tuo, ką darai. Tapęs profesoriumi supratau, kad išsipildė mano svajonė susikurti tokią karjerą, kuri suteiktų prasmę gyvenimui. Šiame darbe kasdien sutinku naujų žmonių, kurie man atveria vis naujas mąstymo galimybes.