Elektronika.lt
 2024 m. lapkričio 29 d. Projektas | Reklama | Žinokite | Klausimai | Prisidėkite | Atsiliepimai | Kontaktai
Paieška portale
EN Facebook RSS

 Kas naujo  Katalogas  Parduotuvės  Forumas  Tinklaraščiai
 Pirmas puslapisSąrašas
 NaujienosSąrašas
 StraipsniaiSąrašas
 - Elektronika, technika
 - Kompiuterija
 - Telekomunikacijos
 - Įvykiai, visuomenė
 - Pažintiniai, įdomybės
 Vaizdo siužetaiSąrašas
 Nuolaidos, akcijosSąrašas
 Produktų apžvalgosSąrašas
 Naudingi patarimaiSąrašas
 Vykdomi projektaiSąrašas
 Schemų archyvasSąrašas
 Teorija, žinynaiSąrašas
 Nuorodų katalogai
 Įvairūs siuntiniai
 Bendravimas
 Skelbimai ir pasiūlymai
 Elektronikos remontas
 Robotų kūrėjų klubas
 RTN žurnalo archyvas






 Verta paskaityti
Lapkričio 29 d. 17:47
KTU mokslininkai sukūrė dirbtinio intelekto įrankį depresijos diagnostikai
Lapkričio 29 d. 14:22
Išmanieji telefonai: kaip išsirinkti telefoną, turintį kokybišką ekraną?
Lapkričio 29 d. 11:19
Pajėgiausio prabangaus elektrinio visureigio belaukiant: „Range Rover Electric“ prototipai testuojami ypač karštame ore
Lapkričio 29 d. 08:27
Dirbtinis intelektas kūryboje: partneris ar konkurentas?
Lapkričio 28 d. 20:29
Finansiniai sukčiai metų pabaigoje itin aktyvūs: pateikė patarimus, kaip atpažinti apgaules ir neprarasti pinigų
Lapkričio 28 d. 17:23
Autorių teisių pokyčiai: kas turėtų gauti atlygį už dirbtinio intelekto sugeneruotą paveikslėlį? (1)
Lapkričio 28 d. 14:39
Nuo triukšmo gelbėjatės ausinukais? Vaistininkė – apie tinkamą jų naudojimą
Lapkričio 28 d. 11:23
Nuo idėjos iki grąžos: ko reikia, kad DI sprendimai atsipirktų?
Lapkričio 28 d. 08:27
Vagys savo aukas gali surasti pasitelkiant „Google“ žemėlapių programėlę, tačiau jūs galite užkirsti jiems kelią
Lapkričio 27 d. 20:30
Didiesiems metų išpardavimams įpusėjus būkite budrūs: populiariausia sukčių schema – įvelti kurjerius ir siuntų tarnybas
FS25 Tractors
Farming Simulator 25 Mods, FS25 Maps, FS25 Trucks
ETS2 Mods
ETS2 Trucks, ETS2 Bus, Euro Truck Simulator 2 Mods
FS22 Tractors
Farming Simulator 22 Mods, FS22 Maps, FS25 Mods
VAT calculator
VAT number check, What is VAT, How much is VAT
LEGO
Mänguköök, mudelautod, nukuvanker
Thermal monocular
Thermal vision camera,
Night vision ar scope,
Night vision spotting scope
FS25 Mods
FS25 Harvesters, FS25 Tractors Mods, FS25 Maps Mods
Dantų protezavimas
All on 4 implantai,
Endodontija mikroskopu,
Dantų implantacija
FS25 Mods
FS25 Maps, FS25 Cheats, FS25 Install Mods
GTA 6 Weapons
GTA 6 Characters, GTA 6 Map, GTA 6 Vehicles
FS25 Mods
Farming Simulator 25 Mods,
FS25 Maps
Reklama
 Straipsniai » Įvykiai, visuomenė Dalintis | Spausdinti

Elektriniai varikliai ateina ir į lenktynes

Publikuota: 2017-10-23 19:33
Tematika: Įvykiai, visuomenė
Skirta: Pradedantiems
Autorius: Gytis Kapsevičius
Aut. teisės: ©IQ.lt
Inf. šaltinis: IQ.lt

Elektromobiliai netrukus gali pakeisti ne tik įprastus, bet ir lenktyninius automobilius. Tačiau tam reikės žiūrovų pritarimo. 1899 m. elektra varomas automobilis „La Jamais Contente“ tapo pirmuoju, viršijusiu 100 km/val. greitį. Vėliau elektromobiliai daugiau nei šimtmetį lindėjo benzininių šešėlyje ir iš jo ima lįsti tik dabar.

 Rodyti komentarus (0)
Įvertinimas:  1 2 3 4 5 

Elektriniai varikliai ateina ir į lenktynesElektromobiliai netrukus gali pakeisti ne tik įprastus, bet ir lenktyninius automobilius. Tačiau tam reikės žiūrovų pritarimo. 1899 m. elektra varomas automobilis „La Jamais Contente“ tapo pirmuoju, viršijusiu 100 km/val. greitį. Vėliau elektromobiliai daugiau nei šimtmetį lindėjo benzininių šešėlyje ir iš jo ima lįsti tik dabar.

Neapsiribojama vien miestų gatvėmis – elektrinis transportas pastaraisiais metais pradėjo veržtis ir į lenktynių trasas. Kol kas žinomiausias ir daugiausia dėmesio sulaukęs čempionatas – tarptautinės automobilių federacijos (FIA) organizuojamos „Formulės-E“ (F-E) lenktynės.

Pradėtos 2014 m., jos dar nesulaukė tokio žiūrovų dėmesio, kaip populiariausios pasaulio lenktynės. Vidutinė F-E televizijos auditorija 2016 m. buvo 6,1 mln., o vienas „Formulės-1“ (F-1) lenktynes stebėjo 79,6 mln. žiūrovų. Tačiau naujasis čempionatas jau kaip medus traukia garsiausias automobilių gamintojas, kurių konstruktorius domina dar šiek tiek egzotiška lenktynių koncepcija.

Šių metų čempionate dalyvavo „Audi“, „Renault“, „Jaguar“, „Peugeot-Citroën“ grupei priklausantis DS ir elektromobilių kūrėja „Faraday Future“. Nuo kitų metų į čempionatą kaip variklių tiekėja turėtų įžengti BMW, o nuo 2019-ųjų – „Mercedes“ ir „Porsche“. Tai gana įspūdinga, nes kitoms formulių serijoms – F-1 ir amerikietiškajai „IndyCar“ – pritraukti naujų automobilių gamintojų sekasi labai sunkiai.

Nuo asfalto iki smėlio

Proveržis ryškus ne tik F-E – lenktynės elektros variklių varomais bolidais skinasi kelią ir kitose motorinių transporto priemonių sporto srityse. Pagrindinio žiedinių motociklų lenktynių čempionato „Moto GP“ vadovybė paskelbė, kad artimiausiu metu planuoja pristatyti elektrinių motociklų klasę – tokios varžybos galėtų prasidėti jau 2019 m. Kėbulinių automobilių lenktynių mėgėjų dėmesio nuo šių metų lapkričio lauks „Electric GT“ klasė, kurios dalyviai varžysis „Tesla Model S“ automobiliais. Be to, jaunieji sportininkai lenktynėms ruošis šios serijos globojamame elektrinių gokartų čempionate.

Elektrinės transporto priemonės varžosi ne tik tarpusavyje. Dakaro ralyje, kuris laikomas vienu negailestingiausių technikai, šiais metais finišą pasiekė komanda „Acciona“, važiavusi vien elektra varomu automobiliu. Nors rezultatas nebuvo itin konkurencingas, progresas akivaizdus: užpernai ekipažas pasitraukė po trečio, pernai – po vienuolikto etapo.

Patvirtinimas, kad toks automobilis gali įveikti ilgas distancijas sudėtingomis sąlygomis, gamintojas skatins toliau tobulėti. Hibridinių sprendimų gausu ir tradicinėse lenktynėse. Greitieji F-1 bolidai turi 1,6 litro variklius, tačiau galios kompensacijai naudoja regeneruotą stabdymo ir išmetamųjų dujų energiją. Prestižines Le Mano 24 valandų ištvermės lenktynes nuo 2012 m. laimi hibridiniai „Audi“ arba „Porsche“ automobiliai.

Lenktyninis dulkių siurblys

Nors gamintojų susidomėjimas tokiomis lenktynėmis auga, pervilioti tradicinių čempionatų žiūrovus bus nelengva. Šiandienos elektromobilių lenktynės nėra tokios, prie kurių konservatyvūs automobilių sporto mėgėjai įpratę. Koją vis dar kiša baterijų talpa. F-E įpusėjus distancijai reikia užsukti į garažą ir persėsti į antrą įkrautą automobilį.

Šiemet Monake vykusios F-E ir F-1 lenktynės buvo labai skirtingos: F-E nuvažiuota 90 km dviem bolidais, o F-1 apsukta 260 km be degalų papildymo. Automobilių greitis skiriasi. Elektrinė formulė pasiekia 225 km/val., o F-1 greičio rekordas lenktynių režimu – 372 km/val. F-E kol kas neturi populiariam sportui būtinų A klasės žvaigždžių – nors čia varžosi nemažai buvusių F-1 lenktynininkų, jie arba nesugebėjo šiame čempionate išlikti, arba seniai iš jo pasitraukė.

Tituluočiausias F-E dalyvis buvo 1997 m. F-1 nugalėtojas Jacques’as Villeneuve’as, į elektrinį bolidą įlipęs 44 metų, jau gerokai priblėsus šlovei, bet gerų rezultatų taip ir neparodė. Pačiu didžiausiu elektros variklio trūkumu ir kartu pranašumu laikomas jo garsas. Tylūs ir švarūs elektriniai bolidai gali dalyvauti lenktynėse įvairių miestų centruose.

Šių metų liepą Niujorke surengtos F-E lenktynės buvo pirmos per daugiau nei 120 metų automobilių sporto varžybos šiame mieste, be to, čempionatas neaplenkė ir tokių milijoninių miestų kaip Londonas, Berlynas, Paryžius ar Honkongas. Tačiau konservatyvūs gerbėjai lenktynėse nori garso ir greičio. Nors elektrinės transporto priemonės netrukus galės lėkti sparčiau, išspręsti garso problemą gali būti kur kas sunkiau.

Tyliosios F-E formulės kartais pavadinamos dulkių siurbliais. Toks apibūdinimas, nors dažniausiai naudojamas norint pajuokti, nėra visiškai laužtas iš piršto. F-E automobilių sukeliamas garsas siekia 80 dB – tiek pat triukšmo skleidžia vidutinis dulkių siurblys. Laikai, kai sėdint šalia trasos reikėdavo ausų kištukų, jau praėjo net F-1 – kylančio naikintuvo triukšmo lygį pasiekiantys 10 cilindrų varikliai pakeisti nuosaikiais 6 cilindrų agregatais. Tačiau elektrinis zvimbimas vietoj griausmo yra tai, prie ko konservatyviems lenktynių žiūrovams teks pratintis gana ilgai.

Vairuoju be rankų

Elektromobiliai nėra vienintelė serijinių automobilių tendencija, galinti keisti ateities lenktynių sampratą. Savavaldžiai automobiliai taip pat ieško kelių į trasas. Bendrovė „Roborace“ birželį Paryžiaus F-E etape pristatė savavaldį lenktyninį automobilį. Jutiklių prikimštas bolidas turi 24 trln. operacijų per sekundę gebantį atlikti procesorių, tačiau jame nėra vietos vairuotojui. Gamintoja tikisi, kad tai yra pirmieji žingsniai link lenktynių čempionato, kuriame tikrosios žvaigždės bus programuotojai ir mechanikai.


IQ.lt



Draudžiama platinti, skelbti, kopijuoti
informaciją su nurodyta autoriaus teisių žyma be redakcijos sutikimo.

Global electronic components distributor – Allicdata Electronics

Electronic component supply – „Eurodis Electronics“

LOKMITA – įvairi matavimo, testavimo, analizės ir litavimo produkcija

Full feature custom PCB prototype service

GENERAL FINANCING BANKAS

Mokslo festivalis „Erdvėlaivis Žemė

LTV.LT - lietuviškų tinklalapių vitrina

„Konstanta 42“

Technologijos.lt

Buitinė technika ir elektronika internetu žemos kainos – Zuza.lt

www.esaugumas.lt – apsaugok savo kompiuterį!

PriedaiMobiliems.lt – telefonų priedai ir aksesuarai

Draugiškas internetas


Reklama
‡ 1999–2024 © Elektronika.lt | Autoriaus teisės | Privatumo politika | Atsakomybės ribojimas | Reklama | Turinys | Kontaktai LTV.LT - lietuviškų tinklalapių vitrina Valid XHTML 1.0!
Script hook v, Openiv, Menyoo
gta5mod.net
FS25 Mods, FS25 Tractors, FS25 Maps
fs25mods.lt
Optical filters, UV optics, electro optical crystals
www.eksmaoptics.com
Reklamos paslaugos
SEO sprendimai

www.addad.lt
Elektroninių parduotuvių optimizavimas „Google“ paieškos sistemai
www.seospiders.lt
FS22 mods, Farming simulator 22 mods,
FS22 maps

fs22.com
Reklama


Reklama