Tarptautinės mokytojų dienos proga, spalio 4 d., Kaune rengiamas „Mokytojų festivalis“. Festivaliu siekiama atverti naujas erdves gerosios patirties pasidalinimui ir sklaidai, todėl miesto universitetai, mokyklos, muziejai ir kitos organizacijos festivalio metu kviečia dalyvauti kūrybinėse dirbtuvėse, interaktyviuose užsiėmimuose, paskaitose, ekskursijose, meistriškumo pamokose. Kaip partneris, prie renginio įgyvendinimo prisideda ir Kauno technologijos universitetas (KTU).
Festivalio ašinė tema – kūrybiškumo ugdymas ir kūrybinis procesas. Susirinkusiųjų į renginius lauks net 29 skirtingos erdvės ir daugiau nei 40 pranešėjų bei kūrybinių dirbtuvių vedėjų. Tarp pranešėjų taip pat yra KTU atstovų: Mechanikos inžinerijos ir dizaino fakulteto (MIDF) profesorė Virginija Daukantienė, docentas Marius Rimašauskas, technikė Eugenija Petrulytė, Cheminės technologijos fakulteto (CTF) docentė Violeta Kaunelienė.
Supažindins su įvairiomis mokslo sritimis
KTU pirmą kartą prisideda prie „Mokytojų festivalio“, organizuodamas 14 renginių, susijusių su įvairiomis mokslo kryptimis – informacinėmis technologijomis, chemija, inžinerija, dizainu ir kt.
„KTU renginiuose bus atskleidžiamas universiteto mokslininkų potencialas ir tos veiklos kryptys, kurios kasdieniame gyvenime yra neprieinamos“, – pastebi KTU Studijų informacijos skyriaus vadovė Aurelija Naseckaitė.
Kūrybinėse inžinerijos dirbtuvėse „FabLab“ universitetas siūlys mokytojams susipažinti su mikroschemų litavimo įrengimų galimybėmis. Tuo tarpu vienintelėje Baltijos šalyse esančioje „Bloomberg“ finansų ir rinkų laboratorijoje „Bloomberg Financial Markets Lab“, bus galima realiu laiku naudotis „Bloomberg“ terminalais ir visa įmanoma duomenų baze.
KTU taip pat sieks supažindinti mokytojus su fizikos bandymais, mobiliųjų aplikacijų kūrimu, „Teslos“ ritės generatoriaus konstravimu, 3D spausdinimo ypatumais, transporto priemonių inžinerija, aprangos konstravimu ir prototipavimu, maisto chemija, todėl mokytojų laukia daug įdomių užsiėmimų.
Universitete bus dėstomos paskaitos „Ateities pasaulio gelbėtojai ir pinigai iš... atliekų!“ ir „Interneto informacinės sistemos kūrimas“, o Fizikos katedros muziejuje vyks ekskursija.
Siūlys išbandyti kulinarinius gebėjimus
„Maisto ir maisto chemijos“ užsiėmimas – vienas daugiausiai mokytojų dėmesio sulaukęs renginys. Jis išskirtinis tuo, kad mokytojai turės galimybę susipažinti su vieninteliu Lietuvoje Maisto mokslo ir technologijos kompetencijų centru, aprūpintu pilotine maisto pramonės įranga. Šia įranga dirba tiek KTU studentai, tiek įvairios įmonės, kurdamos, testuodamos ir vertindamos maisto produktus.
Cheminės technologijos fakulteto Maisto mokslo ir technologijos katedros dėstytoja doc. dr. Milda Keršienė, kartu su kolege organizuojanti užsiėmimą, tikina, kad centre mokytojai išgirs įdomią paskaitą apie maisto gamybos naujoves, technologijas, maisto chemiją ir chemiją maiste.
„Tačiau didžiausias dėmesys užsiėmimo metu bus skiriamas maisto kūrimui. Be to, mokytojai patys išbandys savo gebėjimus kurdami personalizuotą „kokteilį“. Bus skanu ir įdomu!“, – būsima veikla intrigavo M. Keršienė.
Pasak jos, šis renginys aktualus žmonėms, besidomintiems tuo, ką gali pasiūlyti mokslas maisto gamybai, o kartu ir sveikesnei, ir skanesnei gyvensenai.
Skatinama į viską pažvelgti kitu kampu
Kitas didelio mokytojų susidomėjimo sulaukęs užsiėmimas – „Design thinking dirbtuvės“. Tai kūrybinės dirbtuvės, kuriose, organizatorių teigimu, turėtų būti sukuriami alternatyvūs sprendimai turimai patirčiai bei įsigalėjusiems įpročiams. „Tai vienas iš būdų pagalvoti kitaip, pažiūrėti į problemą, įprotį, rutiną kitaip. Esminis skirtumas nuo daugelio kitų metodų ir technikų tas, kad dizainu grįstas mąstymas veda prie sprendimo, kurio pabaiga – ne idėja ar planas, o realus veiklos, metodo, programos prototipas“, – teigė viena iš „Design thinking dirbtuvių“ organizatorių, KTU Socialinių, humanitarinių mokslų ir menų fakulteto (SHMMF) pedagogikos ir edukologijos studijų krypties programų vadovė Berita Simonaitienė.
Dizainu grįsto mąstymo metodas skatina kurti, ieškoti sprendimo ir nesustoti idėjų fazėje. Pasak organizatorės, tokiu mąstymu paremtose dirbtuvėse daug kas vyksta kitaip: daug veiklų vykdoma stovint, darbo stalai aukšti, lentos mobilios, kurių paviršiuje braižomos schemos ar kuriami modeliai-sprendimai. Mokytojai šį metodą gali naudoti ugdymo sprendimams atnaujinti, perkurti, įstrigusiems įpročiams pakeisti.