Nors tiekimo grandinė yra tampriai susijusi su fizine, popierine dokumentacija, šių dienų naujovės – skaitmeninės tiekimo grandinės šalininkai sako, kad informacijos saugojimas kompiuteriuose užleidžia vietą pažangesnėms logistikos valdymo sistemoms. Kaip mes, logistikos sektoriaus nariai, galėtume jomis pasinaudoti?
Vieno atsakymo nėra. Šiame informacijos amžiuje skaitmenizavimas vyksta visose pramonės srityse. Panaudoti IT sprendimus šiuolaikinių duomenų rinkimui, KPI, nėra lengva užduotis tokiame versle kaip logistika. Tačiau pasaulio lyderiai jau įgyvendino pirmuosius skaitmeninimo žingsnius, o ir likusieji netrukus bus žengti.
Tarptautinės transporto ir logistikos įmonių grupės „AsstrA Associated Traffic AG“ rinkų analitikai pastebi, jog svarbiausia, ką nulėmė tiekimo grandinės skaitmenizavimas, yra esminio požiūrio apie duomenų panaudojimą kitimas – jis tapo ateities požiūriu! Jei šiuo metu dauguma transporto ir logistikos kompanijų vis dar vysto verslą pagal pasenusius modelius, tai naujasis požiūris leidžia numatyti būsimus tiekimo grandinės partnerių poreikius ir strategiškai pasirinkti tai, kas nulems sėkmę ateityje (netgi jei anksčiau tai nepasitvirtino).
Taip pat svarbu paminėti vadinamojo daiktų interneto įtaką skaitmeninei teikimo grandinei. Logistikos įmonės taip pat išloš, jei bus tobulinami siuntinių transportavimo procesai. Logistikoje IoT gali būti panaudojamas dalintis ir sujungti atskirų įrenginių ir šaltinių duomenis, tai leis diegti ateities technologijas tiekimo grandinėje – ne tik pažangiai ją valdyti ar priimti sprendimus, bet taip pat gerinti krovinių pakrovimo, paskutinio siuntinio pristatymo etapo bei platinimo procesus.
„AsstrA Associated Traffic AG“ pilnai įsidiegė skaitmenizuotus sprendimus, leidžiančius pervežti krovinius platintojui greičiau ir lanksčiau: pavyzdžiui, prekės, užsakytos per e. komercijos variklius, įprastai nesudaro pilno krovinio, yra gerokai mažesnės ir turi būti transportuotos žymiai didesnį atstumą, nei dauguma įprastinių krovinių. Siekiant sumažinti transporto kainą, efektyvi krovinių konsolidacija tampa geriausia išeitimi. „AsstrA“ investuoja į savo darbuotojų kvalifikaciją ir asmeninius įgūdžius, norint pasiūlyti galutinį vartotoją ir kitus tiekimo grandinės partnerius tenkinančius pažangius sprendimus pritaikytus kiekvieno pervežimo atvejui.
Be to, sugebėjimas profesionaliai vizualizuoti duomenis, padės logistams greičiau ir aiškiau dalintis savo planais ir sumanymais su klientais. Infografika, kuri šiuo metu karaliauja kiekvieno vadybininko prezentacijoje, tėra mažytė dalis viso duomenų vizualizavimo potencialo.
„Jei dar prieš kelerius metus, susitikimų su klientai metu, norint iššaukti „vau“ emociją užtekdavo pademonstruoti puikią iškalbą ir grafiškai tvarkingai pateiktą infografiką savo prezentacijoje, šiuo metu efektyvi vizualinė komunikacija jau nebe maloni išimtis, o būtinybė ir išskirtinio klientų susižavėjimo lentelės bei analitiniai duomenys nesukels. Pardavimų vadybininkai ieško naujų vizualinio duomenų pateikimo formų. Pavyzdžiui, „Asstroje“ dalinamės su savo klientais savo komerciniais rezultatais, pateikdami juos vizualiai paveikia forma. Taip pat dalinamės ateities prognozėmis bei savo verslo planais pateiktais atvirais skaičiais, o ne žodiniais pažadais. Klientai vertina, kai jų partneriai yra atviri bei pateikia sąžiningus, realia situaciją atspindinčius duomenis bei įžvalgas – tai sutaupo jų laiko“, – pastebi Gintaras Borkys, įmonių grupės „AsstrA Associated Traffic AG“ padalinio Lietuvoje vadovas.
Galima pridurti, kad ateityje transportavimo kompanijos dar labiau naudosis internetu, nes reikės priimti sprendimus, kurie turės patenkinanti elektroninių parduotuvių pirkėjų norus. Geriausi pavyzdžiai čia būtų „Uber“, „Netfliz“, „Pandora“, „Etsy“ ir „Amazon“. Šios kompanijos daugiausia dėmesio skiria galutiniam vartotojui, o tai didina pardavimus ir sulaukia geriausių atsiliepimų iš klientų.
Technologijų diegimo greitis tiekimo grandinėje nulems, kurie žaidėjai išloš, o kurie pralaimės ar galiausiai bankrutuos. Produktyvumas, nulemtas medijų inovacijų, teigiamai atsilieps komunikacijai ir pelnui. Vis daugiau produktų pateks į rinką, o konkurencija bus stipri kaip niekada anksčiau. Tik išmintingas, lankstus ir greitas skaitmenizuotos tiekimo grandinės integravimas padės įmonėms išlikti ir nepasimesti skaitmeninio verslo ir rinkos vandenyne.