Lietuviai vis dažniau apsiperka elektroninėse parduotuvėse. Įvertinę tokio apsipirkimo privalumus, mūsų šalies vartotojai internetu aktyviai perka ne tik drabužius, aksesuarus ar kitas smulkmenas, bet ir stambią buitinę įrangą. Tiesa, fizinės parduotuvės perkant internetu vis dar atlieka svarbų vaidmenį.
Šaldytuvas internetu? Kodėl gi ne!
Atidaryti internetinę parduotuvę vienas didžiausių buitinės technikos prekybos tinklų Lietuvoje „Elektromarkt“ nusprendė prieš metus. „Įtakos šiam sprendimui turėjo ir vartotojai: vis dažniau sulaukdavome jų užklausų apie elektroninę prekybą. Nors buitinę techniką dažnas vartotojas įsigyja ne taip impulsyviai kaip, pavyzdžiui, avalynę, bet sutaupytas laikas daugeliui pirkėjų – didelė paskata pirkti internetu. Be to, lietuviai vis daugiau laiko praleidžia naršydami internete, tad ši aplinka jiems kasdien darosi vis artimesnė“, – pasakoja „Elektromarkt“ komercijos vadovas Vitalijus Tarasevič.
Bendrovės duomenimis, vien per 2017 m. investicijos į elektroninę parduotuvę siekė 250 tūkst. Eur. „Siekiame, kad vartotojams ši parduotuvė būtų kuo patogesnė ir taupytų jų laiką apsiperkant, todėl ją tobuliname, keičiame atsižvelgdami į vartotojų komentarus. Elektroninę prekybą matome kaip potencialią verslo nišą, į kurią investuoti ketiname ir ateityje“, – tikina V. Tarasevič.
Pirmąjį gimtadienį greitai minėsianti internetinė parduotuvė jau džiaugiasi gerėjančiais rezultatais: palyginus su 2016 m., vartotojų srautai išaugo daugiau nei dvigubai. Augant lankytojų skaičiui, auga ir pardavimai: lyginant su tuo pačiu laikotarpiu pernai, kovą internetinės parduotuvės pardavimai išaugo 145 %, o liepą – net 182 %.
Perkamiausia prekė – televizorius
Mitą, kad internetu perkami tik smulkūs ir pigūs daiktai, paneigia internetinės elektronikos parduotuvės, kuriose žmonės dažnai užsisako ne tik mobiliuosius telefonus, kroviklius, įvairias baterijas, bet ir stambius buitinės technikos prietaisus – šaldytuvus, orkaites ir televizorius.
„Per pirmus mūsų internetinės parduotuvės darbo metus pastebime, kad labiausiai auga IT prekių grupės, televizorių ir buitinės technikos pirkimai. O populiariausia preke jau ne vieną mėnesį tampa vienas iš Samsung televizorių modelių“, – teigia V. Tarasevič.
Neaplenkia fizinių parduotuvių
Lietuvoje elektroninė prekyba veikia palyginus neseniai, tad neretai vartotojai į ją vis dar žiūri atsargiai. Pasak V. Tarasevič, Lietuvos internetiniai pirkėjai pakankamai konservatyvūs, tad ir jų pirkimo kelias kitoks: „Dažnas mūsų internetinės parduotuvės pirkėjas vis dar neaplenkia ir fizinės parduotuvės. Mūsų pirkėjams svarbu apžiūrėti norimą prekę iš visų pusių, ją išbandyti ir tik tuomet užsisakyti ją internetu. Taip pat vis daugėja atvejų, kai pirkėjas užsisako prekę internetinėje parduotuvėje, tačiau ją atsiima įprastoje parduotuvėje“, – pasakoja V. Tarasevič.