Smulkiesiems verslams tapti žalesniems gali būti paprasčiau nei didelėms kompanijoms. Mažos įmonės paprastai geba greičiau keistis, dėl to kyla mažiau iššūkių ekologijos idėjas pritaikant jų kasdienėje veikloje. Taip pat joms padeda ir glaudesni ryšiai su darbuotojais, klientais ir tiekėjais. Nepaisant to, pradžia gali atrodyti sudėtinga – kokie yra paprasčiausi būdai, norint prisidėti prie aplinkos tausojimo?
„Rūpinimasis gamta prasideda nuo žmonių – kiekvienas gali prisidėti prie mus supančios aplinkos saugojimo ir tam visai nereikia didelės komandos ar kelerius metus į priekį numatančios žaliosios strategijos. Paprastais, kartais, atrodytų, nereikšmingais būdais taip pat galima prisidėti mažinant gamtos taršą ir išteklių naudojimą“, – sako Danguolė Broniukaitienė, kurios vadovaujama Kauno odontologijos klinika „Sidanta“ žaliosiomis idėjomis užkrečia ir darbuotojus, ir klientus.
Nr. 1. Žalioji elektros energija biurui
Kaip rodo nepriklausomų elektros tiekėjų duomenys, vis daugiau smulkiųjų verslų įprastą elektros energiją iškeitė į žaliąją, gaminamą iš 100 proc. atsinaujinančių energijos išteklių. Vartojant šią elektrą, išmetamas anglies dvideginio kiekis yra minimalus.
„Vos tik atsiradus galimybei pasirinkti aplinkai draugišką elektros energiją, nedvejodami pradėjome pirkti žaliąją elektrą iš „Elektrum Lietuva“, o sertifikatą, pažymintį, kad ši elektra yra gaminama iš atsinaujinančių šaltinių, pakabinome visiems matomoje vietoje. Šis kokybės ženklas yra puiki žinia tiek klinikos darbuotojams, tiek ir pacientams“, – įsitikinusi D. Broniukaitienė.
Nr. 2. Darbuotojų įsitraukimas
Mažose įmonėse yra kur kas paprasčiau pakeisti darbuotojų elektros, popieriaus naudojimo įpročius ar paskatinti pradėti rūšiuoti. Tai – kasdieniai dalykai, kurie gali būti gera pradžia kiekvienam smulkiajam verslui, norinčiam tapti žalesniu.
„Nuo to laiko, kai pradėjome pirkti žaliąją elektros energiją, ekologiškos idėjos dar labiau „užkrėtė“ įmonės darbuotojus, o bendras tikslas šiandien skatina prie gamtos tausojimo prisidėti kiekvieną individualiai. Pastebiu, kad mūsų klinikos gydytojai vis rečiau palieka įjungtą šviesą išeidami iš kabineto, o darbui pasibaigus visiškai išjungia elektros prietaisus. Jie daugiau dėmesio skiria ir atliekų rūšiavimui, o viena klinikos gydytoja netgi pradėjo į darbą važinėti dviračiu. Girdžiu, kad šias idėjas darbuotojai parsineša ir į namus“, – apie darbuotojų įsitraukimą pasakoja D. Broniukaitienė.
Nr. 3. Ekologijos žinia klientams
Smulkieji verslai dažnai pasižymi glaudesniais ryšiais su savo klientais. Dėl to žalios idėjos teigiamą poveikį turi pačiai kompanijai, jos darbuotojams ir klientams – tinkamu pavyzdžiu jie taip pat yra skatinami dar daugiau dėmesio skirti ekologijai.
„Nuo pat „Sidanta“ veiklos pradžios, pas mus apsilankė virš 6000 žmonių, iš kurių bent trečdalis šiandien yra nuolatiniai pacientai. Klinikoje gydosi ne tik kauniečiai, žmonės taip pat atvyksta ir iš aplinkinių rajonų – Šakių, Vilkaviškio, Prienų ir Marijampolės. Tikiu, kad mūsų darbuotojų puoselėjamos vertybės nelieka nepastebėtos. Norime jiems parodyti, kad prie gamtos saugojimo galime prisidėti kiekvienas – užtenka kai kuriuos kasdienius įpročius pakeisti kitais“, – sako D. Broniukaitienė.