Elektronika.lt
 2024 m. lapkričio 26 d. Projektas | Reklama | Žinokite | Klausimai | Prisidėkite | Atsiliepimai | Kontaktai
Paieška portale
EN Facebook RSS

 Kas naujo  Katalogas  Parduotuvės  Forumas  Tinklaraščiai
 Pirmas puslapisSąrašas
 NaujienosSąrašas
 StraipsniaiSąrašas
 - Elektronika, technika
 - Kompiuterija
 - Telekomunikacijos
 - Įvykiai, visuomenė
 - Pažintiniai, įdomybės
 Vaizdo siužetaiSąrašas
 Nuolaidos, akcijosSąrašas
 Produktų apžvalgosSąrašas
 Naudingi patarimaiSąrašas
 Vykdomi projektaiSąrašas
 Schemų archyvasSąrašas
 Teorija, žinynaiSąrašas
 Nuorodų katalogai
 Įvairūs siuntiniai
 Bendravimas
 Skelbimai ir pasiūlymai
 Elektronikos remontas
 Robotų kūrėjų klubas
 RTN žurnalo archyvas






 Verta paskaityti
Lapkričio 25 d. 20:25
Elektrinis sunkvežimis „Renault Trucks E-Tech T“ viena įkrova nuvažiuos 600 km
Lapkričio 25 d. 17:22
„Sony“ pristato pirmąjį „G Master“ standartinį priartinantį objektyvą su pastovia F2 diafragma
Lapkričio 25 d. 14:49
Apsaugokite savo namus: gyventojų klaidos, kurios traukia vagis, ir ekspertų sprendimai
Lapkričio 25 d. 11:20
Iš proto varanti senutė: kaip DI kovoja su telefoniniais sukčiais?
Lapkričio 25 d. 08:34
Kaip ištrinti fono paveikslėlį „iPhone“
Lapkričio 24 d. 15:39
Interneto greitis: kaip suprasti, kokio iš tikrųjų reikia?
Lapkričio 24 d. 11:39
Lietuvos ekranų tendencijos
Lapkričio 23 d. 15:27
„Garmin“ pristato pirmąjį didelio formato nardymo kompiuterį „Descent X50i“
Lapkričio 23 d. 11:37
Išmani vaikystė: ekspertė apžvelgia, kokius įgūdžius ugdo programavimas, robotika ir dirbtinio intelekto naudojimas
Lapkričio 22 d. 17:37
Svečiai gali „pavaišinti“ virusais: kodėl namuose būtinas „Šlepečių Wi-Fi“?
FS25 Tractors
Farming Simulator 25 Mods, FS25 Maps, FS25 Trucks
ETS2 Mods
ETS2 Trucks, ETS2 Bus, Euro Truck Simulator 2 Mods
FS22 Tractors
Farming Simulator 22 Mods, FS22 Maps, FS25 Mods
VAT calculator
VAT number check, What is VAT, How much is VAT
LEGO
Mänguköök, mudelautod, nukuvanker
Thermal monocular
Thermal vision camera,
Night vision ar scope,
Night vision spotting scope
FS25 Mods
FS25 Harvesters, FS25 Tractors Mods, FS25 Maps Mods
Dantų protezavimas
All on 4 implantai,
Endodontija mikroskopu,
Dantų implantacija
FS25 Mods
FS25 Maps, FS25 Cheats, FS25 Install Mods
GTA 6 Weapons
GTA 6 Characters, GTA 6 Map, GTA 6 Vehicles
FS25 Mods
Farming Simulator 25 Mods,
FS25 Maps
Reklama
 Straipsniai » Įvykiai, visuomenė Dalintis | Spausdinti

Prie kosmose bandomų lietuviškų variklių jau rikiuojasi pirkėjai

Publikuota: 2017-06-23 18:47
Tematika: Įvykiai, visuomenė
Skirta: Pradedantiems
Autorius: Vaidas Neverauskas
Aut. teisės: ©15min, UAB
Inf. šaltinis: 15min.lt

Į kosmosą penktadienio rytą Indijos raketos iškeltas jau trečias lietuviškas kosminis palydovas „LituanicaSAT-2“ yra labai nedidelis – iškėlimo konteineryje jis užėmė vos 10 x 10 x 30 cm tūrį – tačiau jo kūrėjams gali atnešti nemažą naudą. Naujasis bendrovės „NanoAvionics“ kūrinys kosmose ne tik tirs atominio deguonies koncentraciją termosferoje pagal projekto QB50 reikalavimus, bet ir vykdys pačių lietuvių parengtą techninį eksperimentą – bus bandomas lietuvių sukurtas skysto kuro variklis, skirtas mažiesiems palydovams.

 Rodyti komentarus (0)
Įvertinimas:  1 2 3 4 5 

Į kosmosą penktadienio rytą Indijos raketos iškeltas jau trečias lietuviškas kosminis palydovas „LituanicaSAT-2“ yra labai nedidelis – iškėlimo konteineryje jis užėmė vos 10 x 10 x 30 cm tūrį – tačiau jo kūrėjams gali atnešti nemažą naudą. Naujasis bendrovės „NanoAvionics“ kūrinys kosmose ne tik tirs atominio deguonies koncentraciją termosferoje pagal projekto QB50 reikalavimus, bet ir vykdys pačių lietuvių parengtą techninį eksperimentą – bus bandomas lietuvių sukurtas skysto kuro variklis, skirtas mažiesiems palydovams.

Vienas iš „NanoAvionics“ įkūrėjų ir vadovas Vytenis Buzas 15min patvirtino, kad 9:58 palydovo signalas užfiksuotas ir virš Lietuvos – stebima jo telemetrija, visi duomenys byloja, kad skrydis ir į kosmosą iškeltos įrangos veikimas yra sklandūs.

V. Buzas labai džiaugėsi indiškomis iškėlimo į kosmosą paslaugomis. „[Vertinu] labai puikiai. Tiek kaina gera, tiek pati organizacija visai nebloga. Atsižvelgiant į tai, kad palydovas buvo užpildytas pavojinga medžiaga – raketiniu kuru – visa dokumentacija praėjo pakankamai sklandžiai. Turėjome gauti licencijas tiek iš Lietuvos, tiek iš Indijos. Lietuvoje buvo eksporto kontrolė, Indijoje – importo kontrolė. Kuras vyko vienu keliu, pats palydovas – kitu. Viskas praėjo tikrai sklandžiai. Aišku, namų darbų buvo“, – sakė V. Buzas.

Prie kosmose bandomų lietuviškų variklių jau rikiuojasi pirkėjai

Anot jo, antrojo palydovo iškėlimas buvo kur kas mažiau suvaržytas biurokratinių ir saugumo reikalavimų. „Pas indus viskas nuosaikiau, paprasčiau. Buvome su kolegomis jų paleidimo centre – viduje centro apsauga gana aukšto lygio, bet pati dokumentacija, jeigu ir toliau su jais bendradarbiausime, tai ir komercine, ir moksline prasme tai yra labai gera infrastruktūra“.

Palydovas „dresuojamas“

V. Buzas sakė, kad kol kas palydovo orientacija Žemės atžvilgiu dar nėra stabili. „Palydovas dar vartosi. Taip greitai stabilizuotis nespėjo. Matome, kad yra ir šiokie tokie „prigesimai“ signaluose. Bet akumuliatorius pilnai įkrautas, antenos ir [Saulės energijos] paneliai išsiskleidę, tai viskas iš tikrųjų neblogai“.

Palydove naudojama magnetinė ir aerodinaminė stabilizacijos sistemos. Palydove esantis variklis bus naudojamas tik orbitos parametrams koreguoti, sakė V. Buzas. Vos kosmose atsidūręs palydovas, anot „NanoAvionics“ vadovo, šiuo metu yra „dresuojamas“ – darbo su juo niuansų mokosi ir Žemėje esantys specialistai. „Per savaitgalį ir ateinančią savaitę dirbsime su telemetrija, žiūrėsime, kaip palydovas jaučiasi, kokia ryšio kokybė. Kol kas ramiai stebėsime situaciją, po truputėlį „dresuosime“ palydovą, o darbinė veikla, manau, prasidės po kokio mėnesio“, – sakė V. Buzas.

Veiks kur kas ilgiau nei „LituanicaSAT-1“

Jeigu pirmasis šios entuziastų kompanijos palydovas, savo laisvą skrydį 2014 metų sausį pradėjęs 420 km aukščio orbitoje, kosminę kelionę Žemės atmosferoje ugningai užbaigė po daugiau nei penkių mėnesių, antrojo palydovo numatyta darbo trukmė turėtų būti kur kas didesnė. Visų pirma, taip yra dėl kur kas aukštesnės darbinės orbitos – indiška raketa PSLV-C38 jį iškėlė į 508 km aukštį. „Šiai dienai tariame, kad palydovas skris trejus metus. Be variklio“, – sakė V. Buzas. Jeigu miniatiūrinio variklio bandymai vyks sklandžiai, jo skrydis turėtų trukti dar ilgiau.

Tikimasi ir finansinės naudos

Jeigu pirmąjį „NanoAvionics“ palydovą galima būtų vertinti kaip galimybių studiją, tai antrasis palydovas gali tapti puikiu tramplinu į per pastaruosius metus įgytų kosminės inžinerijos žinių ir patirties komercializavimą. Mat skysto kuro variklis tokio dydžio palydove yra didžiulė naujovė, o lietuviai šioje srityje jau yra keliais žingsniais priekyje lyginant su bet kokiais potencialiais konkurentais.

„Sėkmingo variklio bandymo grąža bus rinkodara, komunikacija ir validacija sistemos kosmose, kas yra labai svarbu komercializuojant bet kokį produktą. Kitas dalykas – reikia nepamiršti, kad pasaulinėse mažųjų palydovų variklių varžybose šiandien mes esame priekyje. Aišku, padaryta tik pusė darbo – variklis su kuru dar tik iškeltas, jį dar reikia išbandyti, tad nemažai darbo yra priešakyje, bet tai, ką turime šiandien – tiesiogine šio žodžio prasme, penktadienį – esame stipriai priekyje“, – sakė V. Buzas.

Anot jo, konkurentų šioje srityje netrūksta: kosminių tyrimų mažaisiais palydovais tema yra aktuali, tad yra ir konstruojančių vienokius ar kitokius variklius. „Nemažai dirbome su Vilniaus universitetu, padėjo įmonės, kurios prisidėjo ir prie „LituanicaSAT-1“.

Pats palydovo projektas rizikos kapitalistų dėmesio ir investicijų dar nesulaukė. Bet finansavimo gavome ir iš MITA (Mokslo, inovacijų ir technologijų agentūros), ir iš kitų organizacijų. Biudžetai buvo kur kas rimtesni ir apčiuopiamesni, lyginant su „LituanicaSAT-1“. Bet labai daug prisidėjo ir entuziastai, komandos narių užsidegimas, kompanijų, institucijų pagalba.

Veikla buvo kaip ir ankstesnį kartą – tarsi varžybose, kuriose laimima vienu tašku, o į krepšį bent po kartą pataiko kiekvienas komandos narys. Visi buvo labai svarbūs ir tai buvo labai rimtas komandinis darbas“, – apie antrojo palydovo kūrimo darbų sąnaudas ir pagalbininkus pasakojo V. Buzas.

Pirkėjai jau rikiuojasi

Sėkmės atveju „NanoAvionics“ neketina siūlyti savo variklių kaip licencijuojamos technologijos – žada juos gaminti tik patys. „Tai yra pakankamai sudėtingas dalykas, jis reikalauja ne tik kažkokios informacijos, brėžinių, bet ir tam tikros darbo patirties. Neseniai gavome paramą pagal programą „Horizon 2020“. Tai pagal šios paramos komercializacijos sąlygas mes jau turime pilotinius klientus, kurie, sėkmingai išvysčius technologiją, pakankamai užtikrintai pirktų iš mūsų tuos variklius savo veiklai, kad ir kokia ji bebūtų – ar mokslinė, ar komercinė. Jau turime tų busimų klientų pasižadėjimo raštus“, – apie šviesią ateitį pasakojo V. Buzas.

„Preliminari vieno tokio variklio kaina – jeigu konfigūracija būtų identiška tai, kuri šiandien iškelta į kosmosą – bus apie 100 tūkst. eurų. Kai suskaičiuoji, kiek atlikta bandymų, kiek validacijos, tai yra labai konkurencinga kaina ir nedaug kas gali pasiūlyti tokio tipo variklių už panašią kainą. Aišku, žvelgiant iš žmogiškosios pusės suma atrodo nemaža, bet iš komercinių įmonių pusės yra yra optimali, labai nedidelė kaina“, – sakė „NanoAvionics“ lyderis.


15min.lt



Draudžiama platinti, skelbti, kopijuoti
informaciją su nurodyta autoriaus teisių žyma be redakcijos sutikimo.

Global electronic components distributor – Allicdata Electronics

Electronic component supply – „Eurodis Electronics“

LOKMITA – įvairi matavimo, testavimo, analizės ir litavimo produkcija

Full feature custom PCB prototype service

GENERAL FINANCING BANKAS

Mokslo festivalis „Erdvėlaivis Žemė

LTV.LT - lietuviškų tinklalapių vitrina

„Konstanta 42“

Technologijos.lt

Buitinė technika ir elektronika internetu žemos kainos – Zuza.lt

www.esaugumas.lt – apsaugok savo kompiuterį!

PriedaiMobiliems.lt – telefonų priedai ir aksesuarai

Draugiškas internetas


Reklama
‡ 1999–2024 © Elektronika.lt | Autoriaus teisės | Privatumo politika | Atsakomybės ribojimas | Reklama | Turinys | Kontaktai LTV.LT - lietuviškų tinklalapių vitrina Valid XHTML 1.0!
Script hook v, Openiv, Menyoo
gta5mod.net
FS25 Mods, FS25 Tractors, FS25 Maps
fs25mods.lt
Optical filters, UV optics, electro optical crystals
www.eksmaoptics.com
Reklamos paslaugos
SEO sprendimai

www.addad.lt
Elektroninių parduotuvių optimizavimas „Google“ paieškos sistemai
www.seospiders.lt
FS22 mods, Farming simulator 22 mods,
FS22 maps

fs22.com
Reklama


Reklama