„Tesla“ – vienas iš sėkmingiausių iš naujų automobilių markių. Šiai kompanijai pavyko įveikti elektromobilius lydinčius stereotipus, todėl manoma, kad „Tesla“ dabar populiarumu mėgausis ilgai. Visgi, žiniasklaidoje pasirodė svarstymų, kad „Tesla“ ruošiasi neįprastam žingsniui – atverti savo įkrovimo stotis kitų markių elektromobiliams. Ko taip bus siekiama?
„Tesla Model S“ rinkoje pasirodė prieš penkerius metus. Nors daugeliui patiko modernus automobilio dizainas, patogus interjeras, saugumas, didelė erdvė bagažui, ne vienas svarstė, kad elektromobilis vis tiek nėra toks jau praktiškas ilgose kelionėse. „Tesla“ šiam įvaizdžiui sugriauti sukūrė ištisą įkrovimo stotelių tinklą.
Tai reiškė, kad galima važiuoti ir į tolimas keliones, energijos greitai pasipildant vienoje iš stotelių. „Supercharger“ įkrovimo stotelių tinklas leido ne tik per pusvalandį įsigyti papildomus 270 kilometrų, bet tai daro nemokamai. Todėl ilgos kelionės sunaudojamos energijos atžvilgiu yra praktiškai nemokamos. Skaičiuojamas, kad „Tesla“ dabar turi 2630 įkrovimo stotelių visame pasaulyje, tačiau šiemet šis skaičius stipriai išaugs. Juk auga ir „Tesla“ elektromobilių modelių gama, vis daugiau žmonių persėda į šios markės mašinas.
Kitų markių elektromobilių vairuotojai, aišku, neturi kuo džiaugtis. Platus „Supercharger“ įkrovimo stotelių tinklas yra didžiulis „Tesla“ konkurencinis pranašumas. Tačiau kompanija ruošiasi netikėtam žingsniui – „Tesla“ jau kalbasi su kitais automobilių gamintojais apie „Supercharger“ įkrovimo stotelių tinklo atvėrimą visiems. Neaišku, kaip tai bus daroma, bet vienas iš kompanijos vadovų JB Straubelas išdavė, kad „Tesla“ ruošiasi dalintis savo intelektine nuosavybe – kiti gamintojai galės prisidėti prie tinklo plėtros.
Ne visi mano, kad tai – tik dar vienas protingas „Tesla“ žingsnis, leidžiantis efektyviau plėsti savo technologijų naudotojų ratą ir mažiau investuoti į įkrovimo stoteles. Kai kurie spėlioja, kad galbūt tokia užuomina reiškia, kad „Tesla“ ateityje atsisakys nemokamo įkrovimo galimybės. Taip pat neaišku, kad kiti elektromobilių gamintojai susidomės šiuo pasiūlymu. Juk taip jie prisidėtų prie standartinės infrastruktūros kūrimo, kuri iš esmės būtų pagrįsta „Tesla“ technologijomis.
„Tesla“ sunkiai dirba plėsdama įkrovimo stotelių tinklą. Tup pat metu vyksta ir senesnių stotelių modernizavimas, siekiant jas paversti ekologiškesnėmis, ir tinklo plėtra, ir derybos su kitais elektromobilių gamintojais. Juk vienas iš tikslų yra elektromobilių įkrovimas pasitelkiant saulės energiją – tam reikia tyrimų ir didelių resursų. O juk pajėgumų reikia ir greitai pas pirkėjus atkeliausiančiam „Tesla Model 3“, kuriamam „Model Y“, laukiamam „Roadster“ sportiniam automobiliui ir kitiems mažiau žinomiems projektams. Todėl „Supercharger“ technologijų ir tinklo atvėrimas kitiems gamintojams gali būti ne tik naudingas gudrus žingsnis, bet ir bandymas atsikratyti dalies krūvio.