Elektronika.lt
 2024 m. lapkričio 26 d. Projektas | Reklama | Žinokite | Klausimai | Prisidėkite | Atsiliepimai | Kontaktai
Paieška portale
EN Facebook RSS

 Kas naujo  Katalogas  Parduotuvės  Forumas  Tinklaraščiai
 Pirmas puslapisSąrašas
 NaujienosSąrašas
 StraipsniaiSąrašas
 - Elektronika, technika
 - Kompiuterija
 - Telekomunikacijos
 - Įvykiai, visuomenė
 - Pažintiniai, įdomybės
 Vaizdo siužetaiSąrašas
 Nuolaidos, akcijosSąrašas
 Produktų apžvalgosSąrašas
 Naudingi patarimaiSąrašas
 Vykdomi projektaiSąrašas
 Schemų archyvasSąrašas
 Teorija, žinynaiSąrašas
 Nuorodų katalogai
 Įvairūs siuntiniai
 Bendravimas
 Skelbimai ir pasiūlymai
 Elektronikos remontas
 Robotų kūrėjų klubas
 RTN žurnalo archyvas






 Verta paskaityti
Lapkričio 25 d. 20:25
Elektrinis sunkvežimis „Renault Trucks E-Tech T“ viena įkrova nuvažiuos 600 km
Lapkričio 25 d. 17:22
„Sony“ pristato pirmąjį „G Master“ standartinį priartinantį objektyvą su pastovia F2 diafragma
Lapkričio 25 d. 14:49
Apsaugokite savo namus: gyventojų klaidos, kurios traukia vagis, ir ekspertų sprendimai
Lapkričio 25 d. 11:20
Iš proto varanti senutė: kaip DI kovoja su telefoniniais sukčiais?
Lapkričio 25 d. 08:34
Kaip ištrinti fono paveikslėlį „iPhone“
Lapkričio 24 d. 15:39
Interneto greitis: kaip suprasti, kokio iš tikrųjų reikia?
Lapkričio 24 d. 11:39
Lietuvos ekranų tendencijos
Lapkričio 23 d. 15:27
„Garmin“ pristato pirmąjį didelio formato nardymo kompiuterį „Descent X50i“
Lapkričio 23 d. 11:37
Išmani vaikystė: ekspertė apžvelgia, kokius įgūdžius ugdo programavimas, robotika ir dirbtinio intelekto naudojimas
Lapkričio 22 d. 17:37
Svečiai gali „pavaišinti“ virusais: kodėl namuose būtinas „Šlepečių Wi-Fi“?
FS25 Tractors
Farming Simulator 25 Mods, FS25 Maps, FS25 Trucks
ETS2 Mods
ETS2 Trucks, ETS2 Bus, Euro Truck Simulator 2 Mods
FS22 Tractors
Farming Simulator 22 Mods, FS22 Maps, FS25 Mods
VAT calculator
VAT number check, What is VAT, How much is VAT
LEGO
Mänguköök, mudelautod, nukuvanker
Thermal monocular
Thermal vision camera,
Night vision ar scope,
Night vision spotting scope
FS25 Mods
FS25 Harvesters, FS25 Tractors Mods, FS25 Maps Mods
Dantų protezavimas
All on 4 implantai,
Endodontija mikroskopu,
Dantų implantacija
FS25 Mods
FS25 Maps, FS25 Cheats, FS25 Install Mods
GTA 6 Weapons
GTA 6 Characters, GTA 6 Map, GTA 6 Vehicles
FS25 Mods
Farming Simulator 25 Mods,
FS25 Maps
Reklama
 Straipsniai » Įvykiai, visuomenė Dalintis | Spausdinti

Susijungimą išgyvenę Šiaurės šalių universitetai: naujas pavadinimas atneša sėkmę

Publikuota: 2017-06-20 18:05
Tematika: Įvykiai, visuomenė
Skirta: Pradedantiems
Inf. šaltinis: Pranešimas žiniasklaidai

Gausesnis stojančiųjų skaičius, didesnis tarptautinis matomumas, daugiau pritrauktų mokslo fondų lėšų – tai Švedijos Linėjaus (Linnaeus) universiteto rezultatai, praėjus vos 3,5 metams po šios institucijos įkūrimo, sujungus Växjö universitetą ir Kalmar kolegiją. „Linėjaus universitetas sukūrė labai sėkmingą naują prekės ženklą, kuris padėjo pritraukti daugiau studentų“, – teigia Larsas Geschwindas, KTH karališkojo technologijos instituto tyrėjas.

 Rodyti komentarus (0)
Įvertinimas:  1 2 3 4 5 

Gausesnis stojančiųjų skaičius, didesnis tarptautinis matomumas, daugiau pritrauktų mokslo fondų lėšų – tai Švedijos Linėjaus (Linnaeus) universiteto rezultatai, praėjus vos 3,5 metams po šios institucijos įkūrimo, sujungus Växjö universitetą ir Kalmar kolegiją. „Linėjaus universitetas sukūrė labai sėkmingą naują prekės ženklą, kuris padėjo pritraukti daugiau studentų“, – teigia Larsas Geschwindas, KTH karališkojo technologijos instituto tyrėjas, daugiau nei 50 publikacijų aukštojo mokslo institucijų jungimosi ir konsolidacijos klausimais autorius.

Stengtis išsaugoti savo institucijos pavadinimą ar prisiimti naują? Prarasti turimą vietą reitinguose, atpažįstamumą ar siekti juose pakilti, tik, gal ne iškart? Laikytis įsikibus savo kultūros ir tradicijų, ar kurti naujas?

Susijungimą išgyvenę Šiaurės šalių universitetai: naujas pavadinimas atneša sėkmę

Šie klausimai neišvengimai kamuoja aukštųjų mokyklų bendruomenes, kai svarstomi jų susijungimo klausimai. Kai kada diskusija tiek įsisiūbuoja, kad susitarimas tampa neįmanomas.

„Kai buvo kuriamas Aalto universitetas, kiekviena iš besijungiančių pusių turėjo ištikimus šalininkus, kurie bijojo, jog jų konkrečios aukštosios mokyklos kultūra išnyks. Tie, kurie buvo nepatenkinti, kurie nenorėjo pokyčių, kalbėjo daug ir garsiai. Tačiau ilgainiui pasirodė, jog skųstis nebuvo dėl ko – naujajam universitetui puikiai sekasi“, – teigia Davidas Lewisas, vyresnysis Aalto universiteto prekės ženklo ir marketingo vadovas.

Senas pavadinimas – buvusių institucijų bagažas

Aukštųjų mokyklų susijungimų analizėje, kurią pateikia Europos universitetų asociacija, Suomijos Aalto universitetas, įkurtas 2010-aisiais sujungus tris aukštąsias mokyklas – Helsinkio technologijos universitetą, Helsinkio ekonomikos mokyklą ir Helsinkio meno ir dizaino universitetą – nurodomas kaip vienas iš sėkmingiausių aukštųjų mokyklų jungimosi atvejų. Analizėje pabrėžiama, jog Aalto universiteto įkūrimo iniciatorių skelbtas siekis buvo pridėtinė vertė (tarptautiškumo ir mokslinių tyrimų požiūriu), o ne sutaupymas. Į šios aukštosios mokyklos kūrimą investavo tiek vyriausybė, tiek privatus kapitalas. Pasak D. Lewiso, nuo pat pradžių, jungiant universitetus, buvo pasirinkta strategija ne pasilikti vienos iš jų pavadinimą, o kurti naują.

„Likti prie vieno iš buvusių pavadinimų būtų reiškę priimti ir istorinį tų institucijų bagažą. Visada geriau yra „švarus“ atsiskyrimas“, – teigia D. Lewisas.

Pradžioje naujai aukštajai mokyklai buvo siūlomas Inovacijų universiteto pavadinimas, tačiau, pasak Aalto marketingo vadovo, jis daugeliui skambėjo per daug „korporatyviai“. Galiausiai, buvo pasirinkta universitetui suteikti Alvaro Aalto vardą. Suomių architekto, dizainerio ir inovatoriaus, technologijų fakulteto absolvento vardas, kurio pasirinkimą nulėmė studentai, daugeliui pasirodė priimtinas ir atspindintis naujojo universiteto vertybes.

Klausytis tų, kurie šneka pozityviai

Per kiek laiko naujoji aukštoji mokykla atsirado reitinguose (šiandien Aalto – antras universitetas Suomijoje, esantis tarp 200 geriausių pasaulio universitetų pagal THE reitingą)? D. Lewisas sako, kad tai įvyko pakankamai greitai: „Šiandien, po septynerių metų, mes esame visuose reitinguose, taip pat ir jaunų universitetų. Žinoma, susijungusių aukštųjų mokyklų reputacija padėjo to pasiekti.“ Kuriant ir padedant įsitvirtinti naujajam prekės ženklui, D. Lewisas rekomenduoja apsiginkluoti kantrybe ir pasirinkti, kuriuose „mūšiuose“ iš tiesų verta dalyvauti.

„Galima klausytis ir diskutuoti su miestiečiais ir visais suinteresuotaisiais asmenimis, tačiau galiausiai ateina laikas, kai turi judėti pirmyn. Žinoma, vis dar pasitaiko šiokių tokių nesklandumų, vis dar yra nepatenkintų žmonių, tačiau mes renkamės klausytis tų, kurie šneka pozityviai ir aktyviai mus remia“, – teigia D. Lewisas.

Naujas prekės ženklas matomas kaip patrauklesnis

Europos Sąjungoje 2000–2015 metais įvyko 92 aukštųjų mokyklų jungimosi atvejai. Šalys, aukštųjų mokyklų jungimo „čempionės“ yra Prancūzija (16), Jungtinė Karalystė (11) ir Estija (11). Lietuvoje kol kas yra įvykęs tik vienas universitetų susijungimas – Lietuvos sveikatos mokslų universiteto ir Lietuvos veterinarijos akademijos.

Nors dažniausiai aukštųjų mokyklų susijungimo poveikį galima išmatuoti tik po daugelio metų, pavyzdžiui, Švedijoje buvo pastebėta ir labai įdomių trumpalaikių rezultatų.

Švedų tyrėjo L. Geschwindo (KTH) su kolegomis publikuotame straipsnyje „Susijungimai, kaip galimybė sukurti naują prekės ženklą: Linėjaus universiteto gimimas“, teigiama, kad praėjus vos porai metų po Linėjaus universiteto sukūrimo, sujungus dvi aukštąsias mokyklas, į jį buvo pritraukta daugiau studentų nei į Växjö ir Kalmar kartu sudėjus ankstesniais metais.

„Linėjaus universitetą studentai matė kaip patrauklesnę vietą studijoms nei ankstesnės institucijos. Tai rodo, jog naujasis prekės ženklas suvokiamas kaip stipresnis ir turintis didesnę vertę darbo rinkoje“, – sako mokslininkas.

Net ir skeptiškai nusiteikusiųjų nuomonė keičiasi

Straipsnyje teigiama, jog sėkmingas naujo prekės ženklo sukūrimas padeda susijungimo procesams vykti sklandžiau: kai aiškiai apibrėžiama ir komunikuojama naujosios institucijos esmė, susikuria mechanizmai, kurie padeda susijungimui pasiekti rezultatų.

Mokslininkų atliktame ilgalaikiame tyrime (2010–2013 m.), kuriame buvo vykdoma apklausa, matyti, kaip keitėsi abiejų institucijų darbuotojų ir studentų nuomonė.

„Dabar jau matome, kad padaugėjo studentų, mes turime geresnę infrastruktūrą ir įrangą, efektyviau vyksta technologijų perdavimas. Patobulėjo visos esminės funkcijos. Jei būtumėte mane apklausę prieš pusmetį, būčiau atsakęs kitaip, man atrodė, kad viskas per daug chaotiška, bet dabar matau, kad buvo vykdoma į profesionalumą orientuota reforma“, – kalba vienas iš respondentų.

Patikimas būdas išmatuoti naujai susikūrusios institucijos stiprumą trumpuoju laikotarpiu yra išorinio finansavimo rodikliai – jeigu pagerėja paraiškų, kuriomis siekiama finansavimo, kokybė, automatiškai pritraukiama daugiau lėšų. Linėjaus universiteto atveju, šis rodiklis, lyginant su institucijų, iš kurių jis buvo sukurtas, kilo jau praėjus dvejiems metams po susijungimo.

Geras pavadinimas padeda patikėti sėkme

Tiek Aalto, tiek Linėjaus universitetų atvejai, tiek ekspertų nuomonė rodo, jog naujo prekės ženklo sukūrimas, jungiantis keliems panašų statusą turintiems vienetams, yra ne tik logiškas pasirinkimas, bet ir procesas, galintis nulemti sėkmę.

Praėjus trejiems metams po Linėjaus universiteto sukūrimo, buvo pritraukta daugiau studentų, išorinio finansavimo, pagerėjo aukštosios mokyklos matomumas, pakilo jos statusas – ir regiono, ir tarptautiniu mastu. L. Geschwindas su kolegomis teigia, kad sėkmingus rezultatus nulėmė naujo prekės ženklo sėkmė – žmonės patikėjo, kad naujas darinys yra stipresnis, geresnis, pažangesnis ir patrauklesnis, nei kiekviena iš senųjų mokyklų.

„Prekės ženklo sukūrimas – tai ne šalutinis projektas, o greičiau procesas, kuris turi potencialą mobilizuoti tiek darbuotojus, tiek bendruomenę bei pritraukti pozityviai nusiteikusius verslo ir valdžios atstovus. Sėkmingas naujos aukštosios mokyklos pristatymas visuomenei gali nulemti gerus pirmuosius rezultatus“, – teigia L. Geschwindas.

Lietuvoje aukštosioms mokykloms iki naujo prekės ženklo kūrimo projektų, kurie aktualiausi Kauno universitetams, dar toli – valstybinių universitetų tinklo optimizavimo planas, pasiūlytas Lietuvos Respublikos vyriausybės, laukia svarstymo LR Seime birželio 27 dieną. Pagal šį planą siūloma steigti Kauno universitetą: kitus Kauno apskrityje veikiančius universitetus (Aleksandro Stulginskio universitetą, Kauno technologijos universitetą, Lietuvos sporto universitetą ir Vytauto Didžiojo universitetą) reorganizuoti prijungiant prie naujai įsteigto Kauno universiteto.




Draudžiama platinti, skelbti, kopijuoti
informaciją su nurodyta autoriaus teisių žyma be redakcijos sutikimo.

Global electronic components distributor – Allicdata Electronics

Electronic component supply – „Eurodis Electronics“

LOKMITA – įvairi matavimo, testavimo, analizės ir litavimo produkcija

Full feature custom PCB prototype service

GENERAL FINANCING BANKAS

Mokslo festivalis „Erdvėlaivis Žemė

LTV.LT - lietuviškų tinklalapių vitrina

„Konstanta 42“

Technologijos.lt

Buitinė technika ir elektronika internetu žemos kainos – Zuza.lt

www.esaugumas.lt – apsaugok savo kompiuterį!

PriedaiMobiliems.lt – telefonų priedai ir aksesuarai

Draugiškas internetas


Reklama
‡ 1999–2024 © Elektronika.lt | Autoriaus teisės | Privatumo politika | Atsakomybės ribojimas | Reklama | Turinys | Kontaktai LTV.LT - lietuviškų tinklalapių vitrina Valid XHTML 1.0!
Script hook v, Openiv, Menyoo
gta5mod.net
FS25 Mods, FS25 Tractors, FS25 Maps
fs25mods.lt
Optical filters, UV optics, electro optical crystals
www.eksmaoptics.com
Reklamos paslaugos
SEO sprendimai

www.addad.lt
Elektroninių parduotuvių optimizavimas „Google“ paieškos sistemai
www.seospiders.lt
FS22 mods, Farming simulator 22 mods,
FS22 maps

fs22.com
Reklama


Reklama