Lietuvos gyventojai – aistringiausi serialų žiūrovai Baltijos šalyse. Tokią išvadą galima daryti remiantis naujausiu kompanijos „Samsung“ inicijuotu tyrimu. Duomenys rodo, kad 81 proc. apklaustųjų šalyje linkę žiūrėti net keletą mėgstamo serialo serijų iš eilės. Kokių dar detalių apie tautiečių televizoriaus žiūrėjimo įpročius atskleista?
Serialams laiko negaili
Nors lietuviai šiuo klausimu pirmauja, peržiūrėti ne vieną, bet keletą serialo serijų iš eilės populiaru ir kitose Baltijos šalyse. Antai Latvijoje taip įpratę elgtis 77 proc., o Estijoje – 70 proc. apklaustųjų. Didžiausi serialų gerbėjai – 15–24 metų jaunuoliai. Lietuvoje net 49 proc. šio amžiaus atstovų pripažįsta žiūrintys kelias serijas iš eilės ne rečiau nei kartą per savaitę.
Įprotis žiūrėti po kelias serijas iš karto mūsų šalyje kiek labiau būdingas dailiosios lyties atstovėms: tą rečiau ar dažniau darančios prisipažino net 85 proc. moterų, tuo tarpu vyrų – 75 proc. Apklausa rodo, kad beveik pusė tyrime dalyvavusių tautiečių žiūrėdami serialus praleidžia 1–2 valandas, o kas penktas net 3–4 valandas kasdien.
Žiūri įvairesnį turinį
Apklausos duomenys rodo, kad visose Baltijos šalyse žiūrimiausias išlieka televizijų transliuojamas turinys. Populiariausias jis Estijoje (taip teigė 94 proc. apklaustųjų), šiek tiek mažiau Latvijoje (85 proc.) ir Lietuvoje (82 proc.).
Kita vertus, vis daugiau žmonių, ypač jaunimo, per televizorių žiūri ir interneto svetainių, tokių kaip „Youtube“ arba „Netflix“, turinį bei parsisiųstus filmus, leidžiamus iš USB atmintinės arba per vaizdo įrašų grotuvą. Labiausia tą daryti linkę gyventojai kaimyninėje Latvijoje – net trečdalis apklaustųjų, Estijoje – penktadalis, tuo tarpu Lietuvoje – kiek mažiau nei penktadalis.
Kaip teigia Miroslavas Ramanavičius, „Samsung“ buitinės elektronikos pardavimų vadovas Baltijos šalyse, besikeičiančius įpročius iš dalies lemia auganti išmanių televizorių pasiūla. „Šiandien visi nauji televizoriai pasižymi išmaniosiomis funkcijomis. Tad tie, kurie per pastaruosius metus įsigijo naują televizorių pripranta prie jo privalumų – to, kad galima patogiai jungtis prie interneto arba prie kitų įrenginių ir žiūrėti ne vien tai, ką transliuoja televizija“, – paaiškina specialistas.
Didelis ekranas – filmams
M. Ramanavičiaus teigimu, kaip ir pasaulyje, taip ir Lietuvoje, žmonės linksta prie didesnės televizoriaus ekrano įstrižainės. Paklausti, kokį turinį žiūrint didelis ekranas yra svarbiausias, Lietuvos gyventojai atsakė gana vieningai: trims iš keturių didelis ekranas labiausiai reikalingas filmams, kas antram – muzikiniams klipams ir koncertams žiūrėti.
Šią tendenciją patvirtina ir kitas faktas: renkantis, kur geriau žiūrėti naują filmą – namuose per aukštos raiškos televizorių ar kino salėje – net 60 proc. pasirinko pirmąjį variantą.
„Šią tendenciją iš dalies būtų galima paaiškinti tuo, kad naujausi televizoriai pasižymi moderniausiomis technologijomis, užtikrinančiomis ryškų, tikrovišką vaizdą. Pavyzdžiui, naujausiems „QLED“ televizoriams būdinga „Quantum Dot“ technologija, kuri leidžia perteikti net 100 proc. gamtos spalvų ir kontrastingą vaizdą. Dėl tokių technologijų žmogus televizoriaus ekrane mato net menkiausias detales, o filmas taip tampa itin įtraukiantis. Turint tokį televizorių namuose, eiti į kino salę norima kur kas rečiau“, – mano ekspertas.
Apie tyrimą
„Samsung Electronics Baltics“ kartu su „OMD Snapshots” inicijuota internetinė apklausa buvo vykdoma 2017 metų gegužės mėnesį. Apklausti ekonomiškai aktyvūs 15 –70 metų Baltijos šalių gyventojai. Iš viso apklausoje dalyvavo 702 respondentai iš Latvijos, 886 – iš Lietuvos ir 500 – iš Estijos.