Vairuotojai pasakoja ne vien istoriją, kai tapo avarijos dalyviais, o vėliau buvo pripažinti jos kaltininkais, nors iš pradžių atrodė visiškai kitaip. Tokių dviprasmiškų situacijų pavyktų išvengti, jei automobilyje būtų vienas paprastas ir nebrangus priedas – vaizdo registratorius. Tai nedidelė vaizdo kamera, tvirtinama prie automobilio veidrodėlio arba priekinio stiklo, kuri fiksuoja viską, kas dedasi priekyje.
Kamera fiksuoja vaizdą, kuris vėliau gali būti panaudotas įvairių procesų metu, jei įvyksta eismo įvykis – tiek policijoje, tiek aiškinantis su draudimo bendrove. Tiesa, patys vaizdo registratoriai negali atstoti įkalčių – juose užfiksuotas greitis ir vieta negali būti laikomi tikrais, jei registratorius nėra aprobuotas kaip matavimo vienetas. Tokius turi policijos pareigūnai, bet ne eiliniai vairuotojai. Vaizdo registratoriai nėra brangūs. Jų galima rasti nuo 20 eurų.
Normalus registratorius kainuoja apie 70–100 eurų. Kuo jis normalus? Turi ne mažesnį nei 120 laipsnių matymo kampą, kamera turi gerą naktinio matymo jutiklį ir vaizdas tamsoje yra pakankamai ryškus, G-sensorius, kuris įjungia kamerą iš karto, jei greitis pakinta dėl bet kurios priežasties (staigaus stabdymo, smūgio, kritimo ir t. t.), GPS imtuvų ryšys, kuris fiksuoja automobilio greitį ir realią vietą žemėlapyje, galimybė įrašinėti į talpią SD kortelę. Tokie vaizdo registratoriai visiškai tenkina vairuotojų lūkesčius ir padeda jiems sudėtingose situacijose įrodyti savo tiesą.,
Kodėl gi reikalingas vaizdo registratorius kiekviename automobilyje?
1. Fiksuoja kelią net jei ir nėra jokio eismo įvykio. Neseniai vykusi didelė policijos operacija, kai buvo ieškoma dingusios greitkelyje merginos parodė, kad vaizdo registratorių duomenys gali būti naudingi ir reikalingi, net jei juose užfiksuotas tam tikras pravažiuojantis automobilis. Aišku, galima užfiksuoti ir juokingus ar kraupius vaizdelius, kurie vėliau įdėti į „Youtube“ tampa labai populiarūs ir savininkui gali atnešti net ir piniginį uždarbį.
2. Fiksuoja kelių eismo įvykį, į kurį patenka automobilis, todėl galima aiškiau suprasti, kas kaltas situacijoje. Net jei kitas automobilis nebėga iš įvykio vietos, vaizdo įrašas gali padėti tiek aiškinantis su kitos transporto priemonės vairuotoju, tiek su draudimo bendrove, tiek su policijos pareigūnais. Įrašas gali būti panaudotas teisme, kaip daiktinis įrodymas, nors ir ne visose šalyse jis laikomas pakankamu.
3. Saugo automobilį nuo vandalų ir vagių. G-sensorius vaizdo registratoriuje yra labai naudinga funkcija būtent tokiais atvejais. Jei stovintis automobilis gauna smūgį, akimirksniu įsijungia kamera ir filmuoja aplinką. Jei tai padarė kitas automobilis, jis bus nufilmuotas. Net jei smūgį sudavė žmogus, sensoriai užfiksuos ir įjungs kamerą. Tada bus galima aiškintis, kas yra tas vandalas ir padės jį surasti. Taip pat kamera suveiks išdaužus langą ir bandant vogti iš automobilio salono. Tiesa, vaizdas fiksuojamas tik iš priekio, tad kažin, ką rodys, tačiau garsus fiksuos.
4. Fiksuoja gražius pakelės peizažus. Važiuojant vakare, dažnas pasigaili, kad neturi po ranka kameros, kuria nufotografuotų gražų dangų ar kitą gamtos reiškinį. Vaizdo registratorius sprendžia šią problemą, nes dauguma turi ne tik filmavimo galimybę, bet ir gali fotografuoti. Aišku, su profesionalia kamera vaizdo nepalyginsi, tačiau Full HD raiška nufotografuotas vaizdas gali būti nesunkiai panaudojamas asmeniniam albumui ar socialiniuose tinkluose.
5. Rodo realų greitį. Geras vaizdo registratorius rodo automobilio greitį savo nedideliame ekrane. Kadangi greitis yra fiksuojamas per GPS palydovus, jis yra tikslesnis, nei rodomas spidometre. Ne paslaptis, kad ten rodomas greitis turi paklaidą, kuri dažniausiai padeda viršijant greitį. Kai kurie vaizdo registratoriai turi signalą, perspėjantį viršijus greitį, tad jie gali tarnauti kaip visai neblogi vairavimo asistentai.
Yra ir vienas rimtas „prieš“, kurio turėtų paisyta visuomenėje svarbūs žmonės. Kai kurie vaizdo registratoriai gali būti su „Bluetooth“ ryšiu. Programišiams nėra didelių problemų įsilaužti į išmanųjį telefoną, įjungti „Bluetooth“ ir matyti, kur realiai važiuoja automobilis. Taip pat tampa pasiekiami ir jau nufilmuoti vaizdo failai. Dėl šios priežasties patartina sinchronizuoti nufilmuotus failus į „debesies“ saugyklą, kad juos ištrynus ar praradus programišių pastangomis, būtų galima duomenis atkurti. Ypač, jei jie svarbūs ir gali būti panaudoti kaip daiktiniai įrodymai svarbiose bylose. Atsižvelgdamos į žalą, kurią gali padaryti piktavaliai su vaizdo registratorių medžiaga, kai kurios šalys pripažino šiuos prietaisus kaip pažeidžiančius privatumą. Dėl to teisme jais nufilmuoti vaizdai gali neturėti svorio nagrinėjant tam tikras bylas. Lietuvoje ši praktika nėra paplitusi, todėl kol kas vairuotojai aktyviai perka vaizdo registratorius ir jais naudojasi.
Vaizdo registratoriai po truputėlį evoliucionuoja. Jau dabar galima įsigyti specialių vaizdo registratorių, kurie yra įmontuoti į veidrodėlį. Galinio vaizdo veidrodėlis atstoja ekraną, be to sugeba prisitaikyti prie apšvietimo iš galo, kai iš paskos važiuojančios transporto priemonės žibintai yra labai intensyvūs. Tokiame veidrodėlyje galima matyti ir galinio vaizdo kamerų vaizdus, tad tai gana išmanus veidrodėlis. Pranašaujama, kad kai kuriuose modeliuose tokie prietaisai gali pakeisti šoninius veidrodėlius. Bet kuriuo atveju vaizdo registratoriai yra labai naudingi ir reikalingi visiems – ne tik tiems, kas važinėja daug ir didelius atstumus.