Elektronika.lt
 2024 m. lapkričio 27 d. Projektas | Reklama | Žinokite | Klausimai | Prisidėkite | Atsiliepimai | Kontaktai
Paieška portale
EN Facebook RSS

 Kas naujo  Katalogas  Parduotuvės  Forumas  Tinklaraščiai
 Pirmas puslapisSąrašas
 NaujienosSąrašas
 StraipsniaiSąrašas
 - Elektronika, technika
 - Kompiuterija
 - Telekomunikacijos
 - Įvykiai, visuomenė
 - Pažintiniai, įdomybės
 Vaizdo siužetaiSąrašas
 Nuolaidos, akcijosSąrašas
 Produktų apžvalgosSąrašas
 Naudingi patarimaiSąrašas
 Vykdomi projektaiSąrašas
 Schemų archyvasSąrašas
 Teorija, žinynaiSąrašas
 Nuorodų katalogai
 Įvairūs siuntiniai
 Bendravimas
 Skelbimai ir pasiūlymai
 Elektronikos remontas
 Robotų kūrėjų klubas
 RTN žurnalo archyvas






 Verta paskaityti
Lapkričio 27 d. 08:16
Ar plaunant elektromobilį, gali nutrenkti elektra? Ką būtina žinoti?
Lapkričio 26 d. 20:28
Augant eismo spūstims, infrastruktūros pokyčių neužteks: būtina keisti keliavimo įpročius
Lapkričio 26 d. 17:52
Kad 3D spausdintuvai mokyklose nedulkėtų – naujų technologijų mokosi ir mokytojai
Lapkričio 26 d. 14:19
Ar dirbtinio intelekto sistemų kūrėjai atsako už šių sistemų sukeltą žalą?
Lapkričio 26 d. 11:35
Dinamiškas ir universalus: antros kartos „Audi Q5 Sportback“
Lapkričio 26 d. 08:35
„Sony“ pristato antros kartos „Alpha 1 II“ pilno kadro fotoaparatą
Lapkričio 25 d. 20:25
Elektrinis sunkvežimis „Renault Trucks E-Tech T“ viena įkrova nuvažiuos 600 km
Lapkričio 25 d. 17:22
„Sony“ pristato pirmąjį „G Master“ standartinį priartinantį objektyvą su pastovia F2 diafragma
Lapkričio 25 d. 14:49
Apsaugokite savo namus: gyventojų klaidos, kurios traukia vagis, ir ekspertų sprendimai
Lapkričio 25 d. 11:20
Iš proto varanti senutė: kaip DI kovoja su telefoniniais sukčiais?
FS25 Tractors
Farming Simulator 25 Mods, FS25 Maps, FS25 Trucks
ETS2 Mods
ETS2 Trucks, ETS2 Bus, Euro Truck Simulator 2 Mods
FS22 Tractors
Farming Simulator 22 Mods, FS22 Maps, FS25 Mods
VAT calculator
VAT number check, What is VAT, How much is VAT
LEGO
Mänguköök, mudelautod, nukuvanker
Thermal monocular
Thermal vision camera,
Night vision ar scope,
Night vision spotting scope
FS25 Mods
FS25 Harvesters, FS25 Tractors Mods, FS25 Maps Mods
Dantų protezavimas
All on 4 implantai,
Endodontija mikroskopu,
Dantų implantacija
FS25 Mods
FS25 Maps, FS25 Cheats, FS25 Install Mods
GTA 6 Weapons
GTA 6 Characters, GTA 6 Map, GTA 6 Vehicles
FS25 Mods
Farming Simulator 25 Mods,
FS25 Maps
Reklama
 Straipsniai » Įvykiai, visuomenė Dalintis | Spausdinti

Lietuvoje vis labiau populiarėjančio įrenginio laukia nelengvi laikai

Publikuota: 2017-04-11 18:10
Tematika: Įvykiai, visuomenė
Skirta: Pradedantiems
Autorius: Rūta Giniūnaitė
Aut. teisės: ©Delfi.lt
Inf. šaltinis: Delfi.lt

Lietuvoje mažų bepiločių orlaivių populiarumas kasmet vis didėja, todėl praėjusių metų vasarą Civilinės aviacijos administracija (CAA) papildė jų naudojimo taisykles. Dabar dronų savininkai turi laikytis griežtesnių apribojimų saugumui užtikrinti. Šios srities iniciatyvų imasi ir Europos Sąjunga.

 Rodyti komentarus (0)
Įvertinimas:  1 2 3 4 5 

Lietuvoje mažų bepiločių orlaivių populiarumas kasmet vis didėja, todėl praėjusių metų vasarą Civilinės aviacijos administracija (CAA) papildė jų naudojimo taisykles. Dabar dronų savininkai turi laikytis griežtesnių apribojimų saugumui užtikrinti. Šios srities iniciatyvų imasi ir Europos Sąjunga.

Griežtesni reikalavimai

„Bendroji aviacija funkcionuoja pagal griežtus dešimtmečius kurtus reikalavimus. O bepiločių orlaivių technologija žengia pirmus žingsnius, todėl taisyklės, reguliuojančios šią technologiją, yra labai šviežios“, – pasakoja CAA Skrydžių priežiūros skyriaus vyriausiasis specialistas Adolfas Kuzborski.

Pernai rugpjūtį CAA nusprendė, jog daugiau kaip 300 g sveriantis dronas privalo skristi ne arčiau kaip 50 metrų atstumu nuo pašalinių žmonių, pastatų ir transporto priemonių, taip pat ne aukščiau kaip 120 metrų nuo žemės paviršiaus. Būtina suteikti pirmenybę pilotuojamiems orlaiviams, visada gerai matyti droną. Draudžiama skraidinti tokį bepilotį orlaivį virš žmonių masinių renginių metu, virš miestų ir miestelių, privačių teritorijų.

Lietuvoje vis labiau populiarėjančio įrenginio laukia nelengvi laikai
© DELFI (R. Narmonto nuotr.)

Dronai pritaikomi ne tik žemės ūkyje, policijos, priešgaisrinės tarnybos veikloje ar infrastruktūroje, bet ir komerciniams tikslams – fotografijai, filmų kūrimui, pramogai. Tačiau ir čia reikia laikytis CAA reikalavimų. Norėdamas filmuoti ar fotografuoti vietose, kuriose yra žmonių ar pastatų, drono savininkas privalo gauti specialų CAA leidimą.

Lietuvoje norinčių filmuoti įvairiose vietose skaičius auga – dronai tampa naudinga priemone kuriant filmus, klipus festivaliams, koncertams, ir naujos bepiločių orlaivių naudojimo taisyklės yra konkretesnės negu anksčiau.

„Tiesiai virš žmonių minios skristi CAA leidimų neišdavinėja ir visais atvejais tokie skrydžiai nėra leidžiami“, – sako A. Kuzborski. Vis dėlto jis priduria, jog tai negalioja, kai renginiai vyksta uždaroje erdvėje, taip pat kai filmuojami privatūs renginiai ar filmų scenos su profesionaliais aktoriais.

Profesionalai taisyklių laikosi

Lietuvos bepiločių orlaivių naudotojų asociacijos (LBONA) pirmininkas Antanas Gedvilas pažymi, jog tokios taisyklės nesukėlė didelio perversmo. Iki to laiko didelių pažeidimų ir taip nebuvo, tačiau su bepiločių orlaivių naujokais – kitas reikalas.

„Tie, kurie dronus naudoja seniai ir profesionaliai, žino taisykles ir jų laikosi. O mėgėjai, aklai perkantys droną pramogoms ar savo malonumui, nežino, kad yra taikomi apribojimai ir jų reikia griežtai laikytis. LBONA su tuo bando kovoti ir vykdyti švietėjišką veiklą“, – pasakoja A. Gedvilas.

„Supermanfoto“ agentūros vadovas, drono operatorius Kamil Chusnutdinov, fiksuojantis ir muzikos festivalio „Granatos Live“ akimirkas, pasakoja, kad didelių problemų filmuoti ar gauti leidimą niekada nekilo.

„Dažniausiai renginių organizatoriai pasirūpina leidimu. Kartais reikia pačiam prašyti, jog suteiktų leidimą išimties tvarka. Kitaip tenka filmuoti laikantis atstumo“, – dėsto pašnekovas.

Jo dronas nebuvo sužalojęs žmogaus ar turto, tačiau kartais atsirasdavo keblumų. „Baisu kylant, nes aplinkybės visada skirtingos. Oro sąlygos, temperatūra, vėjo stiprumas, kliūtys – viskas susideda į vieną. Be to, spaudžia laikas ir reikia greitai reaguoti, priimti sprendimus.“ Operatorius priduria, jog šiuo metu jo pilotuojamas dronas turi automatinę grįžimo į pakilimo vietą funkciją ir tai suteikia saugumo jausmą.

Europos Parlamentas ieško bendro sprendimo

Šiuo metu pasaulyje egzistuoja per 1,7 mln. įvairių robotų (įskaitant ir dronus), tačiau Europos Sąjunga (ES) dar nėra galutinai sutarusi dėl jų naudojimo bei reglamentavimo taisyklių. Kiekviena šalis tai daro autonomiškai, tarp jų – ir Lietuva. Lengvesni nei 150 kg dronai reguliuojami nacionaliniu lygmeniu ir jiems taikomi skirtingi saugumo, techniniai ir licencijavimo reikalavimai.

Pernai lapkritį Europos Parlamentas (EP) pradėjo svarstyti teisės aktą, kuriuo siekiama įtvirtinti privalomą sunkesnių nei 250 gramų dronų registravimą, taip pat įpareigoti valstybes užtikrinti tokių bepiločių orlaivių pilotų kvalifikaciją ir patikrinti jų turimus įgūdžius.

Vasarį europarlamentarai taip pat pasiūlė ES mastu nustatyti etikos ir atsakomybės už robotų veiklą standartus. Jie paragino parengti naujas taisykles visoms ES narėms, kurios padėtų užtikrinti robotikos saugą. Iniciatyvą kuravo europarlamentarė iš Prancūzijos Mady Delvaux. Ji ragino atsakomybę už dronų ir kitų robotų padarytą žalą prisiimti ne tik naudotojui, bet ir gamintojui.

CAA vyr. specialistas A. Kuzborski įsitikinęs, jog suvienodintos bepiločių orlaivių naudojimo taisyklės yra būtinos. „Bepiločiai orlaiviai yra lengvai kilnojami daiktai ir tai svarbu žmonėms, vystantiems tarptautinį verslą. Jie neturėtų susidurti su dviguba biurokratine našta tik dėl to, kad ES valstybės nesusitaria dėl bendrų taisyklių. Manau, kad ateityje sėkmingai funkcionuos europinis reguliavimas ir bus galutinai sukurtos bendros taisyklės“, – teigia skrydžių priežiūros ekspertas.

Specialistas įsitikinęs, kad dronai ateityje paplis įvairiuose sektoriuose. „Tikiu, kad populiarės tokios sritys kaip medicinos priemonių (kraujo, organų, vaistų) greitas perskraidinimas tarp ligoninių, siuntų pristatymas bepiločiais orlaiviais ir kitokio pobūdžio dronų panaudojimas skanuojant, stebint ar saugant objektus.“

LBONA pirmininko Antano Gedvilo manymu, dronai taps dar pažangesni, nes labai tobulėja autopilotai ir bepiločius orlaivius galima valdyti mobiliaisiais telefonais. „Tobulėja įranga. Niekam ne stebuklas yra naktinio matymo, daugiaspektrės kameros. Tai, kas seniau buvo ant mokslininkų stalo, dabar atsirado pas paprastus vartotojus. Dar neatskleidėme visų dronų galimybių ir jie ateityje mus daug kuo nustebins“, – įsitikinęs pašnekovas.


Delfi.lt



Draudžiama platinti, skelbti, kopijuoti
informaciją su nurodyta autoriaus teisių žyma be redakcijos sutikimo.

Global electronic components distributor – Allicdata Electronics

Electronic component supply – „Eurodis Electronics“

LOKMITA – įvairi matavimo, testavimo, analizės ir litavimo produkcija

Full feature custom PCB prototype service

GENERAL FINANCING BANKAS

Mokslo festivalis „Erdvėlaivis Žemė

LTV.LT - lietuviškų tinklalapių vitrina

„Konstanta 42“

Technologijos.lt

Buitinė technika ir elektronika internetu žemos kainos – Zuza.lt

www.esaugumas.lt – apsaugok savo kompiuterį!

PriedaiMobiliems.lt – telefonų priedai ir aksesuarai

Draugiškas internetas


Reklama
‡ 1999–2024 © Elektronika.lt | Autoriaus teisės | Privatumo politika | Atsakomybės ribojimas | Reklama | Turinys | Kontaktai LTV.LT - lietuviškų tinklalapių vitrina Valid XHTML 1.0!
Script hook v, Openiv, Menyoo
gta5mod.net
FS25 Mods, FS25 Tractors, FS25 Maps
fs25mods.lt
Optical filters, UV optics, electro optical crystals
www.eksmaoptics.com
Reklamos paslaugos
SEO sprendimai

www.addad.lt
Elektroninių parduotuvių optimizavimas „Google“ paieškos sistemai
www.seospiders.lt
FS22 mods, Farming simulator 22 mods,
FS22 maps

fs22.com
Reklama


Reklama