Lietuvių finansinių technologijų (Fintech) įmonei „Paysera“ 2016 metai buvo sėkmingi. Pristačius rinkai VISA mokėjimo korteles, IBAN sąskaitas ir pradėjus aktyvią plėtrą į užsienį, ženkliai išaugo klientų skaičių ir buvo pagerinti finansiniai rezultatai. Audituotais duomenimis, 2016 metais „Paysera“ pajamos išaugo 40 proc. ir siekė 5,2 mln. EUR, o grynasis pelnas sudarė 1 mln. EUR.
Pasak „Paysera“ generalinio direktoriaus Kosto Noreikos, tokią sėkmę lėmė ženkliai augantis klientų skaičius, kuris šiuo metu viršija 300 tūkst. privačių ir per 15 tūkst. verslo klientų.
„Praėjusiais metais pradėjome aktyvią plėtrą į užsienį per franšizės modelį, taip pat investavome daugiau į reklamą užsienio klientams. Tad 2016 metais net 70 proc. naujų klientų buvo iš užsienio šalių“, – dėsto K. Noreika.
Verslininkas priduria, kad nors „Paysera“ paslaugos tampa vis populiaresnės tarp užsieniečių, tačiau vis dar pagrindinė pajamų dalis (65 proc.) surenkama Lietuvoje.
Ženkliai augęs užsienio klientų skaičius turėjo įtakos pervedimų skaičiaus didėjimui bei „Paysera“ sąskaitose laikomoms pinigų sumoms. Tad 2016 metais atlikta daugiau nei 1,2 mln. pervedimų į bankus, o pervestų pinigų suma sudarė net 1,4 mlrd. EUR.
„Metų pabaigoje „Paysera“ klientai sąskaitose laikė 46,5 mln. EUR, kai tuo tarpu, 2015 metais 19,5 mln. EUR. Tai rodo, kad vis daugiau klientų renkasi „Paysera“ kaip pagrindinę arba kaip antrą sąskaitą ir čia laiko savo pinigus“, – tikina „Paysera“ generalinis direktorius.
Sėkmingi metai elektroninei prekybai
Elektroninės prekybos tempai nuolatos didėja ir vis daugiau žmonių renkasi prekes įsigyti internetu. Lietuva ne išimtis. Praėjusiais metais „Paysera“ klientų elektroninėse parduotuvėse įmokų buvo surinkta 34 proc. daugiau nei praėjusiais metais.
„Surinktų įmokų suma pasiekė 131 mln. EUR, kaip tuo tarpu 2015 metais buvo 98 mln. EUR. Tai nėra visos šalies statistika, tačiau mūsų skaičiavimais, daugiau nei 90 proc. elektroninių parduotuvių Lietuvoje naudojasi „Paysera“ paslaugomis norint surinkti įmokas, tad bendra šalies tendencija turėtų būti panaši“, – teigia K. Noreika.
Prie sėkmės prisidėjo ir „Paysera Tickets“
Prie įmonės augimo prisidėjo ir bilietų platinimo sistemos „Paysera Tickets“, kuri 2016 metais užsiėmė savo rinkos dalį ir iš tradicinių bilietų platintojų perėmė Lietuvoje gerai žinomus renginius.
„Per „Paysera Tickets“ bilietus jau platino tokie žymūs renginiai kaip: „Galapagai“, „No Limits“ motyvacijos konferencija, „Bliuzo naktys“, „Mėnuo Juodaragis“, „Roko Naktys“, LOGIN konferencija ir kiti“, – pasakoja K. Noreika.
Anot jo, praėjusius metais per „Paysera Tickets“ buvo parduota bilietų už 1 mln. 912 tūkst. EUR.
Ateities planai
„Paysera“ nuolatos auga ir plečiasi, turi biurus Vilniuje, Kaune ir Alytuje, o darbuotojų skaičius jau pasiekė 100. Tad 2017 metais „Paysera“ planuoja dar sparčiau augti ir plėtoti verslą į užsienį, klientams ketina pasiūlyti ir Latvijos IBAN sąskaitas, pigesnį įmokų surinkimo būdą elektroninėms parduotuvėms MIP bei mobilius mokėjimo kortelių skaitytuvus mPos. Planuose numatyta dar labiau žengti į bankų rinką ir klientams siūlyti kredito liniją bei lizingo paslaugą.
Tikimasi, kad šios ir kitos planuojamos naujovės bei permainos dar labiau prisidės prie „Paysera“ augimo ir 2017 metų rezultatai bus dar geresni.