Elektronika.lt
 2025 m. balandžio 30 d. Projektas | Reklama | Žinokite | Klausimai | Prisidėkite | Atsiliepimai | Kontaktai
Paieška portale
EN Facebook RSS

 Kas naujo  Katalogas  Parduotuvės  Forumas  Tinklaraščiai
 Pirmas puslapisSąrašas
 NaujienosSąrašas
 StraipsniaiSąrašas
 - Elektronika, technika
 - Kompiuterija
 - Telekomunikacijos
 - Įvykiai, visuomenė
 - Pažintiniai, įdomybės
 Vaizdo siužetaiSąrašas
 Nuolaidos, akcijosSąrašas
 Produktų apžvalgosSąrašas
 Naudingi patarimaiSąrašas
 Vykdomi projektaiSąrašas
 Schemų archyvasSąrašas
 Teorija, žinynaiSąrašas
 Nuorodų katalogai
 Įvairūs siuntiniai
 Bendravimas
 Skelbimai ir pasiūlymai
 Elektronikos remontas
 Robotų kūrėjų klubas
 RTN žurnalo archyvas






 Verta paskaityti
Balandžio 30 d. 14:39
5 aukštosios mokyklos skirs 1 mln. EUR finansavimą EDINA sistemos atnaujinimui
Balandžio 30 d. 11:29
Kvantiniai deimantai – įrankis ir karo lauke, ir vėžio diagnostikoje
Balandžio 30 d. 08:51
„Trafic“, „Estafette“ ir „Goelette“ – pirmosios „Renault“ programiškai valdomos transporto priemonės, sukurtos „Ampere“
Balandžio 29 d. 20:25
8K televizoriai – revoliucija ar brangus triukas? Štai ką gamintojai nutyli
Balandžio 29 d. 17:43
Naujos taisyklės darbo rinkoje: dirbtinis intelektas atims darbą iš tų, kurie juo nesinaudos
Balandžio 29 d. 14:46
Pažangūs automobiliai sensta vis lėčiau – kaip gamintojams tai pavyksta?
Balandžio 29 d. 11:22
„Microsoft“ darbo tendencijų indekso ataskaita atskleidžia „Pionierių įmonių“ atsiradimą, žyminčių naują darbo jėgos raidos erą
Balandžio 29 d. 08:23
Suomijoje į miškus išvažiavo ypatingi šarvuočiai: vairuotoją atstojo 5G ryšys
Balandžio 28 d. 20:51
Šokiruojanti tiesa: ar antivirusinės programėlės saugo jūsų telefoną, o gal tik brangiai parduoda baimę?
Balandžio 28 d. 17:38
Ar Europos elektromobilių rinka pasiruošusi amerikietiškiems kalneliams?
FS25 Tractors
Farming Simulator 25 Mods, FS25 Maps, FS25 Trucks
ETS2 Mods
ETS2 Trucks, ETS2 Bus, Euro Truck Simulator 2 Mods
FS22 Tractors
Farming Simulator 22 Mods, FS22 Maps, FS25 Mods
VAT calculator
VAT number check, What is VAT, How much is VAT
LEGO
Mänguköök, mudelautod, nukuvanker
FS25 Mods
FS25 Harvesters, FS25 Tractors Mods, FS25 Maps Mods
Dantų protezavimas
All on 4 implantai,
Endodontija mikroskopu,
Dantų implantacija
FS25 Mods
FS25 Maps, FS25 Cheats, FS25 Install Mods
FS25 Mods
Farming Simulator 25 Mods,
FS25 Maps
ATS Trailers
American Truck Simulator Mods, ATS Trucks, ATS Maps
Football Training Kit
Football Training Equipment, Football Skills, Football Training
Reklama
 Straipsniai » Įvykiai, visuomenė Dalintis | Spausdinti

Navigacijos įranga ne visada žino geriau

Publikuota: 2017-03-28 19:25
Tematika: Įvykiai, visuomenė
Skirta: Pradedantiems
Aut. teisės: ©Alfa.lt
Inf. šaltinis: Alfa.lt

Daugelis vairuotojų šiandien jau nesibaimina važiuoti net ir visai nežinomais keliais – apsiginklavę šiuolaikinėmis navigacijos technologijomis sėdantieji prie vairo naršo tiek Lietuvos, tiek užsienio šalių teritorijas. Vis tik draudikai ir vairavimo ekspertai perspėja, kad, artėjant atostogų karštinei labai praversti galintis sprendimas, navigacijos įranga netinkamai ją naudojant gali tapti ir eismo įvykių priežastimi bei sukelti didelių nuostolių.

 Rodyti komentarus (0)
Įvertinimas:  1 2 3 4 5 

Daugelis vairuotojų šiandien jau nesibaimina važiuoti net ir visai nežinomais keliais – apsiginklavę šiuolaikinėmis navigacijos technologijomis sėdantieji prie vairo naršo tiek Lietuvos, tiek užsienio šalių teritorijas. Vis tik draudikai ir vairavimo ekspertai perspėja, kad, artėjant atostogų karštinei labai praversti galintis sprendimas, navigacijos įranga netinkamai ją naudojant gali tapti ir eismo įvykių priežastimi bei sukelti didelių nuostolių.

Europos bendrovės „ERGO Insurance“ Lietuvoje Žalų administravimo departamento direktorius Audrius Pilčicas sako, kad, nepaisant akivaizdžių privalumų, navigacijos įranga gali blaškyti vairuotojus, atitraukti jų dėmesį nuo to, kas vyksta kelyje, o neretai ir paklaidinti.

„Vairuojant pagrindinis dėmesys visuomet turėtų būti sutelktas į kelią ir tai kas jame vyksta. Vis dėlto navigacijos prietaisų vedini vairuotojai neretai daugiau rūpinasi tuo, kaip tiksliai sekti navigacijos prietaisų instrukcijomis, o ne saugiu vairavimu. Kartais tai baigiasi kelių eismo taisyklių pažeidimais ar net ir tikrai skaudžiomis avarijomis“, – sako A. Pilčicas.

Navigacijos įranga ne visada žino geriau

Draudimo ekspertas pažymi, kad naudotis navigacijos įranga nepažįstamose vietovėse savaime nėra blogai. Grėsmė eismo saugumui kyla tuomet, kai tokias prietaisais naudojamasi neatsargiai ir pernelyg jais pasikliaunant.

Tokiai nuomonei pritaria ir ilgametę patirtį turintis automobilių sporto, ekonominio vairavimo treneris, praktinio vairavimo mokytojas bei vairavimo teorijos dėstytojas Artūras Pakėnas. Jis sako, kad neretai vairuotojai paprasčiausiai bando perkelti savo atsakomybę technologijoms ir aklai jomis pasitiki, todėl papuola į pavojingas situacijas.

„Vairuotojai turėtų suprasti, kad navigacijos įranga yra tik pagalbinė priemonė, kuri negali pakeisti kelių eismo taisyklių ir paties vairuotojo nuovokos bei sąmoningumo. Dėl to vairuojant visuomet pirmiausiai reikia vadovautis ženklais ir kelių eismo taisyklių reikalavimais ir tik tuomet, jei navigacijos įrangos instrukcijos jiems neprieštarauja, atsižvelgti į informaciją ekrane“, – sako A. Pakėnas.

A. Pakėno teigimu, navigacijos įranga nėra tobula, o technologijos gali klysti nurodydamos kelią, kuriuo važiuoti kelio ženklai tuo metu draudžia. Be to, pasak eksperto, navigacinė įranga nebūtinai tiksliai atvaizduoja esamą vairuotojo padėtį kelyje, dėl to yra nesudėtinga suklysti ir pasukti ten, kur to daryti negalima, kitaip pažeisti taisykles.

„Ne kartą pačiam važinėjant užsienyje yra pasitaikę situacijų, kai navigacijos įranga sako viena, o kelio ženklai rodo ką kitą. Be abejo, tokiais atvejais reikia vadovautis būtent ženklais, net jei tai reikštų, kad teks važiuoti didesnį atstumą. Ypatingai miestuose situacija keliuose gali kisti labai greitai – vieną dieną važiuoti tam tikra gatve yra leidžiama, kitą – ji jau gali būti paženklinta eismą draudžiančiu ženklu. Navigacijos įrangoje tokie pasikeitimai ne visuomet laiku užfiksuojami, todėl vairuotojams niekuomet nereikėtų prarasti budrumo“, – pažymi A. Pakėnas.

Be to, vairavimo mokytojo teigimu, naudojantis navigacijos įranga reikia įsitikinti, kad tokie prietaisai automobilyje yra pritvirtinti tinkamai, neužstoja vairuotojui vaizdo ir neblogina matomumo.

„Navigacijos ekranas turėtų būti tvirtinamas taip, kaip nurodoma įrangos instrukcijoje, tačiau nepažeidžiant kelių eismo taisyklių. Pavyzdžiui, instrukcijoje gali būti numatoma, kad įranga yra tinkama tvirtinti ant priekinio transporto priemonės lango, tačiau daugelyje šalių kelių eismo taisyklės tai daryti draudžia. Tokiu atveju, žinoma, reikėtų paisyti taisyklių“, – sako A. Pakėnas.

A. Pilčicas priduria, kad vis dažniau vairuotojai naudojasi ne specialia automobiline, o į išmaniuosius telefonus įdiegta navigacijos programa. Tokiais atvejais dažnai nepasirūpinama specialiu telefono laikikliu, prietaisas neretai paprasčiausiai padedamas ant panelės ar keleivio sėdynės, į jį nuolat žvilgčiojama atitraukus akis ir dėmesį nuo kelio, vairuojant telefonas imamas į rankas.

„Naudotis telefonu vairuojant yra draudžiama, todėl įjungus jame navigacijos programą prietaisas turėtų būti patikimai pritvirtinamas specialiame laikiklyje. Be to, telefonas, kaip ir kitokia navigacijos įranga, automobilyje turi būti tvirtinamas taip, kad neblogintų vairuotojo matomumo ir kitaip netrukdytų jam saugiai vairuoti“, – sako A. Pilčicas.

A. Pakėno teigimu, maršrutą navigacinėje įrangoje reikėtų nustatyti ir bet kokias jo korekcijas atlikti derėtų tik prieš pradedant važiuoti arba saugiai sustojus.

„Važiuojant vairuotojas turėtų koncentruotis tik į kelią ir tai, kas vyksta jame, o bet kokie maršruto koregavimai, koordinačių į sistemą įvedimas turėtų būti daromi sustojus leistinoje vietoje arba tokiais darbais turėtų užsiimti keleiviai. Beje, kai kurių gamintojų navigacinė įranga ir pati neleidžia sistemoje atlikti jokių veiksmų, kol automobilis juda“, – teigia A. Pakėnas.


Alfa.lt



Draudžiama platinti, skelbti, kopijuoti
informaciją su nurodyta autoriaus teisių žyma be redakcijos sutikimo.

Global electronic components distributor – Allicdata Electronics

Electronic component supply – „Eurodis Electronics“

LOKMITA – įvairi matavimo, testavimo, analizės ir litavimo produkcija

Full feature custom PCB prototype service

Sveiki ir ekologiški maisto produktai

Mokslo festivalis „Erdvėlaivis Žemė

LTV.LT - lietuviškų tinklalapių vitrina

„Konstanta 42“

„Mokslo sriuba“

www.matuok.lt - Interneto spartos matavimo sistema

www.esaugumas.lt – apsaugok savo kompiuterį!

PriedaiMobiliems.lt – telefonų priedai ir aksesuarai

Draugiškas internetas


Reklama
‡ 1999–2025 © Elektronika.lt | Autoriaus teisės | Privatumo politika | Atsakomybės ribojimas | Reklama | Turinys | Kontaktai LTV.LT - lietuviškų tinklalapių vitrina Valid XHTML 1.0!
Script hook v, Openiv, Menyoo
gta5mod.net
„MokslasPlius“ – mokslui skirtų svetainių portalas
www.mokslasplius.lt
Optical filters, UV optics, electro optical crystals
www.eksmaoptics.com
LTV.LT – lietuviškų tinklalapių vitrina
www.ltv.lt/technologijos/
Elektroninių parduotuvių optimizavimas „Google“ paieškos sistemai
www.seospiders.lt
FS22 mods, Farming simulator 22 mods,
FS22 maps

fs22.com
Reklama


Reklama