Malaizijoje veikiantis itin populiarus maisto pristatymo startuolis „dahmakan“ pritraukė 1,3 mln. JAV dolerių investiciją. „NFQ Technologies“ padalinys Vietname buvo atsakingas ir vystė šio projekto techninę pusę. Tarp investuotojų – buvęs „Nestle“ vadovas ir patys NFQ.
„dahmakan“ šiuo metu veikia Malaizijos sostinėje Kvala Lumpūre ir pristato maistą į namus – kasdien vartotojai gali rinktis iš kelių skirtingų opcijų. Jo išskirtinumas – „dahmakan“ viską daro patys, t. y. ruošia maistą, jį pristato, valdo užsakymus ir įmokas. Iš paslaugų teikimo grandinės eliminavus trečiąsias šalis, „dahmakan“ siekia užtikrinti maksimalią paslaugų kokybę ir taip 4–5 kartus padidina pelno maržą.
Į „dahmakan“ 1,3 mln. JAV dolerių investavo „NFQ Capital“, „East Ventures“, „Asia Venture Group“ ir „Grupara“. Prie investuotojų prisijungė ir buvęs „Nestle“ vadovas bei vienos didžiausių pasaulyje kelionių meta-paieškos platformų „KAYAK“ vienas iš vadovų. Didžioji dalis gautų investicijų bus skirta technologinių sprendimų vystymui, siekiant optimizuoti maršrutus, tinkamai grupuoti ir paskirstyti užsakymus, vystyti dirbtinio intelekto algoritmus. Per artimiausius 18 mėnesių bendrovė planuoja ženkliai padidinti pritrauktas investicijas, reikalingas techninės komandos ir paslaugų plėtrai už Malaizijos ribų.
Investuoji į partnerių sėkmę – investuoji į savo sėkmę
„Mūsų padalinys Vietname buvo atsakingas už „dahmakan“ techninę infrastruktūrą, apimančią užsakymų valdymą, maršrutų planavimą, programėlę klientams ir kitas svarbias sritis. Tai leido startuoliui tapti pelningiausiu maisto pristatymo verslu Azijoje. Tai, jog prie projektų prisidedame ne tik technologinėmis žiniomis, bet ir tiesioginėmis investicijomis nėra mums naujas darbo modelis. Investuojame į startuolius, kurių idėja, mastu ir iššūkiu tikime – viena iš NFQ vertybių yra sinchronizuoti mūsų ir partnerių verslo sėkmę“, – pasakoja Paulius Insoda, programinės įrangos kūrimo bendrovės „NFQ Technologies“ vadovas.
Pasak jo, geri atlyginimai ir darbo sąlygos yra tik būtini, bet nepakankami veiksniai, motyvuojantys geriausius programuotojus ir produktų vadovus. Projektas turi būti prasmingas ir įdomus, keliantis iššūkius, darantis įtaką ir keičiantis rinką, nes geriausiems specialistams patinka iššūkiai, kuriuos kiti kartais bijo priimti.
Dirbtinis intelektas – maistas klientui paruošiamas dar prieš jam sugalvojant, ką užsisakyti
„dahmakan“ prieš dvejus metu įkūrė Jonathan Weins ir Jessica Li, iki tol prisidėję prie vieno žinomiausio pasaulyje maisto pristatymo į namus tinklo „Foodpanda“ vystymo Honkonge.
Šiuo metu per dieną startuolis įgyvendina apie 1 tūkst. užsakymų, kurių pristatymas klientams užtrunka vos 30 minučių. Šalyje, kurios plotas 5 kartus didesnis nei Lietuvos, o gyventojų skaičius siekia 24 mln., tokį rezultatą leidžia pasiekti užsakymų planavimas ir apdorojimas, pasitelkus dirbtinį intelektą ir duomenų analizės modelius. Dirbtinio intelekto dėka maistas klientui paruošiamas dar prieš jam sugalvojant, ką užsisakyti.
„dahmakan“ vietos rinkoje sparčiai populiarėja, o nuo įkūrimo jo pajamos kiekvieną mėnesį vidutiniškai didėja per 20 procentų.
Maistas į namus keliaus dronais ir robotais
Konsultacijų bendrovė „McKinsey&Company“ skaičiuoja, kad šiuo metu pasaulinė maisto pristatymo rinka yra verta 83 mlrd. eurų. Nors jai prognozuojamas tik kelių procentų metinis augimas, tačiau bus stebimas ryškus poslinkis link technologijų. Pagrindinėse pasaulio rinkose pernai maistą internetu užsisakinėjo per trečdalis vartotojų, o iki 2018 m. ši dalis kasmet augs ketvirtadaliu, vėliau augimas sulėtės iki 15 proc., kol bendra dalis galiausiai pasieks 65 procentų.
„Maisto užsakymas Pietryčių Azijoje populiarėja sparčiausiai pasaulyje. Tai reiškia, kad šioje srityje artimiausiu metu matysime itin daug technologinių inovacijų. Kaip rodo tyrimai, maistą užsisakantys vartotojai itin jautrūs užsakymo įvykdymo laikui – technologinis užsakymų valdymas ir maršrutų optimizavimas jį padeda ženkliai sutrumpinti. Be to, jau dabar girdime, kad bendrovės eksperimentuoja su dronais ar dirbtinio intelekto robotais – ateityje poreikis panašiems sprendimams tik didės“, – pastebi P. Insoda.
Ne pirmas investicijų pritraukęs NFQ startuolis
Anot „NFQ Technologies“ vadovo, tokiu pat modeliu buvo vystyti ir investicijas pernai pritraukė didžiausia pasaulyje atostogų būsto nuomos meta-paieškos platforma „HomeToGo“ (20 mln. JAV dolerių), logistikos partnerių paieškos platforma „Fleet“ (4 mln. JAV dolerių), prekių pristatymo platforma „ShipBob“ (4 mln. JAV dolerių) ir kiti. Vietname „NFQ Technologies“ padalinys įkurtas 2015 metais, šiuo metu ten dirba 50 specialistų. Iš viso bendrovės biuruose Lietuvoje, Vokietijoje ir Vietname darbuojasi daugiau nei 300 profesionalų.