Galimybė atsidurti visiškai kitoje aplinkoje ir neatrasti pojūčiai – štai, kuo šiandien mus vilioja virtuali realybė. Svarbiausia, kad per keletą metų technologijos patobulėjo taip, kad dabar virtuali realybė tarnauja ne tik išsiilgusiems pramogų ar naujų potyrių – jos vis aktyviau naudojamos siekiant pagerinti mūsų kasdienį gyvenimą. Kokias sritis jau spėjo paliesti šios inovacijos?
Medicina
Virtualios realybės (VR) technologijos pastaruoju metu aktyviai skverbiasi į mediciną. Šiame sektoriuje jos padeda siekiant sumažinti paciento skausmą, greičiau įveikti reabilitacijos laikotarpį, gydyti fobijas, fizinius ar psichologinius sutrikimus.
Šios inovacijos gelbsti net ir fizinius sutrikimus turintiems žmonėms. Pavyzdžiui, visai neseniai, „Samsung“ kūrybos laboratorijoje gimė startuolis „Relumino“ – specialiai silpnaregiams pritaikyta programėlė, leidžianti aiškiai matyti skaitomą tekstą ar mėgautis televizija. Taip pat, VR yra gera priemonė medicinos studentams, norintiems įgyti žinių, kaip atlikti vieną ar kitą praktinį veiksmą operacinėje.
Štai, prieš mažiau nei metus, vienoje Londono ligoninių, chirurgas Ahmed Shafi atliko pirmąją operaciją, kuri buvo filmuojama 360 laipsnių kamera, todėl norintys galėjo ją stebėti per specialius VR įrenginius.
Karyba
Kaip VR gali pasitarnauti, keliant kvalifikaciją ir tobulinant įgūdžius, puikiai žino Jungtinių Amerikos Valstijų kariai. Prieš dislokuojant juos į veiksmų epicentrą ir rengiantis mūšiams, kariai dažnai simuliuoja įvairias situacijas žaisdami tokius žaidimus, kaip „BattleSpace2“ ar „Unity 3D“.
Žaidybinės situacijos, nukeliančios į virtualų, bet itin tikroviškai atrodantį pasaulį, tobulina darbo komandoje įgūdžius, leidžia išbandyti karines taktikas. Dėl galimybės daugybę kartų pakartoti tam tikrus scenarijus, kariams tampa lengviau perprasti sudėtingas situacijas, įveikti psichologinius barjerus ir kovoti su kasdieniais iššūkiais.
Apsipirkinėjimas
Vis daugiau žmonių šiandien apsiperka internetu ir tai jau tapo visiškai įprastu reiškiniu. Vis dėlto, ši sritis vartotojus greitu metu nustebins – VR programėlės, tokios kaip „Trilleniumcould“, žada pakeisti apsipirkinėjimo internetu įpročius.
Ši programėlė leis pasinerti į virtualų pasivaikščiojimą parduotuvėje: vietoje to, kad įprastai rinktumėtės prekes iš internetinio katalogo, jūs ne tik pasijausite tarsi būtumėte tikroje parduotuvėje, bet ir galėsite apsipirkti kartu su draugais. „Trilleniumcould“ patraukė garsios internetinės parduotuvės „Asos“ dėmesį ir su ja glaudžiai bendradarbiauja, todėl tikimasi, kad netrukus šios naujovės bus prieinamos visiems.
Sportas
Tam, kad būtų pasiektos pergalės, profesionalios sporto komandos skiria daug dėmesio treniruotėms. Pasirodo, kad šiandien jos įmanomos ir virtualioje realybėje – čia galima simuliuoti įvairius žaidimo momentus daugybę kartų – iki tol, kol bus pasiektas idealus rezultatas. Taip treneriui galima daug lengviau nuspręsti, kokią taktinę schemą rinktis prieš varžybas, o sportininkai išvengia potencialių traumų ir tausoja jėgas.
Štai startuolio „STRIVR“, kuriančio specialiai sportui pritaikytą VR treniruočių turinį, paslaugomis jau dabar naudojasi garsios „NBA“ ar „NHL“ komandos.
Švietimas
Mokslininkai jau seniai įrodė, kad vizualiai pateikiama informacija yra suprantama ir įsisavinama greičiau. Tą supranta ir patys mokytojai, kurie tiki, kad virtualios realybės teikiamos galimybės sudomins net ir patį pasyviausią mokinį. „Samsung“ vykdytas tyrimas Vokietijoje atskleidė, kad net 74 proc. mokytojų mano, jog VR naudojimas pamokų metu gali padidinti mokinių motyvaciją.
Tyrimo duomenimis, daugiau nei pusė šios šalies pedagogų yra įsitikinę, kad ši inovacija gali padėti pasiekti geresnius rezultatus ir lengviau perprasti sudėtingus mokslinius reiškinius. Todėl nenuostabu, kad VR technologijos jau pradedamos taikyti šiuolaikinėse mokyklose.
Štai istorijos ar geografijos mylėtojai naudodami VR įrenginį šiandien gali nusikelti į Egiptą ar Romą, astrologiją mylintys mokiniai turi galimybę iš arti pamatyti Saulės ir jos sistemos planetas, o biologijos entuziastai atidžiau panagrinėti žmogaus ar kitų organizmų anatomiją.