Apklausus pirkėjus internete iš 21 Europos valstybės paaiškėjo, kad itin sparčiai populiarėja apsipirkimas mobiliaisiais telefonais, vis daugiau žmonių perka ne savo šalies interneto parduotuvėse, o prekių pristatymo lankstumas bei grąžinimo paprastumas gali tapti viena pagrindinių naujų pirkėjų pritraukimo priemonių.
Pagal pardavėjams grąžintas prekes – Lietuva Europos pirmūnė
„Nors Lietuvoje perkančiųjų internete skaičius ir jų aktyvumas dar vejasi Europos vidurkį, Lietuvos pirkėjai jau dabar Europoje išsiskiria tuo, kad dažniau nei kiti sugrąžina savo pirkinius – kas ketvirtas apklaustasis pastaruoju metu yra grąžinęs pirkinį pardavėjui.
Lyginant su kaimyninėmis Baltijos valstybėmis, Lietuvos gyventojai išleidžia vidutiniškai daugiau pinigų buitinei ir virtuvės technikai ir – kiek mažiau nei kaimynai – elektronikai bei garso ir vaizdo aparatūrai“, – tyrimo rezultatus komentuoja „DPD Lietuva“ pardavimų ir rinkodaros vadovas Baltijos šalims Gabrielius Bilevičius.
Europiečiai nori, kad apsipirkimas internetu derėtų su jų gyvenimo būdu
Nors didžioji dalis europiečių internetu apsiperka naudodami stacionarius arba nešiojamus kompiuterius, tačiau nuolat daugėja žmonių, kurie perka naudodami išmanųjį telefoną. Tiesa, šios grupės augimą stabdo tai, kad ne visos internetinės parduotuvės pritaikytos naršymui išmaniaisiais.
Peržvelgiant mokėjimo būdų įvairovę matyti, kad Vakarų Europoje virtualios piniginės (pvz., „PayPal“) tebėra populiaresnės (42 proc.) už kredito korteles (35 proc.). O štai Vengrijoje, Rumunijoje, Slovakijoje ir Slovėnijoje populiariausias lieka mokėjimas pristatymo metu – tai rodo, kad perkantieji internetu čia dar ne visai pasitiki elektroniniais verslais.
Mėgstamiausias europiečių internetinių pirkinių atsiėmimo būdas – pristatymas į namus. Tokiu būdu pirkinius gauna net 84 proc. respondentų. Tačiau tyrimo rezultatai rodo, kad respondentai mielai rinktųsi ir alternatyvias vietas, tokias kaip siuntų atsiėmimo punktai ar pašto skyriai. Pristatymo būdų įvairovė leidžia pirkėjams geriau derinti apsipirkimą internetu su savo gyvenimo būdu.
Dėl tos pačios priežasties vis esmingesnis vaidmuo tenka prekių pristatymo lankstumui – didžioji dalis respondentų teigė, kad galimybė gauti pirkinį jau kitą dieną ar galimybė realiu laiku stebėti siuntos kelią bei pakeisti jos pristatymo laiką, skatina juos rinktis prekę iš parduotuvės, kuri siūlo tokią siuntų tarnybos paslaugą. Pirkėjai taip pat atsižvelgia į kurjerių tarnybos atsiųstose SMS žinutėse nurodomą pristatymo laiką, todėl pristatymo punktualumas išlieka svarbus.
Aštrės kova dėl nuolatinių pirkėjų
Europoje didžiąją dalį pirkimų internetu (net 85 proc.) atlieka nuolatiniai pirkėjai, tai reiškia, kad elektroniniams verslams kaip niekad svarbu išlaikyti šią grupę. Patikimumas bei pristatymo galimybių lankstumas bus vieni pagrindinių veiksnių, kurie retai internete apsiperkančius asmenis paskatins tai daryti dažniau.
Tyrimas atskleidė, kad interneto skvarba nekoreliuoja su vidutinių internetinių apsipirkimų skaičiumi, pvz., Nyderlanduose interneto ryšį turi 94 proc. gyventojų, o 44 proc. jų internetu perka ne mažiau nei kartą per mėnesį, Italijoje šis rodiklis yra 52 proc., nors interneto ryšį turi tik 66 proc. italų.
Europoje internetu dažniausiai įsigyjami drabužiai, knygos, elektronika, grožio ir sveikatos prekės. Jungtinė Karalystė išsiskiria tuo, kad čia – didžiausias maisto užsakymo internetu procentas, o Vokietijoje dažniau nei kitose Europos šalyse internetu perkami vaistai.
Apklausą „DPDgroup“ užsakymu atliko „Kantar TNS“. 2016 m. rugsėjo–spalio mėnesiais buvo apklausta 23,450 žmonių 21 Europos valstybėje, Lietuvoje apklausti 802 asmenys. Tyrimo metu siekta išsiaiškinti pirkėjų internete įpročius.