Vasario 2–4 d. apsilankiusieji Lietuvos parodų ir kongresų centre „Litexpo“ (Laisvės pr. 5, Vilnius), kur vyks XV tarptautinėje mokymosi, žinių ir karjeros planavimo paroda „Studijos 2017“, ne tik gaus vertingos informacijos apie Lietuvos aukštąsias mokyklas ir jų siūlomas studijų programas, priėmimo sąlygas, bet taip pat sužinos, kaip atpažinti, auginti savo talentą bei atrasti save standartizuotoje švietimo sistemoje.
Diskusija „Kaip atrasti save standartizuotoje švietimo sistemoje?“, kurios dalyviai – filosofas Nerijus Čepulis, „Lietuvos energijos“ vadovas Dalius Misiūnas, pedagogė, verslininkė Austėja Landsbergienė, rašytoja ir Ministro Pirmininko patarėja švietimui ir mokslui Unė Kaunaitė bei KTU Studentų atstovybės prezidentas Lukas Kijauskas – vyks vasario 3 d. 15 val.
„Litexpo“ parodų rūmuose vyksiančią diskusiją moderuos politologas Ainius Lašas. Renginys bus tiesiogiai transliuojamas pagrindinėje KTU „Facebook“ paskyroje.
Gebėjimai ≠ talentas
Kaip kiekvienas asmuo gali atrasti save ir būti geriausias kokioje nors srityje, savo pranešime pristatys KTU Karjeros ir ugdymo centro vadovė Lina Slavickaitė. Vasario 2 d. 14 val. mentorė ir fasilitatorė jaunimo ugdymo projektuose skaitys pranešimą „Augink (savo) talentą“, kuriame susirinkusiems atskleis 11 talento ugdymo dėsnių.
„Ši tema tarsi savaime kalba dviem klausytojų auditorijoms: tiems, kurie gali ir turi auginti talentus – tėvams, pedagogams, mokyklos bei akademinei bendruomenei, ir tuo pat metu skelbia žinutę pačiam jaunuoliui“, – apie savo pranešimo idėją kalbėjo L. Slavickaitė.
Talento atpažinimas – tai nenutrūkstantis procesas. „Nuolatos kintančiame pasaulyje turime reaguoti operatyviai, ypač vaiko raidos amžiuje, kuomet norai ir galimybės persipina su gebėjimais ir talentu. Svarbu įvertinti ar tai, ką jaunas žmogus mėgsta ir daro su meile, yra tai, ką jis gali daryti geriausiai“, – pažymėjo L. Slavickaitė.
Talentas savaime nekuria vertės
L. Slavickaitės teigimu, aukštoji mokykla suteikia beribes galimybes savo talento paieškai, tačiau jam atrasti, keistis, bręsti ir tobulėti būtina aplinkinių pagalba.
„Karjeros kelias prasideda gerokai anksčiau nei studijos universitete, t. y. palaipsniui atpažįstant savo gebėjimus, pomėgius ir interesus, o karjeros valdymo kompetencijos įgyjamos studijų metu“, – pažymėjo pranešimą „Augink (savo) talentą“ skaitysianti L. Slavickaitė.
Pašnekovės nuomone, turimas talentas savaime nekuria vertės, neveda į priekį. Degančios akys yra tai ko reikia, kad talentas būtų įveiklintas ir pasiektų puikių rezultatų. Talentą ir norą dirbti turinčiam žmogui taip pat padeda įkvėpimo suteikiantys ir motyvuoti mokantys žmonės bei kūrybiškumą skatinanti aplinka.
KTU atstovai taip pat papasakos apie pirmąją Lietuvoje kompleksinę mentorystės programą, kuri studentams suteikia galimybę rinktis iš penkių skirtingų tipų mentorių: pradžios mentoriaus, akademinio patarėjo, karjeros mentoriaus, tyrimų mentoriaus ir tutoriaus.
Skrydis virtualiu parasparniu
KTU stendo lankytojai gaus ne tik visą išsamią informaciją iš apmokytų studentų-savanorių bei dėstytojų, bet taip pat gaus „skrydžio bilietus“ su visa aktualia informacija apie bakalauro ir magistrantūros studijų programas.
KTU renginio dalyviams leis ne tik apžiūrėti, bet ir patiems išbandyti įdomiausius išradimus bei kuriamas technologijas – nuo robotų ir virtualios realybės, vaikštant po pastato erdves, iki pažinties su stilizuotu „Monos Lizos“ piešiniu, puošiančiu vieno iš KTU bendrabučių sieną.
KTU stende netrūks ir interaktyvių pramogų. Viena tokių – interaktyvus fotografijos taškas, kur visi norintys galės nusifotografuoti ir gauti momentinę nuotrauką.
Universitetas mugės lankytojams taip pat suteiks galimybę virtualiu parasparniu paskraidyti po KTU Studentų miestelį, išbandyti savo miklumą robotizuotame žaidime „Candy Grabber“. Apsilankiusieji prie KTU stendo taip pat galės patikrinti savo pusiausvyrą ant specialaus matuoklio „Balance System™ SD“.
„Inovacijos alėjoje“ bus eksponuojami trys mikroklimato (oro kokybės, – red. past.) stebėsenos instrumentai, kurie realiu laiku fiksuoja nano dalelių koncentraciją ore, anglies dioksido bei kitų dujinių teršalų koncentracijas. Moksleiviai galės stebėti, kokia oro kokybė yra tam tikru momentu, kokią taršą generuoja pats žmogus, esantis arti matavimo prietaisų.