Daliai komercinių bankų pernai sutarus dėl ketinimo diegti bendrą klientų identifikavimo priemonę, buvo atrinkta šį sprendimą kursianti įmonė ‒ Estijos IT bendrovė „SK ID Solutions“. Planuojama, kad nauja identifikavimo priemonė Lietuvos rinkai bus pristatyta 2017 m. pirmąjį ketvirtį. „Swedbank“ ir SEB bankai jau paskelbė, jog šį įrankį ketina pasiūlyti savo klientams. Skelbiama, kad „Smart-ID“ yra atviras sprendimas, kuriuo galės naudotis ir kitos finansų institucijos bei el. paslaugų teikėjai.
„Įsigaliojus griežtesniems saugumo reikalavimams bei sparčiai populiarėjant elektroninėms paslaugoms, bankų sektorius pajuto poreikį pasiūlyti klientams naują elektroninį identifikavimo įrankį. Vadovaujantis gerąja užsienio šalių praktika ir įvertinus vietinį kontekstą, buvo nuspręsta ieškoti tokio sprendimo, kuriuo potencialiai galėtų naudotis visos finansų sektoriaus įmonės ir kitų sričių el. paslaugų teikėjai“, – teigia Lietuvos bankų asociacijos prezidentas Stasys Kropas.
Paprasta įsidiegti ir pradėti naudotis
„Smart-ID“ – tai programėlė, kurią bus galima parsisiųsti į savo išmanųjį telefoną ar planšetę ir naudoti jungiantis prie el. paslaugų bei tvirtinant operacijas. „SK ID Solutions“ vadovas Kalev Pihl teigia, kad pradėti naudotis šie priemone bus labai paprasta – klientams nereikės niekur eiti, užteks atsisiųsti programėlę. Įsidiegus programėlę į telefoną, savo paskyrą bus galima susikurti internetu, naudojantis dabar turima identifikavimo priemone – kodų kortele, PIN kodų generatorium, el. parašu ar m. parašu.
Saugumą užtikrins du PIN kodai
„Norint naudotis „Smart-ID“ reikia tik išmanaus telefono ir interneto ryšio. Įsidiegus programėlę ir sukūrus savo paskyrą, iškart galima pradėt ja naudotis“, – komentuoja K. Pihl. Prisijungiant prie el. paslaugų arba tvirtinant operacijas, į telefoną bus atsiųstas saugumo kodas ir naudotojas turės programėlėje įvesti savo PIN kodą. Saugumo sumetimais „Smart-ID“ yra naudojami du PIN kodai – pirmasis skirtas prisijungimui prie el. paslaugų, antrasis – dokumentų bei operacijų (pvz., mokėjimų) tvirtinimui.
Papildys dabar naudojamų įrankių spektrą
„Swedbank“ ir SEB atstovai teigia, kad įdiegus „Smart-ID“, visos šiuo metu naudojamos priemonės ir toliau bus prieinamos klientams. Naujojo įrankio pristatymas klientams numatomas 2017 m. pirmąjį ketvirtį. Bankų teigimu, „Smart-ID“ atsiradimas suteiks klientams daugiau laisvės rinktis jiems priimtiniausią identifikavimo įrankį ar įrankių kombinaciją.
Ypač patogus mobiliosios bankininkystės naudotojams
Bankai prognozuoja, kad „Smart-ID“ bus itin patrauklus aktyviems elektroninių banko paslaugų naudotojams. „Šiuo metu stebime rekordinį mobiliosios bankininkystės šuolį – per metus naudotojų skaičius išaugo beveik 100 proc. Išmaniosios banko programėlės naudotojams „Smart-ID“ bus itin patogi naujovė“, – teigia Dovilė Grigienė, „Swedbank“ Lietuvoje vadovė.
„Pastaruoju metu plečiasi finansinių paslaugų spektras, kurias galima tvarkyti nuotoliniu būdu. Internetu galima ne tik pervesti lėšas ar išspręsti kitus kasdienius klausimus, bet ir gauti vartojimo paskolą ar išsamią finansų konsultaciją. Todėl norint, kad šios paslaugos ateityje dar labiau plėtotųsi, svarbu, kad klientai galėtų patogiai, paprastai ir greitai prisijungti prie interneto banko“, – sako Vaidas Žagūnis, SEB banko valdybos narys ir Mažmeninės bankininkystės tarnybos direktorius.