Informacinių technologijų korporacija „Microsoft“ galų gale atvirai pripažino, kad atsinaujinti operacinę sistemą raginusi jų kampanija „Get Windows 10“ buvo pernelyg agresyvi, rašo extremetech.com.
Nuo maždaug 2015 metų vidurio iki 2016 metų „Microsoft“ vienu metu vykdė du eksperimentus. Pirmas – naujausią operacinę sistemą „Windows 10“ nemokamai pasiūlė visiems, kurie jau turėjo „Windows 7“ arba „Windows 8“. Antras – skatinant žmones atsinaujinti operacinę sistemą buvo vykdoma agresyvi kampanija.
Pixabay.com nuotr.
Iš pradžių „Windows 10“ tapo ne „laisvai pasirenkamu“, o „rekomenduojamu“ atnaujinimu. Bėgant laikui pradėjo daugėti skundų žmonių, kurie sistemą atsinaujino „atsitiktinai“, o „Microsoft“ įvairiais būdais „tobulino“ programėlę „Get Windows 10“, kuri bandė įteigti vartotojui, kad atsinaujinti būtina, o pasirinkimo nelabai yra.
Netrukus programos „tobulinimai“ pasiekė tokį lygį, kad atsisakyti sistemos atnaujinti tapo praktiškai nebeįmanoma. Pirmuosius 10 mėnesių po naujosios sistemos išleidimo („Windows 10“ nemokamai buvo platinama lygiai metus) pakako paspausti raudoną kryželį viršutiniame dešiniame atsinaujinti sistemą raginančio lango kampe. Prieš pat nemokamo platinimo pabaigą net ir tokios galimybės nebeliko. O žmonės, kurie galvojo, kad atsisakė sistemos atnaujinimo, ryte prabusdavo, įsijungdavo kompiuterį ir štai jums prašom – naujutėlaičiai „Windows 10“ jau pasiruošę darbui. O daugiausiai tokia problema ištikdavo būtent tuos žmones, kurie paskutiniuosius 10 mėnesių iš visų jėgų stengėsi išvengti „Windows 10“ įsidiegimo.
Netrukus „Microsoft“ vėl pakeitė taktiką – spaudimą diegtis naują sistemą sumažino. Tačiau neigiamos visuomenės reakcijos neišvengė. O dabar jau ir aukščiausio lygio „Microsoft“ vadovai pripažįsta: lazda buvo perlenkta. „Microsoft“ rinkodaros vadovas Chrisas Caposella interviu leidiniui „Windows Weekly“ tas kelias savaites tarp siūlymo suintensyvinimo tiek, kad „Get Windows 10“ niekuo nenusileido piktybinės programinės įrangos įkyrumui iki šio sprendimo atšaukimo pavadino „labai skausmingomis“.
„Žinome, kad norime, jog žmonės naudotų „Windows 10“ saugumo sumetimais, tačiau bandėme rasti pusiausvyrą tarp raginimo ir agresyvumo linijos neperžengimo. Manau, didžiąją metų dalį mums tai sekėsi, bet buvo tam tikras išskirtinis periodas, kuomet, raudonas kryželis dialogo lange, paprastai reiškiantis „Atšaukti“, iš tikrųjų nereiškė „Atšaukti“. Ir jau praėjus kelioms valandoms po šio atnaujinimo išplatinimo per savo atgalinio ryšio sistemas supratome, kad nueita per toli. Bet, savaime suprantama, reikia tam tikro, laiko, kad būtų išplatintas ir kitas, šį pakeitimą atšaukiantis atnaujinimas. Ir tos kelios savaitės mums buvo labai skausmingos, akivaizdu, kad jos mums garbės nedarė. Savaime suprantama, daug ko iš to išmokome“, – atviravo C. Caposella.
Bet kai kurie klausimai ir šiame interviu neliko atsakyti – pavyzdžiui, kodėl „Microsoft“ tą raudoną liniją, skiriančią „leistinai agresyvu“ nuo „pernelyg agresyvu“ brėžia kur kas toliau, nei daugelis šios bendrovės elgesiu dar iki minėtosios permainos besiskundusių vartotojų. Ir kodėl „Get Windows 10“ veikimas staiga pasikeitė po 10 mėnesių. Tad gali būti, kad arba C. Caposella neatskleidžia visos tiesos apie vidines „Microsoft“ vykusias diskusijas šia tema, arba korporacijos sprendimų kritika, atkeliaujanti iš vartotojų, nepasiekia pakankamai aukštų vadovų. Juk nereikia daug sumanumo norint suprasti, kad mygtuko, ant kurio užrašyta „Nediegti „Windows 10“ mano kompiuteryje“ funkcijos pakeitimas gali sukelti daug nepasitenkinimo dėl netikėto ir nepageidaujamo sistemos įdiegimo.
C. Caposellos teiginys, kad norint išbandyti skubų, nedidelės apimties „Windows“ atnaujinimą, atnaujinimą reikia kelių savaičių, taip pat neskamba labai įtikinamai. Nes jei klaida būtų tikrai kritinė, „Microsoft“ galėjo nesunkiai atšaukti nepasitenkinimą sukėlusį atnaujinimą ir grįžti prie senesnės programos versijos tokiu būdu nedelsiant užkertant kelią skandalui. Tuo tarpu „Microsoft“ krizei leido vystytis kelias savaites – extremetech.com teigimu, galimai dėl to, kad norėjo kuo didesnio sistemos įsidiegimų kiekio net savo reputacijos kaina.